آیا شما واقعا نیاز به کنترل پنل دارید؟

کنترل پنل های میزبانی وب در طول سالیان گذشته به دلیل ویژگی های تقریبا کاملی که برای کاربران میزبانی وب ارئه داده اند، بسیار محبوب شده اند. راه حل های نرم افزاری به کاربران اجازه می دهد تا به راحتی سرور مجازی ها و سرورهای اختصاصی خود را مدیریت کنند بدون اینکه اطلاع از جزئیات مدیریت سیستم داشته باشند که به نوبه خود باعث ساده سازی کارهای مختلف در سرور اختصاصی و یا سرور مجازی شده است. بسیاری از افراد برای مدیریت سرور مخصوصا مدیریت سروهای لینوکس و یونیکس نیاز به کنترل پنل دارند و هزینه کردن برای کنترل پنل ها را لازم می دانند.

مزایای کنترل پنل

هدف سرور شما، تاثیر قابل توجهی بر روی چگونگی استفاده از یک کنترل پنل برای شما خواهد داشت. اگر شما خدمات میزبانی وب را ارائه می دهید، ارائه یک رابط گرافیکی برای مدیریت وب سایت ها از جمله خدماتی است که مشتریان شما انتظار دارند که داشته باشید. با این حال، اگر یک سرور تک کار داشته باشید، یک ابزار برای کار مورد نظر که مرتب استفاده می کنید تنها چیزی است که نیاز دارید، مانند استفاده از ابزار رایگان phpMyAdmin و استفاده از کنترل پنل در این مورد غیر ضروری است.

هزینه پنل مدیریتی

اگر شما در حال بررسی یک کنترل پنل هستید، احتمالا می دانید ممکن است آن کنترل پنل رایگان نباشد. برای اکثر کنترل پنل ها نیاز به لایسنس دارید. عموما لایسنس ها به صورت ماهیانه و یا سالیانه ارائه می شوند. برخی از سرورهای مجازی و سرور اختصاصی هایی که ارائه می شوند همراه با کنترل پنل و لایسنس آن کنترل پنل هستند به عنوان نمونه سرور مجازی وردپرس پویاسازان همراه با لایسنس پلسک است و شما نیاز به پرداخت هزینه اضافی برای لایسنس و نصب این کنترل پنل ندارید.

کنترل پنل های رایگان هم وجود دارد. با این حال، سطح اطمینان و کیفیت این کنترل پنل ها مورد بحث است. و کنترل پنل های رایگان را به سختی می توان با کنترل پنل های تجاری مقایسه کرد.

کنترل پنل و تجارت هاستینگ

برای کسانی که مهارت های خاصی در مدیریت سرور دارند، یک کنترل پنل می تواند یک لایه اضافی و غیر ضروری باشد. هیچ نیاز واقعی برای کنترل پنل وجود ندارد.

با این حال، اگر تجارت شما میزبانی وب است این مورد برای شما متفاوت است و برای استفاده کارآمدتر و بهتر نیاز است کنترل پنل داشته باشید.

کنترل پنل سی پنل برای سیستم عامل لینوکس میباشد. در صورت تمایل میتوانید نسبت به تهیه لایسنس سی پنل از طریق پویاسازان اقدام نمایید.

کنترل پنل پلسک، هم برای سیستم عامل ویندوز و هم برای سیستم عامل لینوکس ارائه شده است و کنترل پنل ایده آلی برای چهار گروه اصلی است:

مدیران،

حرفه ای های وب،

نمایندگان فروش و

کاربران نهایی.

با ابزارهایی که پلسک ارائه میدهد تقریبا می توانید اکثر وب سایت ها را میزبانی کنید. پویاسازان فناوری اطلاعات به عنوان نماینده رسمی شرکت پاراللز در ایران آماده ارائه لایسنس محصولات این شرکت در ایران می باشد. و لایسنس پلسک توسط پویاسازان ارائه می شود.

مدیران

مدیران (از جمله متخصصین وب و ارائه دهندگان خدمات میزبانی وب) به دو دلیل به کنترل پنل پلسک نیاز دارند:

پلسک یک ابزار عالی برای پیکربندی سرویس ها است، بنابراین سرویس دهندگان می توانند به جای تنظیم جداگانه هرسرویس، به صورت یکجا تنظیم کنند. پس از پیکربندی، میزبان می تواند فضای دیسک را با ترافیک ترکیب کنند و پکیج های میزبانی ایجاد و ارائه دهد. در پکیج های ایجاد شده میتوانید استفاده از برنامه های کاربردی مانند ایمیل و… را محدود سازید.

حرفه ای های وب

طراحان سایت ها اغلب از حرفه ای های وب هستند. آنها معمولا سرور مجازی خریداری می کنند و کنترل پنل نصب کرده و استفاده می کنند و از طریق کنترل پنل مدیریت چند جانبه انجام می دهند. برای طراحان سایت ها اعمال تغییرات به صورت ساده، مهم و کاربردی است کنترل پنل پلسک امکان اعمال تغییر ورژن php  را به توسعه دهندگان و مدیران می دهد تا برای هر سایت از یک ورژن استفاده کنند.

نمایندگان فروش یا میزبان وب

اکثر کنترل پنل های معتبر مانند سی پنل و پلسک امکان ارائه نمایندگی فروش را به شما می دهند. امکانات و خدماتی که برای نمایندگان ارائه می دهند از جمله ویژگی محبوب این کنترل پنل ها است که باعث جذب کاربران زیادی شده است.

کاربران نهایی

حتی کاربران نهایی از دسترسی به یک کنترل پنل بهره مند می شوند. و در صورتی که استفاده از آن ساده و گرافیکی باشد بیشتر تمایل به استفاده خواهند داشت. کنترل پنل هایی مانند پلسک و سی پنل امکان ایجاد ایمیل توسط کاربران و مدیریت فایل ها را به آنها می دهد که باعث افزایش محبوبیت آنها شده است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *