آشنایی با Google PageSpeed Insights یا تست سرعت Pingdom

آیا تاکنون وب سایت خود را از طریق ابزارهای تست سرعت مانند Google PageSpeed ​​Insights یا  pingdom بررسی کرده اید؟

در صورتی که از نتایج آن راضی نیستید، غیر معمول نیست. و با کمی تغییر نمرات شما بهتر خواهند شد.

اولین چیزی که باید در مورد سرعت وب سایت گفته شود این است که هم تست سرعت Pingdom و هم (خصوصاً) Google PageSpeed ​​Insights بهترین روش های راهنمایی هستند. یک نمره عالی یا حتی نمره بالا نباید هدف شما باشد.

به عنوان مثال، Pingdom دارای یک متریک فشرده سازی است که در آن توصیه می کنند ماژول PHP “gzip” را در حساب میزبانی خود فعال کنید. اگر این کار را نکنید، این گزارش به شما عدم فشرده سازی را مشکل بزرگی نشان می دهد، که از عملکرد کلی شما خارج می شود. با این حال، بسیاری از شرکت های میزبانی امروزه از فشرده سازی Brotli استفاده می کنند، که از نظر سرعت و کارایی به طور کلی از gzip برتر است، اما pingdom این گزینه را ندارد و هنوز هم F ‘را به شما پیشنهاد می دهد. در واقع شما باید حساب میزبانی خود را برای gzip برای بهتر کردن نمره تست سرعت Pingdom خود، تغییر دهید .

این گزینه در مورد بسیاری از معیارهای Google PageSpeed ​​Insights نیز صادق است. به عنوان مثال، آنها دقیقاً از طریق آدرس های IP ایالات متحده تست می شوند، به این معنی که هر وب سایتی که در آمریکا میزبانی نمی شود، به دلیل کند بودن در پاسخگویی، به طور خودکار نمره کافی را دریافت نمی کند. برای رفع این مشکل، شما فقط باید با رضایت سایت خود را به یک میزبان ایالات متحده منتقل کنید. این امر در نهایت وب سایت شما را برای بازدید کنندگان استرالیا کاهش می دهد، که به طور کلی برعکس کاری است که بیشتر مشاغل مستقر در استرالیا می خواهند انجام دهند.

با توجه به همه اینها، بهتر است به جای معیارها و گزارشهای به ثمر رساندن این وب سایتها ، بیشتر بر بارهای واقعی خود تمرکز کنید. هر وب سایت با نام تجاری بزرگ را در همین تست های سرعت بررسی کنید و به احتمال زیاد آنها با نتایج نه چندان بهتر یا حتی گاهی بدتر از وب سایت خودتان مشاهده خواهید کرد. به عنوان مثال ، مارک های زیر در Google PageSpeed ​​Insights به شرح زیر نمره دارند:

Apple

– Desktop: 73

– Mobile: 24

Commbank

– Desktop: 57

– Mobile: 9

حتی وب سایت های Google نیز به ویژه در مورد موبایل رتبه خوبی ندارند:

G Suite

– Desktop: 93

– Mobile: 42

Google Store

– Desktop: 86

– Mobile: 32

برخی از موارد اضافی که می تواند شما را از رسیدن به یک امتیاز بالا باز دارد، در صورتی است که توسعه دهنده وب سایت شما یک موضوع یا افزونه های سنگین را نصب کرده یا به طرق خاص (اما نه لزوماً بد) کد گذاری کرده باشد. از آنجا که مضامین و افزونه ها توسط اشخاص ثالث توسعه و نگهداری می شوند، در مورد این کار فقط با استفاده نکردن از آنها – که البته این کار اغلب عملی نیست، می توانید انجام دهید.

با توجه به موارد ذکر شده بالا ، بسیاری از وب سایت ها فرصت های زیادی برای به دست آوردن پیشرفت در سرعت سایت دارند:

ما توصیه می کنیم حداقل تصاویر وب سایت خود را ، البته نه کل سایت، را روی یک سرویس CDN قرار دهید. برخی از گزینه های مقرون به صرفه ، KeyCDN یا BunnyCDN هستند می توانید آنها را بررسی کنید.

ما توصیه می کنیم میزبان خود را به هر برنامه میزبانی ، ارتقا دهید ، VPS یا سرور اختصاصی (با بالاترین CPU و منابع حافظه) می توانند برای شما مناسب باشند.

اطمینان حاصل کنید که افزونه حافظه پنهان خوب استفاده شده است. بهترین مورد موجود در آن لحظه معمولاً Litespeed Cache  محسوب می شود. برای اینکه بتوانید از افزونه Litespeed Cache استفاده کنید ، باید Litespeed را در برنامه میزبانی خود قرار دهید. برنامه های میزبانی وب شخصی، تجاری، حق بیمه و فروشندگان دیجیتال اقیانوس آرام همه شامل Litespeed به صورت خودکار است. اگر VPS یا سرور اختصاصی دارید و مطمئن نیستید که Litespeed دارید یا نه ، به سادگی با تیم پشتیبانی پویاسازان تماس بگیرید و از این مورد مطلع شوید.

اطمینان حاصل کنید که همه تصاویر به خوبی با یک افزونه بهینه سازی تصویر بهینه شده اند.

تصاویر را به قالب وب تبدیل کنید (بسیاری از افزونه های بهینه سازی تصویر، ذخیره سازی و حتی CDN این ویژگی را به عنوان یک ویژگی داخلی دارا هستند).

تنظیمات افزونه حافظه پنهان خود را بهینه کنید (شما می توانید در Google برای راهنمایی برای افزونه caching خاص خود جست و جو کنید).

بهینه سازی / کمینه سازی Javascript / CSS / HTML (افزونه caching Litespeed می تواند در این زمینه به شما کمک کند ، یا می توانید Autoptimize را برای وردپرس بررسی کنید).

نسخه PHP حساب میزبان خود را از طریق نماد PHP Selector در cPanel به روز کنید.
ماژول “opcache” را در انتخاب میزبان خود با انتخاب کننده PHP فعال کنید.

غیرفعال کردن اسکریپت های emoji داخلی WordPress (افزونه حافظه پنهان Litespeed می تواند به این امر کمک کند).

رشته های پرس و جو را از منابع استاتیک حذف کنید (افزونه caching Litespeed می تواند به این امر کمک کند).

با استفاده از کلیه موارد فوق، شما به طور کلی وب سایت خود را تنظیم می کنید تا به بهترین سرعت ممکن برسید. اما به خاطر داشته باشید، این لزوماً مانند صفحه در وب سایتهایی که در بالا به آنها اشاره شد ، منعکس نمی شود – و از نظر واقع بینانه ، این بسیار خوب است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *