سی و سومین سالگرد تولدت مبارک :-)

33 سال قبل در 19 سپتامبر 1982 اولین “شکلک” ابداع شد.
صورتک خندان:-) این اختراع تا حدود زیادی به Scott E.Fahlman استاد دانشگاه Carnegie Mellon در پتسبورگ نسبت داده می شود.
این شکلک از کاراکترهای ASCII هم اکنون می تواند در هر جایی از بحث های آنلاین، E-mail ها و چت ها یافت شود.
قبل از اینکه Fahlman صورتک خندان را ابداع کند، استفاده کنندگان اینترنت و شرکت کنندگان در بحث های آنلاین، بار ها و بار ها در طی مباحثات خود دچار سوتفاهم می شدند چون مطرح کردن طنز، طعنه و یا اینگونه حالات تنها با بیان کلمات بسیار دشوار بود این گونه بود که موضوع چگونگی جلوگیری از این سوء تفاهمات در طول بحث های آنلاین، مورد توجه قرار گرفت که نتیجه ی این بحث، تصویب شکلک بود که همچنان امروزه هم استفاده می شود.
🙂 مفهوم شکلک لبخند که بحث این پست است زیاد جدی گرفته نشده است برای تاکید بر مشارکت جدی، Fahlman برای تنوع شکلک ها، 🙁 را هم ارائه داده است ولی به جای فهمیدن درست این شکلک و به جای توجه به معنی اصلی آن، به سرعت برای بیان اندوه رواج یافت.
از آنجاییکه که پست اصلی در تابلوی اعلانات دانشگاه Garnegie Mellon قرار گرفت، استفاده از شکلک به سرعت به دیگر دانشگاه ها و موسسات تحقیقاتی منتشر شد و پس از آن بر روی اینترنت. در حالی که پست اصلی زیاد نمی تواند روی تابلوی اعلانات دیده شود تاریخچه ی ابداع شکلک، را می توان در وب سایت Fahlman یافت.
از زمان ابداع ایشان 33 سال می گذرد در طی این مدت به جمع خانواده ی این دو صورتک اصلی، اعضای جدیدی اضافه شده است و تغییرات بی شماری در طول سالها داده شده است: بدون بینی، با عینک، ریش، زبان چسبیده و بسیاری دیگر.
شکلکها در حال حاضر به طور گسترده استفاده می شوند. برنامه های فعلی و گوشی های هوشمند کاراکترهای ASCII را مستقیما به شکلک های گرافیکی تبدیل می کنند.

آیا شما از این شکلک ها استفاده می کنید؟ کدامیک را بیشتر می پسندید؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *