راهی ساده برای ایجاد طرح کسب و کار

کار بر روی طرح کسب و کار یک راه عالی برای ایجاد اعتماد به نفس در شما به عنوان یک کارآفرین است هنگامی که شما طرح خود را می نویسید، پاسخ خیلی از سوالاتی که در مورد راه اندازی کسب و کار خود داشته اید به دست خواهید آورد.
ایجاد طرح کسب و کار یکی از مهم ترین مراحلی است که شما پیش رو دارید زیرا این طرح جزو طرح پایه ای است که شما در سالهای اول یک کسب و کار از آن تبعیت می کنید. این طرح به طور کلی پروژه 3 تا 5 سال اولیه یک شرکت را که برای رسیدن به اهداف بعدی پیش رو دارد تشریح می کند.این طرح همچنان به شما کمک می کند که بتوانید به صورت عینی در مورد عناصر کلیدی کسب و کار خود فکر کنید و نقاط عطف پروژه خود را پیش بینی نمایید مانند براورد هزینه ها.
Template های آنلاین بسیاری وجود دارد که به شما کمک می کند طرح خود را ایجاد نمایید. به طور مثال: SBA’s Business Plan Tool مرحله به مرحله شما را راهنمایی میکند تا طرح خود را آغاز نمایید. تمام اطلاعاتی که در این ابزار وارد می نمایید 100% از نظر امنیت،محفوظ هستند و شما فقط از طریق کد کاربری و رمز خود می توانید به آن دسترسی داشته باشید.
در این برنامه نه تنها می توانید طرح خود را به صورت یک فایل pdf قرار دهید بلکه می توانید هر زمان که خواستید آن را ویرایش نمایید. همچنین شما می توانید طرح کامل شده خود را به بحث و تبادل نظر بگذارید برای گامهای بعدی آن از یک متخصص SBA کمک بگیرید، مانند SCORE، مرکز توسعه شغلهای کوچک(SBDC) یا مرکز اشتغال زنان (WBC).
دقت داشته باشید که هر قسمت از این طرح را باید در زمان مقتضی پر نمایید و اطلاعات شما تا شش ماه پس از آخرین لاگین برای شما ذخیره می شود.
یک بار شما اطلاعاتتان را ذخیره کنید و به بخش جدید در طرح کسب و کار جابجا کنید، زمانی که هر بخش کامل شد، علامتی در منوی بخش شماره در بالای صفحه ظاهر می شود.
برای داشتن تمرکز بیشتر بر روی طرح، یادداشتهای کوچکی از طرح کسب و کار خود قبل از شروع پروژه اصلی داشته باشید.
قبل از نوشتن طرح خود این 9 سوال را از خود بپرسید:
1- شرح کسب و کار من در 50کلمه یا کمتر چیست؟
2- مشتریان من چه کسانی هستند؟
3- چگونه به آنها رسیدگی کنم؟
4- چه مقدار پول برای راه اندازی نیاز دارم؟
5- آیا کار من در خانه است یا باید جایی را اجاره کنم؟
6- بودجه مورد نیاز من برای شش ماه اول چیست؟ دوازده ماه؟
7- هزینه اولیه راه اندازی از کجا تامین می شود؟
8- شریک کسب و کار من کیست؟
9- چه نوع مشاوری نیاز خواهم داشت: حسابدار، وکیل یا طراح وب سایت؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *