آماده سازی سایت برای Google’s Mobile Algorithm update

برخی افراد آن را ‘mobilegeddon’ می نامند، بعضی، ‘mobile-pocalypse’ ولی موضوع این است که شما، آن را چه می نامید؟ الگوریتم موبایل گوگل، قرار است 21 آوریل به روزرسانی شود که ادعا شده است این بروزرسانی، بزرگترین بروزرسانی الگوریتم تا به امروز است. متخصصان صنعت پیش بینی کرده اند که 15-20% کوئری های موبایل را تحت تاثیر قرار خواهد داد و بسیاری بر این باورند که حتی رتبه بندی را هم به عنوان یک نتیجه تحت الشعاع قرار می دهد.
اجرای الگوریتم 21 آوریل شروع می شود هر چند 3 تا 7 روز طول می کشد تا در سطح جهان ظاهر شود.
شما قادر به به دست آوردن اطلاعاتی هستید که پیش از راه اندازی سیستم، بتوانید ویژگی های وب خود را تنظیم کنید تا کاملا برای تغییرات گوگل آماده شود.
Mobile friendly مدت زمان زیادی به عنوان یک گزینه نخواهد ماند و سریعا عملی خواهد شد.
گوگل به آرامی به سمت این واقعیت پیش می رود، ولی اغلب بازاریابان دیجیتال انتظار نداشتند که چنین مورد ناگهانی ای را درک کنند، با این آپدیت جدید، سایتهایی که به طور فعال برای موبایل بهینه سازی نشده اند، جریمه خواهند شد و مدیران سایت می توانند سقوط در نتایج دسکتاپ را ببینند. با این حال، این به هیچ عنوان، به بدی ای که بعضی بازاریابان پیش بینی کرده اند نیست.

چگونه در حال حاضر برای الگوریتم آپدیت موبایل گوگل آماده شویم؟
در به روزرسانی گوگل، تا زمانی که تغییرات به صورت کامل انجام نشود، ما قادر به دستیابی تاثیر کامل نخواهیم بود. بنابراین تعدادی نکته ی کلیدی در حال حاضر وجود دارد.
مقیاس سیستم رتبه بندی برای سایتهای غیر Mobile friendly مدت طولانی ادامه نخواهد داشت. سایت شما یا باید باشد یا خیر. حد وسطی وجود ندارد.

mobilefriendly1

شما می توانید بررسی کنید آیا سایت شما در حال حاضر پیش نیازهای لازم برای Mobile friendly شدن را دارد یا خیر، با چک کردن برای یک برچسب “Mobile friendly”. اگر شما چک کردن صفحه به صفحه را ترجیح می دهید، ابزار تست “Mobile friendly” را استفاده کنید که می تواند نتایج زنده ی جستجوی گوگل را مطابقت بدهد.
Mobile friendly به صورت Real time آپدیت خواهد شد.

mobilefriendly2mobilefriendly2

الگورتم موبایل صفحه به صفحه است نه سایت ای. روشن است که الگوریتم چگونه رفتار خواهد کرد برای سایتهایی که ممکن است بیشتر Mobile friendly باشند.
به دلیل اینکه این الگوریتم ارزش در صفحه است شما تنها کارایی آن را در صفحاتی که بهینه سازی شده است مشاهده می کنید.
اگر شما سایتی دارید با 20 صفحه که 5 صفحه ی آن Mobile friendly نیست، شما هنوز خواهید توانست رتبه بیاورید و برای 15 صفحه ای که آماده برای استفاده هستند، از آپدیت بهره ببرید. وب مسترها که سایتهای تجارت الکترونیک با تعداد صفحات بالا و مطالب تخصصی را مدیریت می کنند، آنها باید بدانند که کمتر از 100% Mobile friendly بودن برای آنها مفید نخواهد بود.
فهرست کوتاه: چه کاری برای آماده سازی باید انجام دهید؟
اگر شما فقط به دنبال نسخه ی CliffNotes هستید در اینجا آنچه که شما بایستی دقیقا بدانید ذکر شده است:
1- در اولویت اول شما باید سایتتان را در سریعترین زمان ممکن Mobile friendly نمایید. طراحی پاسخگو بهتر است، هم از نقطه نظر قابلیت استفاده و هم از نقطه نظر گوگل.
2- یک ممیزی ای برای Google webmaster tools برای رسیدن به قابلیت استفاده تلفن همراه وجود دارد.
3- استفاده از ابزار تست Mobile friendly گوگل برای شناسایی هر گونه مشکل منطبق با سایت شما یا محتوا.
4- شروع به مانیتورکردن سایت و تجزیه تحلیل ترافیک وب سایت با یک fine-toothed comb

با درک دقیق از اینکه چگونه سایت شما در جستجوی آنی اجرا و عمل می کند، شما قادر خواهید بود تا هرگونه عملکرد منفی را کاهش دهید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *