افزونه ی Duplicator در وردپرس

 

شرح:

با افزونه ی Duplicator  وردپرس با موفقیت کاربران خود را به کپی و انتقال یک سایت به مکان دیگر قادر ساخته است .انتقال استاندارد وردپرس و پشتیبانی گیری از آن به راحتی توسط این افزونه مدیریت می شود.

Duplicator شما را قادر می سازد که:

1-یک سایت وردپرس را میان دامنه ها یا میزبانی وب با داون تایم صفر انتقال یا شبیه سازی کنید.

2-یک سایت در حال اجرا را جهت توسعه به Localhost بیاورید.

3-انتقال یک سایت وردپرس از یک هاست  به هاست دیگری

4-به صورت دستی از یک سایت یا حتی قسمتی از آن بکاپ تهیه نمایید.

5-یک سایت در حال اجرا را به قسمت مکانیزه و یا برعکس کپی کنید.

6-یک سایت وردپرس را برای استفاده ی مجدد یا توزیع آن قابل استفاده می کند.

7-انجام یک انتقال کامل وردپرس بدون نیاز به اسکریپت های import , export sql

انتقال وردپرس و ریستور بکاپ های وردپرس

Duplicator پکیجی را ایجاد می کند که شامل همه ی موارد, از قبیل پلاگین ها, تم ها, محتوا, دیتابیس و فایل های وردپرس است که در قالب یک فایل zip به نام package ایجاد می شود. این پکیج می تواند برای انتقال راحت سایت وردپرسی به مکان دیگری که شما میخواهید استفاده شود.انتقال به سروری مشابه, میان سرورها و مکان هایی که در آن سایت وردپرس میزبانی  شود.

وردپرس نیاز به نصب ندارد, زیرا بسته شامل  فایل های سایت است.

بهبود کارایی خود با استفاده از سایت های از پیش ساخته شده.

Duplicator به شما اجازه می دهد سایت از قبل تنظیم شده ی خود را بدون نیاز به کار دوباره ایجاد کنید. بجای تنظیم دستی تم مورد علاقه و پلاگین ها و یا محتوا, حالا می توانید با تنظیم یک سایت به عنوان بسته ی کپی از ان بهره مند شوید.هنگامی که شما سایت خود را به همراه دارید می توانید سایت وردپرس خود را به موقعیت های مختلف منتقل کنید و اقدام به ایجاد سایت های از پیش ساخته شده نمایید.

لطفا دقت داشته باشید:

منطق اساسی برای پشتیبان گیری وردپرس و انتقال وردپرس, پیچیده است و فهمیدن  اینکه چطور این فرایند انجام می شود بسیار سخت است.

سلب مسئولیت

این افزونه نیاز به دانش فنی دارد.اگر قصد استفاده از این افزونه و انتقال یا کپی وردپرس را دارید حتما قبل از آن بکاپ تهیه نمایید.

باگ امنیتی خطرناک در افزونه ی Duplicator وردپرس

 

با بررسی های انجام شده مشخص شده که یک باگ امنیتی در افزونه ی Duplicator وردپرس وجود دارد که در صورت باقی ماندن فایل های نصبی پس از نصب افزونه می توانند مورد هجوم هکرها قرار بگیرند و با استفاده از آن کنترل وب سایت و فایل ها در اختیار بگیرند.

این باگ امنیتی در فایل Installer.php و دیگر فایل های این افزونه موجود است که استفاده از این فایل ها توسط هکرها , و حذف یا از کار انداختن سایت تا کنون در سرتاسر جهت گزارش شده است.

راه حل مبارزه با این باگ امنیتی این است که پس از نصب آن بلافصله فایل ها Installer.php , و فایل های دیگر مرتبط حذف شود.

اگر به هر دلیلی موفق به اینکار نشدید و این مشکل امنیتی برای شما اتفاق افتاد بلافاصله فایل های سایت را پاکسازی و در صورت امکان با استفاده از فایل های بکاپ فایل های حذف شده را بازیابی کنید.

مورد دیگر اینکه دقت داشته باشید در بخش داشبورد مدیریتی یوزر دیگری اضافه نشده باشد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *