روند توسعه وب در سال 2022

روند توسعه وب در سال 2022

روند توسعه وب در سال 2022

هر صنعت تجاری به صورت دیجیتالی سریعتر از دهه های گذشته تغییر می کند. اکنون اکثرا در هر بخش به صورت آنلاین ارائه می شوند، بنابراین پروژه های توسعه در دست اجرا سریع تر شده اند.

سال 2022 سال بسیار چالش برانگیزی برای صنعت توسعه وب است. در سال جاری هر چیزی ممکن است. یک روند جدید ممکن است فرصت های جدیدی را ایجاد کند یا فناوری اصلی می تواند بازارها را رهبری کند. ما تمام سال فرصت داریم تا بفهمیم، اما در حال حاضر، بر اساس تجزیه و تحلیل خود در سال 2022 ، در مورد برخی از روندهای توسعه وب بحث خواهیم کرد.

  • هوش مصنوعی (Artificial Intelligence) و یادگیری ماشین (Machine Learning)

در سال 2022 AI و ML نه تنها بر بخش توسعه وب بلکه بر تمام بخش های تجاری تسلط خواهند داشت.این به کسب و کار کمک می کند تا یک سیستم مبتنی بر هوش مصنوعی بسازد تا کسب و کار بتواند خود را در سطح جهانی متحول کند. تجارت الکترونیک، آموزش، پزشکی، همه صنایع از هوش مصنوعی برای شخصی سازی و شخصی سازی تجربه کاربری، مشتریان، مدیریت و فرآیند اتوماسیون خود استفاده می کنند.

  • برنامه وب پیشرفته (Progressive Web App)

برنامه های وب پیشرفته مانند برنامه تلفن همراه عمل می کنند اما وب سایت هستند. PWA نرخ تبدیل بالاتری نسبت به برنامه های بومی ارائه می دهد. تمرکز اصلی برنامه های پیشرفته ارائه تجربه کاربری یکسان برای همه دستگاه ها است.

بسیاری از غول های فناوری مانند آمازون، توییتر در حال ترکیب برنامه های بومی و وب برای افزایش نرخ تبدیل خود هستند. همچنین به آنها کمک می کند تا نرخ پرش را کاهش دهند. ویژگی های PWE وب سایت شما را سریع تر، بهینه تر و قدرتمندتر می کند.

  • رابط کاربری با تم تاریک

برای برنامه های موبایل، رابط کاربری تم تیره بسیار محبوب است. اکنون هر دستگاه تلفن همراه با رابط کاربری تم تاریک خود عرضه می شود. وب سایت ها روز به روز نیز به سمت رابط تاریک حرکت می کنند زیرا برای چشم راحت تر است. کاربران با استفاده از وب سایت یا برنامه در حالت تاریک احساس راحتی می کنند.

رابط کاربری تاریک با افزایش دید، دیدن محتوای روشن را آسان‌تر می‌کند. همچنین تعداد پیکسل های سیاه استفاده شده را افزایش می دهد، بنابراین دستگاه انرژی کمتری مصرف می کند. این یکی از مهم ترین عوامل کلیدی در سال 2022 خواهد است، زیرا اکثر غول های فناوری محبوب مانند فیس بوک، واتس اپ، یوتیوب و اندروید همگی به سمت رابط تاریک حرکت می کنند.

  • چت ربات ها (Chatbots)

ارتباط عامل اصلی در تعامل تجاری و مخاطبان است. اکثر وب سایت ها اکنون بر روی چت ربات های مبتنی بر هوش مصنوعی تمرکز کرده اند تا تجربه مشتری خود را افزایش دهند. چت‌بات‌ها و کمک‌های مجازی نیروی محرکه در ارتباطات تجاری امسال هستند، زیرا داده‌ها و درخواست‌های مشتریان شما را تجزیه و تحلیل می‌کنند و به کاربران شما نیاز دارند.

این به شما کمک می کند تا ابتدا به هر سؤال مشتری پاسخ دهید. اگر ربات‌ها را در صفحات وب خود فعال کنید، تعامل مشتری شما بیشتر خواهد شد. انتظار می رود تقاضا برای این راه حل ارتباطی خودکار در سال 2022 حتی بیشتر شود.

  • فناوری تشخیص صدا (Voice Recognition Technology)

بر اساس یک نظرسنجی، انتظار می رود تا سال 2023 بیش از 8 میلیارد کمک صوتی مورد استفاده قرار گیرد. دستیارهای صوتی می توانند از طرق مختلف به کاربران کمک کنند. تجارت الکترونیک صوتی در حال رشد است تا امسال حکومت کند زیرا گوگل، آمازون، مایکروسافت و علی بابا از این فناوری دستیار صوتی برای نوآوری استفاده می کنند.

با ادغام با بلندگوهای هوشمند و دستیارهای خانه هوشمند، فناوری صوتی امسال به سطح بعدی خواهد رفت. بنابراین، توسعه دهندگان باید به گونه ای طراحی کنند که با ویژگی ها و قابلیت های جستجوی صوتی سازگار باشد.

  • رویکرد اول API (API-first Approach)

API-first Approach برای توسعه دهندگان مفید است زیرا کار آنها را آسان می کند و در وقت آنها صرفه جویی می کند. از طرف دیگر باعث صرفه جویی در هزینه ها برای صاحبان وب سایت می شود. اگر کسب و کار شما دارای API های مستند است، ارتباط بین برنامه ها برای شما آسان تر خواهد بود. یک رویکرد قوی مبتنی بر API یک توانمندساز حیاتی برای حضور دیجیتالی سازمان و توسعه‌های آتی است.

  • پردازش ابری (Cloud Computing)

طبق گزارش گارتنر، در سال 2022، خدمات ابری عمومی به 306.9 میلیارد دلار افزایش می یابد. بنابراین، انتظار می رود که محاسبات ابری یک عامل کلیدی در سال جاری برای صنعت توسعه باشد. رایانش ابری برای غلبه بر اضافه بار و از دست دادن داده ها مهم است. همچنین جایگزین قابلیت سرور معمولی شما می شود. رایانش ابری در سال جاری رویکرد توسعه وب را تغییر خواهد داد زیرا نه تنها هزینه های توسعه را کاهش می دهد. همچنین کل معماری وب را تقویت می کند.

  • تجسم داده ها (Data Visualizations)

تجسم داده ها فرآیند نمایش داده ها و اطلاعات شما از طریق یک تصویر است. ما همیشه نمودارها، گزارش ها، نمودارها را برای ارائه ایجاد می کنیم، اما، در سال 2022، شاهد این نوع ارائه داده های بصری در برنامه های کاربردی وب و وب سایت ها خواهیم بود.

داده های بصری چشم نواز هستند و به راحتی مخاطب را جذب می کنند. تجسم داده‌های تعاملی با اجازه دادن به کاربران برای دسترسی و مشاهده اطلاعاتی که می‌خواهند ببینند به روشی که به راحتی قابل درک است، درگیر و آموزش می‌دهند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *