راه اندازی امنیت دو سطحی در پرتال کاربری

 

امروزه یکی از دغدغه های مدیران در سازمان‌ها و شرکت‌ها و کاربران مسئله امنیت و ارتباطاتی است که در شبکه و اینترنت دارند و هر روزه مطالب زیادی هم درمورد به سرقت رفتن اطلاعات ، هک شدن و … میشنویم .

یکی از راه های امنیتی برای پرتال کاربران ، احراز هویت دو سطحی است.

بنابر این می توانید  فعالیت آنلاین خود را با احراز هویت دو سطحی امن تر کنید. این یک روش خاص برای افزایش امنیت آنلاین است .

احراز هویت دو سطحی ، ویژگی است که به شما اطمینان بیشتری برای حفظ اکانت و اطلاعات خصوصی‌ تان در مقابل هکرها می‌دهد. احراز هویت دو سطحی در دو کانال متفاوت میباشد یعنی وب و تلفن همراه ، بنابراین با توجه به اینکه دو کانال از هم مجزا می باشند دسترسی نفوذگر غیر ممکن می شود و امنیت افزایش می یابد. استفاده از نام کاربری و رمز عبور میتواند توسط هکر قابل حدس زدن و یا دزدیده شدن باشد  که استفاده از  احراز هویتی دو سطحی میتواند  یک لایه ی امنیتی جدید به شما اضافه میکند.

این لایه اضافی کمک بزرگی به حفظ اطلاعات شما خواهد کرد، زیرا هکر ممکن است به اطلاعات تحت وب شما دسترسی پیدا کند اما دسترسی فیزیکی او به گوشی شما در شرایط عادی امکان پذیر نیست.

احراز هویت دو سطحی  با ورود رمز عبور خود  در وب سایت و سپس دریافت رمز دوم از طریق گوشی هوشمند شما امکان پذیر است. به عبارتی برای وارد شدن به حساب کاربری خود ، ابتدا باید رمز خود را وارد کنید و سپس رمز دیگری  که از طریق گوشی خود دریافت کرده‌اید را  وارد کنید. هم اکنون قابلیت احراز هویت دو سطحی بر روی سرویس های معروف بسیاری استفاده می شود. گوگل جزء اولین ها در استفاده از این قابلیت است.

احراز هویتی دو سطحی ، امنیت حساب کاربری شما را با اضافه کردن یک کد حساس به زمان ، اضافه بر نام کاربری و رمز عبور معمول ،  امن تر میکند.که در واقع می‌توان اقدام امنیتی اضافی دانست که در کنار سامانه‌ی گذرواژه‌ای موجود قرار می‌گیرد.

در تایید دو سطحی کد احراز ( Verification Code ) به دارنده اصلی اکانت که شماره ی همراه صاحب اکانت نیز از قبل تایید شده است ارسال می شود. دارنده اکانت با دریافت کد احراز آنرا در فیلد خواسته شده وارد می کند. سیستم تایید دو مرحله ای نیز در صورت تطابق مجوز authentication را صادر می کند. این قابلیت  ، امنیت بسیار بالایی را تامین میکند.

توصیه میکنیم شما نیز احراز هویت دو سطحی را برای پرتال کاربری خود در پویاسازان راه اندازی کنید.

برای اطلاع از نحوه ی راه اندازی این سرویس این لینک را مطالعه کنید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *