5 چک لیست برای بهبود فروشگاه آنلاین شما

فروش بر مبنای تجارت الکترونیک در سال گذشته به بیش از 1.2 تریلیون دلار رسیده با توجه به اینکه میزان خرده فروشی اینترنتی توسط e-marketer جهانی انتظار می رود که به نزدیک 1.6میلیون دلار در این سال برسد. اگر شما به دنبال این هستید که پول نقد در یک صنعت خرید اینترنتی در حال رشد داشته باشید، سایت تجارت الکترونیکی خود را بایستی به طور کامل بروزرسانی نمایید. بدین معنا که طراحی پاسخگو،mobile friendly، سادگی حرکت در پروسه های پرداخت و خدمات مشتری عالی که تعداد کمی از عناصر موردنیاز در این رابطه هستند را حتما لحاظ کنید.
موارد ذکر شده در زیر، مواردی است که شما نیاز دارید برای اینکه به مخاطبان هدفتان و تعامل با آنها در سایت خود برسید و یک تجربه ی خرید لذت بخش ایجاد نمایید. در حال حاضر در اینجا پنج حوزه به منظور بهبود سایت تجارت الکترونیک در کسب و کار شما ارائه شده است:

1) فراهم کردن یک تجربه ی کاربری بسیار عالی
سایت های تجارت الکترونیک امرزی بایستی راهی بیابند برای ایجاد یک واکنش احساسی از سمت مخاطبین به جای اینکه تنها وسیله ای باشند برای انجام ساده ی سفارشات.
وب سایت تجارت الکترونیک کاربر محور، افراد را به وفاداری به نام تجاری تشویق می کند. اگرچه، کاربران بیشتر مایل به تکمیل تراکنش موجود هستند-و مهم تر از آن، بازگشت دوباره- حال حتی اگر آنها موفق به انجام آنچه برایش مراجعه کرده اند نشوند ولی دست کم می توانند یک تجربه ی خوب،داشته باشند.

چک لیست برای ایجاد یک تجربه کاربری خوب:

یک رابط clutter-free که به وضوح آنچه را که کسب و کار شما انجام می دهد را بیان کند.
حرکت آسان در منوها
توصیف محصولات با عکس و قرار دادن قیمت
پاسخگویی سریع و سادگی برقراری ارتباط برای مشتریان
دکمه های “share” یا “like” در استفاده از شبکه های اجتماعی
حداقل پاپ آپ و لود سریع صفحات

2) Mobile friendly نمودن

از آنجایی که برای مشتریان امروز قابل اعتماد و ساده تر است که از طریق تلفن همراه یا تبلتشان وارد وب سایتهایشان شوند،اگر شما امکان Mobile friendly را فعال نکرده باشید وب سایت شما ممکن است مطابق با انتظار بعضی افراد، به خوبی کار نکند.
88 در صد افراد اظهار کرده اند که بعد از یک تجربه ی منفی در بار اول مراجعه به یک وب سایت، بار دیگر به آن وب سایت مراجعه نخواهند کرد.
با وجود ابزارهایی که امروزه استفاده می شود و پیشرفت هایی که در این زمینه وجود دارد شما هرگز نمی توانید سایز صفحه نمایش و اینکه کدام user قادر خواهد بود که سایت شما را مشاهده کند را تحت کنترل بگیرید، بنابراین مهم است که طراحی وب سایتتان را پاسخگوی نیازتان بسازید.

چک لیست برای Mobile friendly ساختن وب سایتتان
طراحی ساده ی وب سایت
استفاده از فونتهای بزرگ
قرار دادن اطلاعات مهم در بالا
قرار دادن دکمه هایی که برای استفاده با انگشت ساده باشد.
طراحی پاسخگو برای تطابق اتوماتیک با تمام اندازه های صفحه نمایش

3) ساده کردن مرحله یcheck out
اگر بخواهید اطلاعات بسیار شخصی را از خریدار سوال کنید شاید نیاز به ده صفحه نمایش برای تکمیل خرید باشد. دقت داشته باشید خط قرمزی وجود دارد بین سفارش و تبدیل سفارش به یک مانع، دقیقا اینجا نقطه ای است که مشتریان می گویند “کافی است” و سایت شما را ترک خواهند کرد.
افراد در 68درصد مواقع، سبد خرید را قبل از تکمیل خرید، رها می کنند. برخی از دلایل این کار عبارت است از: هزینه های اضافی، فرآیند check-out طولانی و تلاش های بیش از حد درگیر کننده. خریداران معمولا انتظار دارند خریدشان ساده و سریع باشد.

چک لیستی برای check-out ساده:
وجود یک شاخص پیشرفت از فرایند خرید.
فراهم کردن چندین گزینه ی پرداخت مختلف، شامل: کارت های اعتباری مختلف، پی پال و …
ارائه ی حمل و نقل رایگان برای خرید بیش از مقداری مشخص
نشان دادن هزینه ی حمل و نقل قبل از check-out
قرار دادن گزینه ی ورود به سیستم برای خرید ساده تر” که البته نباید نیاز به اطلاعات شخصی زیاد داشته باشد”.
اجازه ی خرید بدون نیاز به ثبت نام
فراهم کردن یک لینک مستقیم به خدمات سرویس مشتریان در مواردی که خرید دچار مشکل می شود.

4- نمایش عکس محصولات با کیفیت بالا
ما این عبارت را زیاد شنیده ایم که “یک تصویر ارزش هزار کلمه را دارد” در عین حال بسیاری از خرده فروشان الکترونیکی هنوز نمی توانند از تصاویر بزرگ و واضح برای نمایش محصولاتشان استفاده کنند. مطالعات نشان می دهد که در مقایسه ی تصویر با متن، افراد 80 در صد اطلاعات مبتنی بر تصویر را به خاطر می آورند و فقط 20 درصد اطلاعات مبتنی بر متن را.
تصاویر قدرتمند هستند و هر چه از نظر کیفیت، تصاویر محصولات بهتر باشد شانس بهتری برای فروش خواهند داشت.

چک لیست برای تصویر محصولات:
انتخاب 1-3 تصویر برای محصول به منظور ارائه جزئیات به صورت تصویری تا حد امکان
به نمایش گذاشتن منافع محصول مثل: عکسهایی با نمای نزدیک از یک لپ تاپ باریک در کنار یک مجله برای نمایش دادن میزان باریکی لپ تاپ
نمایش همه رنگ های محصول و همه ی سبک ها با اشاره ای به نظرات دیگران در رابطه با محصول

5) بهینه سازی برای موتورهای جستجو
شما می توانید بهترین سایت تجارت الکترونیک در جهان را داشته باشید ولی اگر کسی از آن اطلاع نداشته باشد شما هیچ فروشی نخواهید داشت.
SEO یا بهینه سازی موتور جستجو، پروسه ی هدایت افراد به سمت سایت شما از میان نتایج جستجوی آنها در گوگل، یاهو و Bing.
شما نیاز دارید بدانید موتورهای جستجو چگونه شما و آنچه شما انجام می دهید را یافت می کنند، به طوری که آنها می توانند مشتریان بالقوه را به سمت شما هدایت کنند.

چک لیست برای بهینه سازی سایت شما:
به طور منظم با بروزرسانی تصاویر محصولات و توصیفات آنها محتوا ایجاد کنید و در وبلاگ خود قرار دهید.
استفاده از کلمات کلیدی مرتبط، بنابراین اگر شما در حال فروش پتوی نوزاد هستید شما قادر خواهید بود که تنظیم کنید آن کلمات بر روی هر صفحه ی سایت شما چه آدرس URL صفحه،متن و یا نام فایل تصاویر قرار گیرند.
از سایتهای معتبر دیگر لینک دهید.
اطمینان حاصل کنید همه ی صفحات شما لود تایم مناسب داشته باشیند.

اگر شما بتوانید تمام این موارد را در سایت خود رعایت کنید شما بازدید کننده ی بیشتری خواهید داشت که می توایند برای آنها تجربه ی عالی ای از خرید، ایجاد نمایید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *