سرور مجازی خود را با رعایت این نکات بهینه سازی نمایید:

نظر به کسب و کار شما یا رشد و تغییرات وب سایت شما، نقش کلیدی سرور مجازیتان در موفقیت شما می تواند بسیار مهم باشد.
حتی اگر به نظر برسد که سرور مجازی شما همواره در حال اجراست همیشه زمانی باید برای نگاهی دقیق تر به عملکرد آن برای بهینه سازی آن داشته باشید.
اغلب تنظیمات پیش فرض برای بسیاری از برنامه های کاربردی مثل آپاچی از نظر استانداردهای کارایی مناسب نیست به علاوه تعدادی راهنمایی ساده وجود دارد که می توانید پیگیری نمایید که لود سرور را کاهش داده، زمان پاسخ وب سایت خود را بهبود بخشیده و همینطور استفاده کنید از شبکه های تحویل محتوا.

1- پیکربندی تنظیمات آپاچی:
یکی از اولین جاهایی که باید برای بهینه سازی سرور شما بررسی شود آپاچی می باشد. آپاچی به عنوان یکی از بزرگترین استفاده کننده ها از منابع سرور بایستی به درستی پیکر بندی شود از جمله KeepAlive ،MaxClients StartServers و MaxRequestsPerChild که می تواند به منظور بهینه سازی سرور استفاده شود. برای یادگیری اینکه چگونه این تنظیمات را انجام دهید مقاله های بهینه سازی آپاچی را مطالعه نمایید.

2- نسخه ی به روز شده ی Mysql داشته باشید.
نرم افزار دومی که هنگام بهینه سازی سرور مجازی شما باید چک شود، MySQL است.
به روز رسانی MySQL یک فرایند حساس و ظریف است و نیاز به یک مقدار دانش فنی و تکنیکی دارد. تیم ما آماده است تا جهت تضمین انجام صحیح پروسه شما را یاری دهد.
حفظ یک نسخه ی به روز شده از MySQL حیاتی است تا کارایی و امنیت را برای سرور مجازی خود تضمین کنید نسخه های قدیمی تر مثل MySQL 4.0 یا End- of- life (EOL) MySQL 4.1 می باشند و زیاد طول نخواهد کشید که آپدیت های امنیتی دریافت کنند.MySQL 5.0 , 5.1 نیز هر دو EOL هستند و ممکن است در عملکرد سایت شما تاثیر منفی داشته باشند. بهترین گزینه ها MySQL 5.5 , 5.6 می باشد و در مقایسه بینMySQL 5.1,5.5,5.6، MySQL 5.6 به صورت مشخص برنده ی این رقابت خواهد بود در خواندن/نوشتن و زمان پاسخ.

3- ذخیره سازی محتوای شما
راه دیگر بهبود عملکرد وی پی اس شما این است که از ذخیره سازی استفاده نمایید. ذخیره در RAM باعث می شود سرعت فرایندها افزایش یافته و زمان تاخیر کوتاه شود. در طول ذخیره سازی موقت اطلاعات اغلب قابل دسترسی است. درخواست فایلهای استاتیک به دفعات می تواند هم روند کندی داشته باشد و هم از نظر منابع پرهزینه باشد اما ذخیره ی داده در RAM به همه چیز سرعت می بخشد.
ما شما را به استفاده از چند نرم افزار ذخیره خاص توصیه می کنیم از جمله Varnish (یک پروکسی و کش است که باعث بهبود عملکرد وب سایتهای شلوغ و پویا می شود) Memcached (با کارایی بالا در سیستم ذخیره سازی که در درجه ی اول استفاده می شود برای بالا بردن سرعت سایتهایی که استفاده ی سنگین از دیتابیس دارند) Memcached با PHP و Squid (یک پروکسی ذخیره و فوروارد وب) به علاوه WordPress که چندین پلاگین ارائه می دهد که ذخیره سازی “to memory” و “to disk” را ارائه می دهد. شامل WP Super Cache, W3 Total Cache و WP Fastest Cache.

4- بهینه سازی محتوای وب شما
بخش مهمی از عملکرد سرور شما از محتوای ارائه شده ی آن است. بسیاری ابزارهای آنلاین و مفید رایگان موجود هستند که می توانید وب سایت خود را برای بهبود بالقوه تجزیه و تحلیل نمایید. این ابزارها مانند Page speed گوگل و یا Webpagetest.org می باشند که شما را با معیارهای سرعت و کارایی مجهز می کنند.
این ابزارها درجه ی سایت شما را از نظر عوامل مختلف بالا خواهد برد و به صورت مشخص مطرح خواهد کرد که شما چگونه می توانید هم تنظیمات سمت سرور و هم پیکربندی های مورد نیاز سمت وب سایت خود را بهبود ببخشید.

5- یک CDN در نظر بگیرید.
مشاهده در مرورگر بخش نهایی از روی سرور شماست هرچه زمانی زیادی طول بکشد تا محتوای شما تحویل شود در اینجا قابل رویت است.
شبکه ی تحویل محتوا می تواند فاصله ی بین بازدید کنندگان وب سایت و سرور شما را با ذخیره ی محتوای استاتیک روی نودهایی در سرتاسرجهان کوتاه کند که آنها اجازه می دهند برای تحویل محتوای سریع تر و کارایی بهتر با آزاد سازی منابع سرور شما.

اگر شما تنظیمات سرور مجازی تان را اخیرا بررسی نکرده اید شما ممکن است یک سرور کند و با کارایی کم داشته باشید با نگاهی دقیق تر به چگونگی پیکربندی آپاچی، MySQL و ذخیره می توانید زمان پاسخ وب سایت خود را بهبود ببخشید و تجربه ی کلی خوبی برای کاربران نهایی خود به جا بگذارید. پیاده سازی CDN می تواند بهینه سازی بهتر و حتی تحویل محتوای سریعتر را در پی داشته باشد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *