بهبود وب سایت شما و گردآوری مشتریان وفادار

سخت ترین چالش در تجارت الکترونیک، تبدیل بازدید کننده به مشتری است. شما ممکن است ترافیک بالایی داشته باشید اما مهم این است که مطمئن شوید فروشگاه مجازی شما برای خرید بهینه سازی شده است. در این مقاله ما بعضی توصیه ها را جهت افزایش تعداد کاربران در سراسر فرایند خرید، فراهم آورده ایم.

1- استفاده از یک طراحی خوب که روی محصولات شما تمرکز دارد.
هنگامی که یک مشتری بالقوه فروشگاه شما را ویزیت می کند، باید آنچه شما به فروش می رسانید را به وضوح ببیند. بهترین راه برای دستیابی به این مطلوب این است که به طراحی سایت خود دقت نمایید و آن را سازماندهی کنید. طراحی شلوغ ممکن است مشتریان شما را منحرف سازد برای انجام کاری که قرار است انجام دهید که نمایش و در نهایت فروش محصولات است.
تغییرات ساده مثل استفاده از عکس های با کیفیت بالا می تواند دید سایت شما را بهبود بخشیده و به آن کمک کند.
توجه داشته باشید که قرار دادن یک نوار لغزنده در قسمت بالای فروشگاه، راه بسیار خوبی است برای نمایش دادن محصولات. با استفاده از این ویژگی، توجه بیشتری به سمت محصولات جلب می شود و جاذبه ای ایجاد می کند که به فروش بیشتر کمک خواهد کرد.

2- کار بر روی بالابردن اعتبار کسب و کار:
اگر فروشگاه شما به نظر نرسد که معتبر و قابل اعتماد است شما به موفقیت نخواهید رسید. در کنار ارائه و معرفی واضح و حرفه ای کسب و کار خود،شما بایستی در دسترس هم باشید برای مشتریان تا بتوانند با شما ارتباط برقرار کنند یا راجع به کسب و کار شما اطلاعات بیشتری کسب کنند.
در نظر بگیرید شما یک آدرس ایمیل و شماره تماس خود را در هدر سایت قرار داده اید. همچنین استفاده نموده اید از صفحه ی “تماس با ما” تا اجازه دهید به آنها که بدانند شما چه کسی هستید؟ در این صفحه شما باید هم چنین جزئیات تماس را ذکر نمایید. مثل محل قرارگیری، شماره تلفن، ایمیل، ساعات تماس و حتی جهت. به علاوه خوب است که یک داستان کوتاهی هم از اینکه چگونه فعالیت شما شروع شده، چه کسانی جزو تیم شما هستند و دلیل کسب و کار خود را ذکر نمایید. این ممکن است مثل خیلی از سایتها نباشد و در کمتر سایتی رعایت شده باشد ولی یک داستان می تواند شما را حقیقی تر جلوه دهد و به کسب و کار شما شخصیت ببخشد.
با این کار مشتریانتان را مطمئن می کنید که شما در مقابل آنها خود را مسئول می دانید و آنها را تصویری برای کسب پول و درآمد نمی بینید.

3- خرید آنلاین خدمات منحصر به فردی به مشتریان ارائه می دهد:
چه میزان هزینه تحویل وجود دارد؟ اگر محصول را مناسب نیافتند چه اتفاقی می افتد؟ محصول چه زمانی به دست مشتری می رسد؟ و اطلاع از اینکه اگر شما حمل و نقل رایگان ارائه دهید یا قیمت های ویژه ای برای رضایت مشتریان ارائه می دهید به چه صورت است؟ این موارد را حتما به وضوح مشخص کنید.
به جای قرار دادن تمام مطالب در صفحه ی شروع، شما می توانید یک صفحه ی منحصر به فرد ایجاد کنید که جزییات این اطلاعات را در آن قرار دهید. نیازی به طولانی بودن اطلاعات نیست فقط شامل گزینه های تحویل، چگونگی هزینه ها و طول مدت حمل و نقل و نحوه ی دریافت باشد کافیست.
تمام این موارد می تواند شک و تردید مشتری را برطرف کرده و اعتماد به سفارش دادن را در افراد بالا ببرد.
علاوه بر این، سعی کنید از شگفتی ایجاد کردن در پرداخت جلوگیری نمایید. هیچ کس دوست ندارد با قیمت ها، مالیات و یا هزینه های عجیب حمل و نقل مواجه شود که در اواخر فرایند، احساس کند که فریب خورده است. ما توصیه می کینم که شما سیاست های قیمت گذاری را به وضوح در تمامی صفحات محصولات نمایش دهید. قیمت+مالیات=هزینه ی تحویل

4- فروشگاه خود را تست کنید.
مهم نیست که شما چطور دوست دارید سایت خود را نمایش دهید ولی از اصول اولیه ایجاد فروشگاه این است که عملکرد آن را تست کنید و مطمئن شوید که به خوبی و به درستی نمایش داده می شود و کار می کند. تعدادی سفارش تستی در فروشگاهتان ایجاد کنید و همینطور از دوستان خود بخواهید که آن را انجام دهند. چه چیزهایی نیاز است تغییر داده شود یا بهبود پیدا کند؟ این تغییرات کوچک را ایجاد نمایید و مجدد تست را آغاز کنید.
به خاطر بازدیدکنندگان و افزایش میزان ارتباطتان، تجارت آنلاین شما نیاز دارد که به طور منظم آپدیت باشد. زمانبندی کنید تا هرهفته تغییراتی ایجاد کنید و تاثیر آن را روی کسب و کار خود ارزیابی نمایید.
روند رو به رشد حتما در کسب و کار شما حاصل خواهد شد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *