ده فاکتور برتر رتبه بندی گوگل در سال 2023 (بخش اول)

ده فاکتور برتر رتبه بندی گوگل در سال 2023 بخش اول

سئو یا بهینه سازی موتورهای جستجو یک صنعت چند میلیارد دلاری است. سئو عملی است که یک وب سایت را با فاکتورهای رتبه بندی گوگل هماهنگ می کند. بنابراین عوامل رتبه بندی چیست و چگونه می توانید سایت خود را برای آنها بهینه کنید؟ بخوانید تا بهتر متوجه موضوع شوید.

فاکتورهای رتبه بندی گوگل چیست؟

سئو فرآیند بهینه سازی وب سایت شما برای رتبه بندی بالاترین رتبه ممکن در نتایج موتورهای جستجوی ارگانیک است هنگامی که در مورد جستجو صحبت می کنیم، از عبارت “ارگانیک” برای اشاره به نتایج جستجوی بدون پرداخت استفاده می کنیم. این با نتایج پولی که از تبلیغات PPC بدست می آید متفاوت است.

رتبه بندی ارگانیک در گوگل توسط الگوریتمی تعیین می شود که ویژگی های مختلف و معیارهای سئو را در نظر می گیرد و اینها فاکتورهای رتبه بندی شما هستند.

بیش از 200 فاکتور رتبه بندی گوگل وجود دارد، و در حالی که ما هرگز همه آنها را نمی دانیم، اما بسیاری از آنها را می دانیم

ما همچنین می دانیم که در حالی که عوامل و الگوریتم های رتبه بندی ممکن است تغییر کنند، ویژگی هایی که گوگل سعی دارد از طریق آنها تجزیه و تحلیل کند، تخصص، اقتدار و اعتماد (E-A-T) است.

E-A-T یک عامل رتبه بندی نیست. بلکه فاکتورهای رتبه بندی راهی برای گوگل برای اندازه گیری E-A-T هستند.

انواع فاکتورهای رتبه بندی گوگل

قبل از اینکه به 10 فاکتور برتر رتبه بندی گوگل بپردازیم که می توانید صفحات وب سایت خود را بر اساس آنها بهینه کنید، ابتدا انواع مختلف آن را مرور می کنیم.

فاکتورهای رتبه بندی درون صفحه :

به کیفیت محتوای صفحه و کلمات کلیدی هدف گذاری آن اشاره دارد.

فاکتورهای رتبه بندی خارج از صفحه :

مانند تأییدیه های صفحات دیگر در سایت شما یا سایر وب سایت ها هستند و در درجه اول شامل بک لینک ها می شوند.

فاکتورهای رتبه بندی فنی:

توانایی سایت شما را برای خزیدن، فهرست بندی و ارائه سریع و ایمن محتوا برای جستجوگران می سنجد.

فاکتورهای رتبه بندی محلی :

هر سه مورد فوق را با تمرکز ویژه بر بررسی ها، شهرت و فهرست ها شامل می شود.

تنها یک عامل رتبه بندی وجود ندارد که سئوی شما را قوی یا موجب شکست سئوی شما شود.

این ترکیبی از تمام تلاش‌های فنی، درون صفحه و خارج از صفحه شما است که با هم کار می‌کنند تا به شما کمک کنند در Google رتبه بالاتری داشته باشید، ترافیک بیشتری دریافت کنید و اعتماد ایجاد کنید.

برترین فاکتورهای رتبه بندی گوگل بر اساس First Page Sage به شرح زیر است:

  • فاکتورهای رتبه بندی در صفحه گوگل

فاکتورهای رتبه بندی فنی موتورهای جستجوی به کل وب سایت شما مربوطه در حالی که این فاکتورهای رتبه بندی بعدی بیشتر مربوط به صفحه هستند از این رو اصطلاح سئوی داخل صفحه را به کار می برند.

  1. محتوای مرتبط و با کیفیت بالا

تنها مهم ترین عامل رتبه بندی گوگل کیفیت محتوای شماست. این با انتشار مداوم محتوای با کیفیت بالا، تعامل کاربر، و تخصص تخصصی در نمودار بالا مرتبط است. بنابراین چه چیزی محتوای مرتبط و با کیفیت را ایجاد می کند؟

قابل اعتماد بودن : اطلاعات عمیق، دقیق، مفید و عاری از پیوندها و/یا نظرات هرزنامه باشد.

خواندنی بودن : این بدان معناست که به صورت منطقی سازماندهی شده و مملو از کلمات کلیدی نیست (گوگل در واقع شما را برای این کار جریمه می کند). آن را به طور طبیعی در صفحه خود بگنجانید و به جای کلمات کلیدی مرتبط از آن استفاده کنید.

بروز باشد : حتی همیشه سبزترین محتوا با گذشت زمان ارتباط خود را از دست می دهد. بنابراین علاوه بر نوشتن محتوای جدید باید صفحات منسوخ شده را با اطلاعات جدید و کلمات کلیدی جدید مرتبط با امروز نیز به روز کنید.

با کلمه کلیدی مطابقت داشته باشد : علاوه بر استفاده از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی برای یافتن اینکه مخاطب ایده آل شما در حال جستجوی آنلاین است.

مطمئن شوید که کلمه کلیدی را در خود گوگل جستجو کنید تا مطمئن شوید که کاربران هنگام انجام آن جستجو به دنبال چه چیزی هستند.

در یک نظرسنجی اخیر که توسط Directive انجام شده است، 78 درصد از بازاریابان تحقیق کلمات کلیدی را به عنوان روشی با تاثیر بالا برای هدایت ترافیک جدید شناسایی کردند.

فرآیند تحقیق به شما این امکان را می دهد که درک بهتری از آنچه مخاطبان شما در جستجوی آن هستند داشته باشید و محتوایی ایجاد کنید که مستقیماً به این سؤالات جستجو می پردازد.

  1. قرار دادن کلمات کلیدی

هنگامی که می دانید برای کدام کلمات کلیدی می خواهید رتبه بندی کنید، مهم است که آنها را در مکان های خاصی در صفحه خود قرار دهید. این شامل:

برچسب عنوان: با نام متا عنوان; عنوانی که در SERP ظاهر می شود

عنوان H1: عنوانی که در صفحه ظاهر می شود

سرفصل های H2: حداقل دو عنوان را هدف بگیرید

URL: URL خود را نیز کوتاه و تمیز نگه دارید.

توضیحات متا: متنی که در زیر برچسب عنوان/عنوان متا ظاهر می شود. مطمئن شوید که به طور دقیق صفحه شما را خلاصه می کند و به جستجوگران دلیلی برای کلیک کردن می دهد. Google همیشه از توضیحات متا که شما ارائه می‌کنید استفاده نمی‌کند، اما همچنان مهم است.

کلیدواژه‌های موجود در تگ‌های عنوان تا حد زیادی مهم‌ترین هستند و پس از آن H2 و URL قرار دارند.

  1. بهینه سازی تصویر

این یک مورد مهم است نه تنها به دلیل جستجوی تصویر در گوگل، بلکه به این دلیل که نتایج جستجوی معمولی بیشتر بصری می شوند به خصوص در تلفن همراه. در اینجا نحوه بهینه سازی تصاویر برای سئو آورده شده است:

اختصاص متن جایگزین: این متن جایگزین یک تصویر است و تنها راهی است که گوگل می‌تواند آن‌ها را ببیند. کوتاه اما توصیفی باشد و کلمه کلیدی را در آن لحاظ کنید.این همچنین باعث می‌شود تا وب‌سایت شما برای خوانندگان کم بینا که برای مرور اینترنت به صفحه‌خوان‌ها متکی هستند، در دسترس باشد و اگر تصویر بارگیری نشد نشان می‌دهد.

فشرده سازی و تغییر اندازه: از یک کاهش دهنده حجم تصویر استفاده کنید تا اندازه فایل تصویر خود را در صورت امکان 70-100 کیلوبایت یا کمتر نگه دارید. اغلب، ذخیره به صورت JPG به جای PNG کمک می کند. همچنین، تصاویر به ندرت نیاز به عرض بیش از 1000 پیکسل دارند.

اگرچه یک وب سایت واکنش گرا به طور خودکار اندازه تصاویر را تغییر می دهد، اما هر چه سایت شما نیاز به درخواست کمتری به سرور داشته باشد، برای سرعت صفحه بهتر است.

ارزش افزودن: اگر می توانید، از استفاده از تصاویر و گرافیک های خالی در پست های وبلاگ خود اجتناب کنید و به جای آن از اسکرین شات ها، مثال ها، نمودارها و تصاویری استفاده کنید که مفاهیم را به تصویر می کشد. این کیفیت محتوا را بهبود می بخشد و کاربران را برای مدت طولانی تری درگیر می کند.

کلمه کلیدی را وارد کنید: نه فقط در متن جایگزین، بلکه در نام فایل و فاصله ها را با خط تیره در نام فایل جایگزین کنید، در غیر این صورت CMS شما آنها را با “%20” جایگزین می کند که یک پیوند تصویر غیرقابل اعتماد ایجاد می کند.

  1. صفحات خوشه ای

این فقط کیفیت محتوای شما نیست که نشان دهنده تخصص در جایگاه شما است، بلکه کمیت آن محتوای با کیفیت را نیز نشان می دهد. به عنوان مثال، WordStream مدت‌هاست که محتوای باکیفیت در مورد PPC منتشر می‌کند، بنابراین گوگل ما را به عنوان یک منبع قابل اعتماد در این حوزه می‌بیند.

اما اگر بخواهیم یک پست با کیفیت فوق العاده در مورد مثلاً اتوماسیون فرآیند روباتیک منتشر کنیم، شانس ما برای رتبه بندی برای آن کلمه کلیدی کم است.

برای ایجاد تخصص خود، می توانید از روش هاب و اسپیکر (همچنین به عنوان صفحه ستون و محتوای کلاستر نیز شناخته می شود) استفاده کنید. با این روش، یک صفحه مرکز/ستون در یک موضوع خاص، معمولا یک کلمه کلیدی وسیع و با حجم بالا ایجاد می کنید. این به عنوان منبع اصلی برای آن موضوع عمل می کند و H2 های مختلف شما کلمات کلیدی مختلف را در آن موضوع پوشش می دهند.

سپس پره‌ها یا محتوای خوشه‌ای خود را دارید، که صفحات اضافی هستند که عمیق‌تر به هر یک از جنبه‌ها (کلمات کلیدی کودک) پوشش داده شده در صفحه ستون می‌پردازند.

این روش علاوه بر نشان دادن تخصص شما در این حوزه، به ساختار سایت شما نیز کمک می کند، از آنجایی که صفحات خوشه ای به محتوای ستون و همچنین به یکدیگر پیوند دارند، این امر باعث می شود که همه پیوندهای شما به طور دقیق حول موضوع یکسان سازماندهی شوند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *