تمام حقایقی که در مورد میزبانی نامحدود وجود دارد (2)

 

احتمالا شما در مورد ادعای شرکت های میزبانی وب مطالعه کردید

” ارئه میزبانی نامحدود با مقدار مشخصی مبلغ ، بدون افزایش ،   در یک ماه ”

متاسفانه این مورد نه تنها در حال حاضر وجود ندارد  ، احتمال به وجود آمدن آن در آینده هم نیست . به صراحت بگویم

این مورد استفاده نادرست از تبلیغات است .

در حالیکه بسیاری از این وب سایت ها هرگز به اصطلاح از این حساب های میزبانی نامحدود استفاده نمی کنند ، زیرا سایت های آن ها هرگز به حجم یا پهنای باند که بیش از حد مجاز بری سرور باشد نزدیک نمی شوند و اگر به صورت ناگهانی در ترافیک مصرفی جهش تندی داشته باشند در معرض خطر غیر فعال شدن  هاست قرار میگیرید  .

قبل از خرید دقت داشته باشید منظور ازکلمه  نامحدود در شرکت  های میزبانی چیست تا بتوانید میزبانی را که به درستی نیازهای شما را به عنوان صاحب سایت بر آورده میکنند ،  انتخاب نمایید .

 

حقایق بی پرده :

ادعای ارائه هاستینگ نامحدود اصلا عاقلانه نیست . به این دلیل که ذخیره سازی حجم و پهنای باند نامحدود غیر قابل ممکن است .

به این صورت می توانید تصور کنید ، اگر شما برروی سرور خود دارای 15 سایت باشید که هر کدام از اندازه و پهنای باند نرمال بر روی هاستینگ  نامحدود استفاده می کنند و تنها یکی از سایت ها بیشتر از حد مجاز از فضا و پهنای باند نرمال استفاده کند در این صورت  همه وب سایت ها بر روی آن سرور دارای مشکل و اختلال در سایت خود هستند.

شما می تونید مطمئن باشید سایت هایی وجود دارند ، که به صورت  کامل از منابع هاست های نامحدود استفاده می کنند و باعث کرش سرور و کند کردن سرعت سرور می شوند  ، یا در غیر این صورت از راه های دیگری باعث اختلال در سرور می شوند  .

هاستینگ نامحدود مانند این است که شما به اجازه دهند همه خوراکی های موجود در بوفه خوراکی ها را بخورید اما از شما تا زمانی که بیش از حد مجاز غذا نخورید استقبال می شود.

محاسبه فشاری که  بر روی سرور و سایت شما به وجود میآید ،  می تواند به پیدا کردن یک کمپانی میزبانی وب به شما کمک کند.

 

چرا یک شرکت هاستینگ ، میزبانی نامحدود پبشنهاد می دهد ؟

تعداد زیادی شرکت میزبانی وب وجود دارد که شمارش همه آن ها امکان پذیر نیست  ، تعداد زیادی که هر روز شروع به کار می کنند نیز به آن ها اضافه می شود . برای موفقیت  در کسب و کار ، شرکت های هاستینگ باید از حیله های بازاریابی استفاده کنند تا بتوانند مشتریان جدید جذب کنند و همینطور کشش هایی برای اشخاصی که به صورت مداوم سایت ایجاد می کنند داشته باشند  .

ممکن است اگر از این حیله ها استفاده نمی کردند تعدادی از مشتری ها را از دست می دادند ،اما به خاطر این که دردسرهای انتقال سرور بیشتر از این مورد است تعداد دیگری خواهند ماند .

توصیف کلمه نامحدود به عنوان یک کلمه بسیار قدرتمند برای مصرف کنندگان است . با استفاده از کلمه نامحدود شما می توانید تقریبا یک یخچال به اسکیمو بفروشید.

برخی از شرکت های میزبانی مقدار بی حسابی از فضا در دسترس هاستینگ قرار می دهند  برای صاحب وب سایت با مصرف متوسط ، فضای نامحدود ممکن است هیچ زمانی برای شرکت هاستینگ موردی ایجاد نکند به خاطر اینکه شما هرگز حتی به میزان فضای مصرفی که برای شما اختصاص داده شده است نزدیک هم نمی شوید .

از آنجایی که این شرکت ها مطمئن هستند که هرگز از فضایی که برای شما تعریف کرده اند بیشتر استفاده نمی کنید آنها امکان اور سل فضا را هم به شما میدهند زیرا آن ها حساب کردند که شما  از همه فضای تعریف شده آن ها استفاده نمی کنید.

با ارائه سرویس ارزان قیمت ، این شرکت ها یک بازار بسیار رقابتی ایجاد می کنند . آن ها فضای نا محدود به فروش می رسانند زیرا می دانند شما هرگز از کل فضا استفاده نمی کنید یا حداقل تصور می کنند که شما نیازی به آن ندارید . این مورد برای مبتدیان یا میزبان وب آماتور بسیار خوب است زیرا به صورت چشم گیری باعث کاهش هزینه می شود.

با این حال ، اگر سایت شما یک ترافیک حجیم ایجاد کند که باعث کاهش سرعت سرور شود یا فضای زیادی از سرور اشغال کند شما به مشکل برخورد خواهید کرد و در این صورت کیفیت  سرویس برای اکثریت کاربران که روی آن سرور قرار دارند تحت تاثیر قرار می گیرد و آن ها سایت شما را مسدود خواهند کرد.

آیا زمانی که پلن های میزبانی محدود باشد ، مطلوب است ؟

شرکت های میزبانی متعددی هستند که پلن های نامحدود ارائه می دهند . همچنین مواردی باعث میشود که استفاده از پلن های نامحدود برای شما فرصت بسیار خوبی باشد  فقط مطمئن شوید این پلن ها واقعا نا محدود هستند . چون یک نکته بسیار مهم وجود دارد زمانی که وب سایت شما از نظر اندازه و محبوبیت رشد پیدا می کند هاست شما به دلیل استفاده زیادی از منابع مسدود شود .

از نظر من ، شما ممکن است زمانی بخواهید از یک پلن ارزان قیمت استفاده نمایید که :

  • شما یک وبلاگ نویس باشید که برای اولین بار این کار را انجام می دهید .
  • . سایت شما هنوز کوچک است و شما به قدرت بالای پردازش نیاز نداشته باشید .
  • هنگامی که سایت شما هنوز کوچک است و شما به مقدار زیادی از سی پی یو  نیاز ندارید . اگر برای اولین بار است که وبلاگ نویسی می کنید 99% از نیاز های شما به خوبی با بودجه کمی که برای میزبانی نامحدود پرداخت می کنید برآورده خواهد شد .
  • شما تصویر با حجم بالا ندارید و موردی هم برای دانلود در سایت شما قرار داده نشده است .

اگر شما قصد اجرای یک سایت برای کسب و کار کوچک و خانوادگی دارید ، پس میزبانی وب نامحدود ، باهزینه کم ممکن است همه نیازهای شما را برآورده کند . اگر شما قصد دارید که یک وب سایت که نیاز به ترافیک بالایی دارد داشته باشید باید در خرید میزبانی وب مراقب باشید .

به خاطر داشته باشید شما می توانید از مشکلات و مسائل که این نوع هاست ها ایجاد می کنند با طراحی مناسب سایتی  که به خوبی بهینه سازی شده است اجتناب نماید.  به دلیل اینکه این موارد احتمال استفاده بیش از حد از منابع سرور را کاهش می دهد .

هنگامی که شما برای انتخاب یک میزبانی وب اقدام می کنید ، میزان حجم ذخیره سازی  و پهنای باند شما نباید اولین موردی باشد که شما به آن توجه می کنید . در پلن های امروزی و فضای اضافی برای ذخیره سازی ، این موارد از اهمیت کمتری نسبت به استفاده از کنترل پنل های ساده ، خدمات پس از فروش ، ویژگی های پشتیبان گیری سایت ، نصب خودکار وردپرس برخوردار هستند.

حتی اگر شما یک هاست با فضای ذخیره سازی کمتر را انتخاب نمایید ،می توانید به راحتی تصاویررا به صورت آنلاین در flicker  ، youtube ، vimo  و هاردهای بزرگ برای ذخیره فایل با داده های بزرگ ذخیره نمایید. علاوه بر این ، شما می توانید برای افزایش سرعت وبلاگ خود و صرفه جویی در فضا از یک سروبس شبکه های تحویل محتوا ( CDN )  استفاده نمایید . این مورد به همه نگرانی که مرتبط با پهنای باند دارید کمک خواهد کرد به خصوص اگر وبلاگ شما به سرعت در حال کسب محبوبیت باشد .

برای انتخاب  یک وب هاستینگ ایده آل و کامل برای نیازهای شما ، بهتر است به تمام جنبه های مورد نیاز سایت خود به عنوان صاحب سایت دقت نمایید . این می تواند به شما کمک کند یک میزبانی صحیح از ابتدای کار انتخاب نمایید بنابراین نیاز به جستجو برای پیدا کردن یک میزبانی جدید و انتقال کلیه ی اطلاعات پس از گذشت یک مدت نخواهید داشت.

 

 

 

 

مطالب مرتبط

۱ دیدگاه

  1. 13 دی 1395

    […] توصیه میشود ۲ مقاله حقایقی در رابطه با هاست نامحدود و تمام حقایقی که در مورد میزبانی نامحدود وجود دارد (۲) را مطالعه […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *