رسانه های اجتماعی- شناسایی پلت فرم مناسب برای کسب و کار شما

واقعیتی که وجود دارد این است که از هم اکنون رسانه های اجتماعی به همان اندازه که راه خود را در زندگی روزمره ی ما یافته اند، در کسب و کار و روابط شخصی ما هم وارد شده اند.
این مسئله راه ارتباطی افراد با هم را تغییر داده چرا که آنها قادرهستند به راحتی محتواهایی مثل اخبار، تصاویر و ویدئو و غیره را به اشتراک بگذارند.
برای اکثریت کاربران اینترنتی، رسانه های اجتماعی بخش مهمی از زندگی دیجیتالشان را تشکیل می دهد، مخصوصا زمانی که در تعامل با کسب و کارشان هستند. با توجه به تقاضاهای باور نکردنی در رابطه با مدیریت مناسب این منابع، تعجبی ندارد که کسب و کارهای بزرگتر، سیستم های اختصاصی برای این اهداف دارند.

فیسبوک:
بزرگترین شبکه ی اجتماعی با نزدیک به 1.5 میلیارد کاربر فعال ماهیانه، به عنوان نمونه ای از یک شبکه اجتماعی “go to” برای کسب و کار است تا بر روی آن ارائه شود. این مسئله ارزش زیادی برای کسب و کار شما فراهم می سازد.
علاوه بر این، فیسبوک اجازه ی تعاملات متنوعی را بین مشتری و کسب و کار را می دهد:pagelikes ، نظرات، اشتراک گذاری پست ها و غیره. فیسبوک بایستی شبکه اجتماعی اصلی شما باشد چرا که اگر به درستی استفاده شود می توان از آن به عنوان قدرتمندترین ابزار برای بازاریابی نام برد.

توییتر:
توییتر سریعترین راه گسترش اطلاعات در سراسر اینترنت است. با محدود کردن هر توییت تا 140 کاراکتر، پیام ها می تواند بسیار آموزنده و کاربردی باشد. در کسب و کار خود، شما می توانید از این کانال به عنوان یک اهرم استفاده نمایید برای ماندن در صدر ذهن فالوکنندگان، در دسترس بودن مشتریان، و حتی فقط کامنت گذاشتن روی موضوعات جاری و صنعت.
با توئیت کردن یا ارائه ی پیشنهادهای ویژه در هر بار، در حالی که فالوکنندگان خود را تشویق به دوباره توئیت کردن می کنید، به علاوه دید خود را نیز گسترش خواهید داد و شما را به خوبی به فالوکنندگان بیشتر می رساند. با وجود تمام رسانه های اجتماعی موجود اگر شما تصمیم به استفاده از توییتر دارید، لازم است فعال باشید و پست های جدید به طور منظم داشته باشید در غیر اینصورت فالوکنندگان شما به سرعت رو به کاهش خواهند رفت.

لینکدین:
بیش از 360 میلیون نفر به طور فعال از این شبکه برای مقاصد کسب و کار مرتبط استفاده می کنند. به عنوان مثال، مشاوران و مترجمان آزاد که ارزش زیادی برای هر کسی که نیاز به ارتباطات تجاری از نوع B2B دارد را فراهم می کند.
علاوه بر این گروه ها یا انجمن هایی هستند که در آن جدیدترین روند کسب و کار مورد بحث قرار می گیرد یا کسی هست که در جستجوی یک متخصص و یک منطقه خاص باشد. این فرصتی بزرگ برای صاحبان کسب و کار است که با اعتماد به نفس کسب و کار خود را به نمایش بگذارند.

اینستاگرم:
ترکیبی از یک میکرو بلاگ و پلت فرم سمعی بصری است. با سرمایه گذاری بر روی استفاده کنندگان تلفن همراه به همراه نرم افزار آن، افراد می توانند به راحتی تصاویر را بگیرند و آنها را در عرض چند ثانیه به اشتراک بگذارند. کسب و کارهایی که تکیه بر تصاویر دارند برای اهداف تجاری موفقیت های بزرگی را با اینستاگرم تجربه کرده اند. برخی از نمونه ها عبارتند از سالنهایی که سبک های جدید را ارائه می دهند و خرده فروشانی که کاملا می توانند مجموعه ها و لباس های جدید خود را به نمایش بگذارند.
درجهان بصری ای که ما در آن زندگی می کنیم مصرف کنندگان فورا جذب تصاویر و فیلم هایی مربوط به کسب و کار شما می شوند که می توانید از سود آنها با استفاده از اینستاگرم بهره ببرید.

شبکه های بیشتر:
در حالی که اینها شبکه های اجتماعی معمولی برای کسب و کار هستند تعداد بسیار زیادی غیر از اینها نیز وجود دارد. بعضی ها ممکن است تنها مختص صنعت شما باشد و بعضی ممکن است به نوع متفاوتی از رسانه ها برگردد. در هر صورت لازم است مطمئن شوید شما یا کارکنانتان چه میزان زمان دراختیار دارید که کانال های مختلف رسانه های اجتماعی خود را مدیریت کنید.
اگر شما با پنج پلت فرم شروع کرده و متوجه شدید که در واقع تنها زمان برای یکی از آنها را دارید، بهتر است تنها بر روی همان تمرکز کنید تا مطمئن شوید که واقعا به خوبی اجرا می شود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *