تفاوت بین هاست معمولی و هاست وردپرس چیست؟

تفاوت بین هاست معمولی و هاست وردپرس چیست؟

تفاوت بین هاست معمولی و هاست وردپرس چیست؟

هنگام جستجوی ارائه دهندگان میزبانی وب جدید، اغلب برنامه های میزبانی تخصصی مانند هاست وردپرس را مشاهده می کنید. علاوه بر این، دیدن گزینه‌های هاست اشتراکی، VPS و میزبانی اختصاصی، همگی می‌تواند برای برخی از کاربران گیج‌کننده باشد.

در این مقاله، تفاوت بین پلن های هاست معمولی و وردپرس را برای وضوح بهتر در هنگام تحقیق در مورد شرکت های میزبان ساده می کنیم.

آشنایی با میزبانی وب

در ساده ترین عبارت، میزبانی وب نوعی از خدمات اینترنتی است که به شما امکان می دهد وب سایت خود را با صرف هزینه مبلغی آنلاین قرار دهید.

آن را به عنوان اجاره یک آپارتمان یا خانه در نظر بگیرید، تمام وسایل و دارایی شما، کدهای وب سایت شما هستند. دوستان و خانواده می دانند وقتی آنها را به شام دعوت می کنید کجا شما را پیدا کنند، و مامور پست می داند که نامه فیزیکی شما را کجا تحویل دهد.

با یک برنامه میزبانی وب، کاربران شما می توانند وب سایت شما را پیدا کنند، با محصولات شما تعامل داشته باشند، و در برنامه هایی که شامل خدمات ایمیل هستند، سرورهای ایمیل می دانند که ایمیل شما را کجا ارسال کنند.

بدون ارائه دهندگان میزبانی وب، صاحبان سایت به زیرساخت سرور خود نیاز دارند تا وب سایت خود را آنلاین کنند یا آن را مستقیماً از رایانه خود در خانه میزبانی کنند. با این حال، این بدان معناست که اگر قطعی برق یا مشکلات دیگری در خانه رخ دهد، وب سایت آنها نیز از کار می افتد.

میزبانی وب راهی کارآمد، مقرون به صرفه و مطمئن برای آنلاین کردن وب سایت شما و آنلاین ماندن کاربران نهایی شما برای تعامل با آن است.

مقدمه ای کوتاه بر انواع مختلف خدمات هاستینگ

در حوزه میزبانی وب، سه نوع اصلی از برنامه های میزبانی وجود دارد. هاست اشتراکی، VPS، اختصاصی و ابری.

  • هاست اشتراکی :

این نوع میزبانی است که به چندین کاربر با حساب های وب سایت جداگانه اجازه می دهد تا از یک سرور میزبانی استفاده کنند. معمولا مقرون به صرفه ترین گزینه میزبانی است زیرا منابع و فضای سرور بین حساب ها به اشتراک گذاشته می شود.

  • میزبانی VPS :

در یک برنامه میزبانی سرور خصوصی مجازی، یک سرور فیزیکی نیز بین تعداد کمتری از حساب های کاربری به اشتراک گذاشته می شود. این سرورهای مجازی از یکدیگر جدا هستند و منابع اختصاصی را در اختیار کاربران قرار می دهند و در نتیجه قدرت و کنترل بیشتری روی سرور خود در اختیار آنها قرار می دهند.

  • هاست اختصاصی :

با میزبانی اختصاصی، شما یک سرور کامل به حساب خود اختصاص داده اید. این به معنای دسترسی کامل به کل منابع، فضا، و امتیاز اضافه شده دسترسی ریشه است.

  • هاست ابری :

این نوع پلن ها (فضای ذخیره سازی ابری) حساب و وب سایت شما را روی چندین سرور میزبانی می کنند. این شبکه از سرورهای مجازی و فیزیکی انعطاف‌پذیری و قدرت بیشتری را روی حساب شما ارائه می‌کند، اما این برنامه‌ها گاهی کمتر از سایرین مدیریت می‌شوند.

وردپرس چیست؟

وردپرس محبوب ترین CMS (سیستم مدیریت محتوا) موجود در حال حاضر است. نزدیک به 43 درصد از وب سایت های ایجاد شده در سراسر جهان با استفاده از وردپرس ساخته شده اند.

یکی از مواردی که کاربران زیادی را به سمت وردپرس می کشاند این است که یک نرم افزار متن باز و آسان برای استفاده است.

وردپرس همچنین دارای تعداد زیادی تم و افزونه است که به شما امکان می دهد یک وب سایت کاملا شخصی برای مشتریان خود ایجاد کنید.

به دلیل در دسترس بودن و استفاده گسترده، وردپرس نیز اغلب به روز می شود و دارای افزونه های مختلفی است که می تواند در زمینه امنیت، پشتیبان گیری، عملکرد و مدیریت وب سایت به شما کمک کند.

هاست وردپرس چیست؟

اکنون که انواع مختلف برنامه‌های میزبانی و وردپرس را می‌شناسید، بیایید به این بپردازیم که چه چیزی باعث عالی شدن برنامه‌های میزبانی وردپرس می‌شود. از آنجایی که اکثر سرورها برای انواع مختلفی از CMS مانند دروپال، جوملا و … راه‌اندازی شده‌اند، میزبانی وردپرس باید متفاوت راه‌اندازی شود، مهم نیست که برنامه بر اساس چه نوع میزبانی وب ساخته شده است.

انواع هاست وردپرس

برنامه های میزبانی وردپرس، طرح های میزبانی هستند که به طور خاص برای میزبانی وب سایت های ساخته شده بر روی وردپرس طراحی و بهینه شده اند.

همانطور که در بالا توضیح داده شد، می توانید برنامه های میزبانی وردپرس را در محیط های هاست اشتراکی و همچنین در برنامه های VPS بهینه سازی شده وردپرس بیابید.

این برنامه‌ها تنظیمات مشابهی را به اشتراک می‌گذارند که برنامه‌های میزبانی اشتراکی و VPS دارند. با این حال آنها ویژگی های اضافه شده مانند مواردی که در زیر توضیح داده شده است را خواهند داشت.

  • نصب با یک کلیک یا از پیش نصب شده وردپرس :

این کار برای اطمینان از اینکه می توانید در لحظه خرید برنامه خود در وب سایت خود شروع به کار کنید.

  • ابزارهای ذخیره سازی پیشرفته و بهینه سازی :

سرعت وب سایت یکی از نگرانی های اصلی کاربران در مورد وردپرس است، زیرا داشتن توانایی ویرایش و اصلاح سایت خود با افزونه ها و موارد دیگر می تواند آن را کاهش دهد. بنابراین، برنامه های میزبانی وردپرس، سرورهای بهینه شده با ویژگی هایی مانند Redis Caching، NVME SSD و موارد دیگر را ارائه می دهند.

به طور مشابه، برنامه های میزبانی وردپرس مدیریت شده اخیراً محبوبیت یافته است.

این برنامه ها برنامه های میزبانی ابری هستند که به طور خاص برای وردپرس ساخته شده اند. آنها اغلب یک رابط کاربری ساده با دسترسی آسان به ابزارهای مدیریت و ساخت وردپرس شما دارند.

همانطور که از نام آن پیداست، برنامه های میزبانی وردپرس مدیریت شده دارای سطح مشخصی از مدیریت توسط ارائه دهنده هاست شما خواهد بود.

این ممکن است به شکل به روز رسانی سرور و ابزارهای نگهداری و سایر موارد باشد. این موارد بسته به ارائه دهنده هاست شما متفاوت است، بنابراین توصیه می کنیم ویژگی ها و صفحات پرسش و پاسخ آنها را مرور کنید تا به طور کامل متوجه شوید که قرار است در یک برنامه میزبانی چه چیزی دریافت کنید.

چگونه بفهمیم هاست وردپرس برای شما مناسب است یا خیر

اگر قبلاً یک وب سایت ساخته شده در وردپرس دارید، عالی است! هاست وردپرس گزینه خوبی برای شما خواهد بود.

اگر هنوز سایت خود را ایجاد نکرده اید، با نوع دیگری از CMS کار کرده اید و به فکر تغییر آن برای سرمایه گذاری بعدی خود هستید، یا حتی وب سایت فعلی خود را دوباره طراحی کنید، میزبانی وردپرس یک گزینه عالی است بدون در نظر گرفتن.

وردپرس آسان برای استفاده، ساده برای تغییر است و به طور فعال هر ساله به روز رسانی می شود. ما وردپرس را به مبتدیان یا صاحبان سایت فعلی که می خواهند چیز جدیدی را امتحان کنند، به شدت توصیه می کنیم، و هاست وردپرس مکان خوبی برای شروع است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *