سرور SMTP و فواید آن

سرور SMTP و فواید آن

در این مقاله، اطلاعاتی در اختیار شما قرار می دهیم تا سرور SMTP را شناخه و نقش آن را بر کمپین های بازاریابی ایمیلی را متوجه شوید.

سرور SMTP چیست؟

سرور SMTP برنامه ای است که هدف اصلی آن ارسال، دریافت و/یا ارسال نامه های خروجی بین فرستنده و گیرنده ایمیل است.

اگر فقط برای استفاده شخصی از ایمیل استفاده می کنید و ایمیل به صورت قدیمی ارسال می کنید، برنامه های ایمیل رایگان مانند Gmail، Yahoo و Outlook می توانند عملکرد خوبی را برای انجام کارهای ساده ارائه دهند. اما اگر تجارت الکترونیکی را مدیریت می کنید و نیاز به انجام اقدامات حرفه ای تری دارید، می توانید از خدمات یک سرور SMTP برای اتصال مستقیم سیستم های خود و ارسال ایمیل ها بدون نیاز به یکپارچه سازی استفاده کنید.

این پروتکل در حال حاضر پر استفاده ترین پروتکل ارسال ایمیل است و منحصراً برای ارسال حجم زیادی از پیام ها استفاده می شود.

چگونه کار می کند؟

یک سرور SMTP ایمیل های ارسال شده توسط فرستنده را دریافت می کند و در بیشتر موارد، آنها را قبل از رسیدن به گیرنده خود به سرور دیگری منتقل می کند. همانطور که یک اداره پست به صورت فیزیکی کار می کند، نامه را از فرستنده دریافت می کند و مسئول تحویل آن به اداره پست شهری است و سپس در مقصد توضیع می شود.

فرستنده ایمیل را از حساب شخصی خود ایجاد و سرور مشتری ایمیل او (به عنوان مثال، جیمیل، یاهو) را به سرور SMTP می فرستد و در آنجا مدیریت و برای گیرندگان ارسال می شود.

سرور SMTP (Simple Mail Transfer Protocol)

سرورهای SMTP مورد استفاده توسط  Gmail، Yahoo یا Outlook بین کاربران مشترک است. بنابراین اگر بخواهید ایمیل هایی با حجم بالا ارسال کنید، مشکل بزرگی ایجاد خواهید کرد، زیرا فقط می‌توانید از یک آدرس IP استفاده کنید که در این حالت توسط یک Spammer شناخته شده و بلافاصله ایمیل های ارسالی شما به صورت اسپم شناخته می شوند و یا در موارد دیگری ارسال نخواهند شد.

 

به همین دلیل، می توانید از گزینه بهتری استفاده کرده و از شرکت های ارائه کننده خدمات ایمیل، که در ارسال با حجم زیادی از ایمیل ها تخصص دارند کمک بگیرید، تیم MangoWP به شما در مقابله با این امر کمک می کند.

 

مزیت SMTP

چرا از سرور SMTP برای تجارت خود استفاده کنید؟

در مرحله اول، به شما کمک می کند تا پیام های خود را با اطمینان و امنیت مدیریت کنید. با استفاده از SMTP Relay، می‌توانید تقریباً به تمام سیستم‌های خارجی مانند تجارت الکترونیک، صندوق‌های ایمیل و سایت‌هایی مانند وردپرس یا سایر سیستم‌های مدیریت محتوا متصل شوید.

به منظور مبارزه با اسپمر ها، اکثر ارائه دهندگان ایمیل (جی میل، هات میل، یاهو) محدودیت هایی در تعداد ایمیل هایی دارند که می توانند هر روز به گیرندگان مختلف ارسال کنید. با سرور SMTP، تحویل ایمیل های شما تضمین می شود زیرا آنها زیرساخت محکمی برای مدیریت حجم زیادی از ایمیل ها دارند.

ارسال حجم زیادی از ایمیل ها بدون ترس ازSPAM.

شما می توانید هنگام ارسال حجم زیادی از ایمیل ها بدون ترس از برچسب زدن به عنوان هرزنامه کاملاً مطمئن باشید.

علاوه بر این، سرور MangoWP به عنوان پشتیبان است و به شما اطمینان می دهد که اطلاعات شما کاملاً ایمن خواهند بود.

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *