آنچه شما درهنگام انتخاب نام دامنه باید در نظر بگیرید:

بسیاری از صاحبان کسب و کار کاردان و دانا می دانند که داشتن چند دامین مرتبط به کارشان ارزش بالایی در بازاریابی آن کسب و کار خواهد داشت. اما آیا می دانستید که ثبت نام دامنه های متعدد در واقع به شما برای محافظت از نام تجاری و در نهایت کسب و کار بهتر شما کمک می کند؟
به عنوان مثال فرض کنید که شما خود یک نانوایی به نام “کارخانه کیک باب” در یک مرکز خرید محبوب داشته باشید. کسب و کار شما تا زمانی خوب پیش می رود که هنوز فروشگاه دیگری به نام کیک باب در کنار شما باز نشده باشد. این امر یک وضعیت ایده آل و خوب را برای شما یا هر فروشگاه دیگری ایجاد می کند، درسته؟
مانند آجر وملات که نمای یک ساختمان را نگه می دارد، برای حفاظت از فروش آنلاین خود باید از نام دامین خود محافظت نمایید. یک راه آن این است که شما چندین دامین برای کار خود ثبت نمایید. به طور مثال اگر شما یک سایت دارید با نام www.bobscakefactory.com یا برنامه ریزی کرده اید برای ثبت یک دامین خاص، شما باید قسمت اول دامین خود را با چندین پسوند مختلف مانند .net،.tv ثبت نمایید. علاوه بر این شما ممکن هست بخواهید نامهای مشابهی را نیز ثبت نمایید.
شما باید مزایای زیر را در نظر بگیرید هنگامی که در حال ثبت یک دامین برای کسب و کار خود هستید:
برنامه ریزی برای رشد آینده:
شما ممکن است در ابتدا به صورت محلی شروع به کار کنید ، ولی در آینده کار شما به صورت منطقه ای ، ملی و یا حتی جهانی گسترش پیدا کند.فعال باشید و راههای توسعه در آینده را در ذهن خود برای خریدهای بیشتر پرورش دهید، از جمله ثبت دامین با پسوندهای مختلف کشورهاست.
جا دادن غلط املایی:
اگر شما یک نام دارید که به راحتی اشتباه نوشته می شود،اجازه می دهد که این اشتباه بسیار اتفاق بیافتد. در این راه ، شما میتوانید کاربران خود را به یک مسیر درست هدایت کنید به جای یک سایت اشتباه یا سایت رقیب. در این راه شما نام واقعی خود را و نامهایی که به آن نزدیک هستند را نشان گذاری خواهید کرد. اگر شما در حال حاضر یک دامین داشته باشید، شما میتوانید کنکاش کنید در مسیر سایت خود و ببینید که چه ترافیکی را در بر گرفته است. شما متعجب می شوید که بعضی از این ترافیکها از وارد کردن املای نادرست سایت شما حاصل شده اند..پس بهتر است قبل از وارد شدن در یک مسابقه آن دامین را ثبت نمایید.
حفاظت از نام خود و پایداری در رقابت:
از آن جایی که نام و لوگوی یک شرکت بسیار حیاتی است برای برند و هویت آن شرکت، چیدمان نام شرکت و هر نوع تغییر معمول در آن در حفظ شهرت آنلاین شما کمک خواهد کرد. ثبت نام بیش از یک دامنه برای شرکت نیز همچنین شانس رقبای شما را برای ثبت نام مشابه کاهش می دهد. بنابراین دامین اولیه خود را کنترل نمایید با انجام تغییرات کوچک در دامینها و ثبت آنها از قدم گذاشتن دیگران در زمین خود جلوگیری نمایید.
کلید موفقیت در کسب و کار این هست که شما از دارایی های خود حفاظت کنید و از هر فرصت برای متمایز کردن خودتان بهره ببرید .وقتی شما یک کار آنلاین راه اندازی می کنید این بدان معنا است که با ارزش ترین دارایی شما وب سایت شما و نام دامین شما میب اشد که باید خردمندانه از آن استفاده کنید وبه طور موثر در آمد خود را رشد دهید.

مطالب مرتبط

3 دیدگاه‌

  1. متولی زاده گفت:

    بسیار مفید و خوب بود .
    مرسی

  2. طراحی لوگو گفت:

    مممنوووونم از این مطالب مفید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *