انتقال طراحی جوملا به سایت وردپرس

 

این یک واقعیت رایج است که جوملا یک پلت فرم خوب برای نوع خاصی از وب سایت ها است، اما وردپرس همیشه بهترین است. سفارشی کردن وب سایت ها در وردپرس بدون دانش فنی، بسیار آسان است و می توان عملکردها و ویژگی ها را در وب سایت های ورپرسی با افزونه های رایگان افزایش داد. مقاله زیر به شما کمک می کند تا به راحتی گام به گام وب سایت طرحی شده خود با cms جوملا را به cms وردپرس انتقال دهید.

مراحل انتقال سایت از جوملا به وردپرس

مرحله 1: راه اندازی وردپرس

شما باید وردپرس را نصب کنید. اولین کاری که باید انجام دهید خرید فضای وب از یک میزبان وب محبوب و نصب وردپرس در فضای ارائه شده است. اکثر هاست های وب دارای گزینه نصب با یک کلیک برای نصب و پیکربندی حساب وردپرس هستند.

مرحله 2: افزونه FG جوملا را در وردپرس نصب کنید

سپس به قسمت مدیریت وردپرس بروید و افزونه FG Joomla to WordPress را نصب کنید. برای این کار، به منوی سمت چپ در داشبورد مدیریت بروید. نشانگر ماوس خود را روی Plugins قرار دهید و روی Add New کلیک کنید. افزونه FG Joomla to WordPress  را با نام آن جستجو کنید و بر روی Install کلیک کنید و سپس بر روی دکمه Activate کلیک کنید.

مرحله 3. پارامترهای وب سایت و پایگاه داده

پس از فعال سازی، به بخش  Tools > Import بروید تا لیست ابزارهای  import موجود برای وب سایت وردپرس خود را مشاهده کنید. از لیست روی (FG) کلیک کنید.

شما به صفحه جدیدی به نام Joomla Importer WordPressهدایت خواهید شد. در اینجا شما فیلدهای زیادی را مشاهده می کنید که در آنها باید تمام اطلاعات مورد نیاز وب سایت جوملا و اطلاعات پایگاه داده موجود خود را ارائه دهید. بنابراین، مطمئن شوید که تمام اطلاعات صحیح را برای انتقال آسان جوملا به وردپرس به دست آورده اید.

می توانید اطلاعات پایگاه داده جوملا خود را در فایل configuration.php در پوشه ریشه وب سایت جوملا خود بیابید. برای دسترسی به این فایل، از یک سرویس گیرنده FTP استفاده کنید. configuration.php را در یک ویرایشگر متن (به عنوان مثال، Notepad) باز کنید.

همچنین می توانید تنظیمات FTP را از Global Configuration> Server در حالت زیر دریافت کنید.

مرحله 4: وارد کردن پست ها و فایل های رسانه ای

پس از ارائه اطلاعات پایگاه داده خود، به «Behavior» بروید. اگر می خواهید فایل های رسانه ای را از جوملا به وردپرس وارد کنید، مطمئن شوید که گزینه Force media import import را علامت زده اید. پس از اتمام، روی “Import content from Joomla to WordPress” کلیک کنید.

این افزونه محتوای شما را به وردپرس وارد می کند. بسته به اینکه چه مقدار محتوا و چه تعداد فایل رسانه ای باید منتقل شوند، فرآیند import  ممکن است کمی طول بکشد. پس از تکمیل، اعلانی مانند تعداد دسته‌ها، پست‌ها، فایل‌های رسانه‌ای یا سایر موارد وارد شده دریافت خواهید کرد.

مرحله 4. اصلاح پیوندهای داخلی

هنگامی که تمام انتقال جوملا به وردپرس انجام شد، باید تمام لینک های داخلی خراب را تعمیر کنید.

 

پیوندهای داخلی باید اصلاح شوند زیرا ممکن است نام دامنه متفاوتی داشته باشید و پیوند دائمی سایت وردپرس مشابه آنچه در سایت جوملا خود داشتید نباشد.

روی Modify internal linksدر پایین صفحه Joomla (FG) importer  کلیک کنید.

حل مشکل

رایج ترین مشکل در هنگام وارد کردن، “Fatal error: Allowed memory size of bytes exhausted” است. در چنین حالتی، شما باید حافظه PHP را افزایش دهید که بسته به برنامه میزبانی وب شما می تواند به طور پیش فرض کوتاهتر باشد.

FTP را با وب سرور خود وصل کنید و فایل wp-config.php را در زیر پوشه اصلی سایت وردپرس خود مشاهده کنید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که خط کد زیر را در آن فایل قرار داده و آن را ذخیره کنید.

define( ‘WP_MEMORY_LIMIT’, ‘256M’ );

یکی دیگر از خطاهای رایج، خطای اتصال پایگاه داده است. مطمئن شوید که از اعتبارنامه های ورود صحیح استفاده می کنید و تنظیمات پایگاه داده خود را دوباره بررسی کنید. اگر همه چیز درست است، از پایگاه داده خود یک نسخه پشتیبان تهیه کنید زیرا عملیات زیر می تواند پایگاه داده را خراب کند یا گاهی اوقات، استخراج جداول که مهاجرت نمی کنند مفید است. wp-config.php را به همان روش بالا با استفاده از FTP باز کنید و فایل را ویرایش کنید. کد زیر را وارد کرده و فایل را ذخیره کنید. کش مرورگر را پاک کنید و یک بار دیگر عملیات انتقال پایگاه داده را شروع کنید.

define(‘WP_ALLOW_REPAIR’, true);

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *