درگاه های مرتبط SSL و HTTPS

چگونه در ارتباط از طریق اینترنت اطلاعات امن باقی می ماند؟

در بیشتر موارد ، علت وجود امنیت, چیزی به نام Secure Sockets Layer یا SSL است. SSL یک فناوری است که ارتباطات اینترنتی را ایمن نگه می دارد. هنگام ارسال درخواست بین دو سیستم (مانند مرورگر شما یا وب سایت دیگر یا دو سرور) ، اطلاعات و داده های حساس را رمزگذاری و محافظت می کند.

SSL ربات ها را از خواندن یا تغییر اطلاعات ارسالی بین سیستم ها ، مانند اطلاعات کارت اعتباری در طی یک معامله تجارت الکترونیکی ، متوقف می کند. اگر وب سایتی دارید یا مسئولیت میزبانی وب برای مشاغل خود را بر عهده دارید ، باید اهمیت حریم خصوصی داده ها و ایمن سازی اتصالات اینترنتی را درک کنید. با شروع تحقیق ، با اصطلاح “پورت SSL” روبرو خواهید شد و این همان چیزی است که در این مقاله روی آن تمرکز کرده ایم.

داده ها می توانند بین سیستم ها (مانند مرورگر وب و وب سایت خرید آنلاین مورد علاقه خود) با ssl  یا بدون SSL ارتباط برقرار کنند. اما شماره پورت SSL همان چیزی است که نشان می دهد اتصال شما ایمن است یا خیر…

چگونه می توانم مطمئن باشیم که اتصال ما به وب سایت امن است؟

به آدرس URL در نوار آدرس در مرورگر خود نگاه کنید. خواهید دید که URL با یکی از دو مورد زیر شروع می شود :

  • HTTP
  • HTTPS

HTTPS نشان دهنده اتصال ایمن است و از شماره پورت 443 استفاده می کند

HTTP ، یک پروتکل اینترنتی ناامن است و از پورت شماره 80 استفاده می کند.

پورت چیست؟

هر زمان که رایانه خود را برای بازدید از یک وب سایت باز می کنید ، به معنای واقعی کلمه, به اینترنت متصل می شوید ، مانند یک قایق در بندر. شماره درگاه های اینترنتی, متفاوت است و بر اساس استفاده و کاربرد آنها متفات هستند. این درگاه ها “بنادر TCP” نامیده می شوند و مخفف Protocol Control Protocol است. اگر دنیای وب سایت ها و میزبانی وب در روزمرگی شما قرار دارد دانستن اطلاعات در رابطه با پورت های متداول و کاربرد آنها مفید خواهد بود.

پورت های TCP چگونه استفاده می شوند؟

TCP کاملاً قابل اعتماد است. برای اینکه پورت های TCP کار کنند ، باید یک “اتصال لنگر دار” بین نقطه A ، از آنجا که منبع داده ها یا درخواست ها است ، و نقطه B ، جایی که داده ها یا درخواست ها ارسال می شود ، وجود داشته باشد. تنها راه از بین رفتن انتقال داده با TCP این است که ارتباط بین نقاط A و B قطع شود ، برای مثال اتصال اینترنت خود را قطع کنید.

 

پورت های TCP رایج چه پورت هایی هستند؟

 

چگونه وب سایت خود را امن کنیم؟

مطمئنا شما می خواهید بازدید کنندگان و مشتریان سایت شما به شما اعتماد کنند. شما می خواهید آنها به سایت شما ایمان داشته باشند و بدانند اطلاعاتی که هنگام خرید با شما به اشتراک می گذارند ایمن و مطمئن است. انتقال از  HTTP (شاخص یک سایت ناامن) به HTTPS (شاخص یک سایت دارای امنیت SSL) نصب گواهی SSL بر روی سرور وب سایت شما است. این گواهی ,هویت سایت شما را تأیید می کند تا اطلاعات به طور ایمن از سرور وب شما به مرورگرهای بازدید کننده منتقل شود.

آیا ssl یک پروتکل است یا یک گواهینامه؟

گواهینامه های SSL و پروتکل HTTPS دو چیز جداگانه هستند. اما در کنار هم ، آنها یک اتصال اینترنت ایمن قدرتمند را ایجاد می کنند.

پروتکل HTTPS را به عنوان یک ساختار فیزیکی در نظر بگیرید که به اطلاعات رمزگذاری شده اجازه می دهد تا از نقطه A به نقطه B به طور ایمن حرکت کنند.

گواهینامه های SSL اطلاعات رمزگشایی شده در ساختار HTTPS را رمزگذاری می کنند. با این حال ، باید به خاطر داشته باشید که گواهی SSL خود, کاری برای شما انجام نمی دهد. این فقط هنگامی کار می کند که پیکربندی کنید و آن را در سرور خود تنظیم نمایید.

آیا SSL منسوخ نشده است؟

اگر روی SSL تحقیق می کنید ، احتمالاً با اصطلاح “TLS” روبرو شده اید. آیا واقعاً نسخه جدید و پیشرفته SSL است؟

TLS مخفف Transport Layer Security است و قطعاً نسخه جدیدتر و بهتری از SSL است. با این حال ، اصطلاح SSL به قدری مشهور است که حتی پس از معرفی TLS نیز نتوانست جایی در ذهن مردم باز کند. بنابراین هنگام خرید SSL در واقع TLS خریداری می کنید (مانند SSL plus است).

تفاوت بین TLS و SSL چیست؟

SSL اصلی در دهه 90 توسط شرکتی به نام Netscape ساخته شد. TLS خیلی متفاوت نیست ، از بسیاری از فناوری ها و پروتکل های مشابه استفاده می کند ، اما برای مقاومت در برابر خطرات امنیتی و مسائل دنیای امروز به روز شده است. TLS رمزگذاری قویتری را فراهم می کند ، اما بخاطر بسپارید که همچنان SSL نامیده می شود زیرا این نام شناخته شده تر است.

چرا پورت SSL مهم است؟

شما باید گواهی SSL خود را در وب سرور خود کانفیگ کنید تا “HTTPS” را در URL وب سایت خود در نوار آدرس نشان دهد. این نشان می دهد که شما از پورت SSL استفاده می کنید ، به این معنی که اتصال ایجاد شده بین سایت شما و مرورگر شخصی کاربران ایمن است.

مردم نسبت به دیدن “HTTP” در مرورگر خود حساس و بی اعتمادتر می شوند. با توجه به تعداد هک ها و سرقت داده ها امروز ، افراد می خواهند بدانند شما برای محافظت از اطلاعات آنها آنچه می توانید انجام می دهید. پورت SSL  نشان می دهد که یک اتصال رمزگذاری شده ایمن وجود دارد که داده های آنها را از چشم کنجکاو مخرب دور می کند.

 

مزایای استفاده از ssl

  • بارگیری سریعتر صفحه وب

HTTPS صفحات را سریعتر از HTTP بارگیری می کند.

  • بهبود سئو

اگر از HTTPS به جای  HTTP استفاده می کنید ، سایت شما در نتایج جستجو رتبه بالاتری خواهد داشت.

  • مانع از ورود هکر ها و بدافزارها می شود.

SSL داده های منتقل شده به جلو و عقب بین دو سیستم را رمزگذاری می کند. حتی اگر بدافزارها و رباتها بتوانند به طریقی انتقال داده ها را ببینند ، آنها نمی دانند محتوی را نمی توانند ببینند.

  • انطباق با PCI را حفظ کنید
  1. PCI Compliance مخفف Payment Card Industry Compliance است. این امر توسط کلیه شرکتهای ارائه دهنده کارت اعتباری هنگام انجام معاملات بصورت آنلاین برای امنیت بیشتر و محافظت در برابر سرقت داده و هویت مورد نیاز است.
  2. بخشی از دستورالعمل های PCI Compliance این است که سایت شما باید از HTTPS استفاده کند ، به این معنی که گواهی SSL شما قبل از قبول پرداخت از طریق کارت اعتباری برای خرید ، باید در سایت شما کانفیگ شود.
  • بدون هشدار ترسناک

اگر از HTTP استفاده می کنید ، به احتمال زیاد بازدیدکنندگان سایت شما اعلان هایی را دریافت می کنند که به آنها می گوید هنگام ورود به وب سایت ، وب سایت شما ایمن نیست و  باعث می شود اعتماد به نفس آنها در سایت شما کم شود و احتمال خارج شدن آنها از سایت شما وجود دارد.

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *