قالب وافزونه نال شده

چرا نباید از قالب وافزونه نال شده استفاده کنیم؟ (9 دلیل)

تم ها و افزونه های وردپرس نال شده چیست؟

در ابتدا باید بدانید که در جامعه وردپرسی دو گروه وجود دارد گروهی که قالب و افزونه ها را به صورت سالم ارائه می دهند که این موارد ارائه شده می توانند رایگان و یا پرمیوم باشند، گروه دیگری وجود دارند که قالب و افزونه های لایسنس دار را به صورت رایگان در اختیار افراد قرار می‌دهند. اصولا قالب و افزونه نال شده با اهداف مخرب تهیه می‌شود. در این شرایط هکرها با دستکاری کد ها و یا تزریق کدهای مخرب اهداف خود را دنبال می کنند. پاک سازی وب سایت هک شده هزینه بیشتری نسبت به  هزینه ای که برای خرید قالب سالم پرداخت میکنیم٬در بر دارد. بنابراین می توان گفت یکی از عواقبی که موارد نال شده در پی دارند هزینه های پاکسازی٬هک شدن وبسایت، تحت تاثیر قرار گرفتن امنیت و سوءاستفاده هکرها است. سوال اینجاست به جز این موارد چه دلایلی وجود دارد که نباید از قالب و افزونه ی نال شده استفاده کنیم؟

  1. امنیت

افزونه ها و تم های نال شده وردپرس برای امنیت وردپرس بسیار خطرناک هستند. معروف است که آنها با خود بدافزار حمل می کنند.

کد مخرب می تواند بین پرونده های مختلف مخفی و پراکنده شود و این باعث می شود هنگام هک شدن وب سایت، شناسایی و رفع آن بسیار مشکل شود.

همچنین می توانید داده های سایت خود را پس از هک از دست بدهید. نکته آخر اینکه سایت شما ممکن است برای توزیع بدافزار از موتورهای جستجو استفاده کند.

  1. حریم خصوصی

تم ها و افزونه های نال شده وردپرس می توانند انواع مختلفی از کد مخرب را در خود پنهان کنند. این مورد می تواند شامل کدی باشد که اطلاعات سایت وردپرس شما را سرقت می کند و آن را در دسترس وب سایت ها برای هکرها قرار می دهد.

این اطلاعات ممکن است شامل نام کاربری، آدرس ایمیل و گذرواژه های شما باشد. اگر فروشگاه اینترنتی یا وب سایت عضویت دارید ، اطلاعات شخصی مشتریان نیز می تواند در معرض خطر قرار دهد.

این نوع هک ها به سختی قابل شناسایی هستند و ممکن است به دلیل عملکرد عادی سایت وردپرس شما مورد توجه قرار نگیرند.

  1. برای سئو مضر هستند

تم ها و افزونه های نال شده ی وردپرس می توانند SEO وردپرس شما را به طور کامل از بین ببرند. تم ها و افزونه های نال شده وردپرس می توانند پیوندهای اسپم را به وب سایت شما اضافه کنند یا کاربران شما را ربوده و به وب سایت های نامناسب هدایت کنند.

این فعالیتها توسط چشم انسان به سختی قابل تشخیص هستند زیرا پیوندها به خوبی در کدها پنهان شده اند. هنگام ورود به حساب وردپرس خود به احتمال زیاد به مسیر مربوطه هدایت نمی شوید و موتورهای جستجو به سرعت متوجه این موضوع می شوند و با پایین آوردن رتبه بندی جستجوی شما یا نمایه سازی کامل وب سایت، وب سایت شما را جریمه می کنند.

برای بازیابی رتبه بندی SEO وب سایت خود باید ماه ها وقت صرف کنید و حتی گاهی ممکن است مجبور شوید یک وب سایت جدید از ابتدا ایجاد کنید.

  1. مسائل حقوقی

بسیاری از تم ها و افزونه های وردپرس open source هستند، اما برخی از آنها با مجوزهای مختلف به فروش می رسند. این بدان معنی است که قسمتهایی از کد  آنها توسط شرکت های مربوطه محفوظ شده اند و اگر از تم یا افزونه نال شده ی وردپرس استفاده می کنید، مجوز قانونی برای این کار ندارید.

  1. عدم دسترسی به بروزرسانی ها

بیشتر تم ها و افزونه های وردپرس به طور مرتب برای رفع اشکالات، افزودن ویژگی های جدید و بستن مشکلات امنیتی ، به روزرسانی می کنند. تم ها و افزونه های نال شده ی وردپرس نمی توانند به روزرسانی ها را دریافت کنند زیرا کلید مجوز معتبری ندارند.

این سایت وردپرس شما را با نسخه منسوخ شده ای روبرو می کند که ممکن است ناامن باشد. وردپرس خود به طور مرتب نسخه های جدیدی را منتشر می کند و گاهی اوقات تم ها و افزونه ها باید به روز شوند تا با آخرین تغییرات سازگار باشند. از آنجا که تم یا افزونه نال شده نمی تواند به روز شوند و وب سایت شما ممکن است غیرقابل دسترس شود.

  1. پشتیبانی و مستندات

حتی با تجربه ترین کاربران وردپرس برای استفاده صحیح از مضامین و افزونه های برتر وردپرس به پشتیبانی و مستندات نیاز دارند.

توسعه دهندگان این محصولات وقت زیادی را صرف تهیه پشتیبانی و ایجاد اسناد برای کاربران خود می کنند. آنها حتی متخصصان پشتیبانی را استخدام می کنند تا به سوالات پاسخ دهند و به طور مرتب آموزش های جدید اضافه کنند.

اگر از یک تم یا افزونه نال شده وردپرس استفاده می کنید درصورت نیاز به راهنمایی، نمی توانید از توسعه دهندگان بخواهید تا به شما کمک کنند. همچنین به اسناد و مدارک دسترسی ندارید زیرا این موارد فقط برای مشتریانی که هزینه پرداخت کرده اند در دسترس است.

  1. دسترسی به ویژگی های جدید

همانطور که قبلاً اشاره کردیم، تم ها و افزونه های وردپرس به طور مرتب بروز می شوند و اغلب این به روزرسانی ها دارای ویژگی های جدیدی هستند. اگر از یک محصول وردپرس نال شده استفاده می کنید ، نمی توانید به روزرسانی خودکار دریافت کنید و حتی نمی دانید ویژگی های جدیدی در دسترس است.

این ویژگی های جدید می تواند وب سایت شما را به طور قابل توجهی بهبود بخشد و به شما کمک کند درآمد بیشتری از طریق اینترنت کسب کنید. با این حال ، شما کاملاً از این تغییرات بی اطلاع خواهید بود و با یک نسخه منسوخ شده در حال استفاده هستید.

  1. استفاده غیراخلاقی

اکنون برخی ممکن است استدلال کنند که این یک نرم افزار ساده است  پس من این کار را انجام می دهم زیرا در حال حاضر توانایی پرداخت هزینه آن را ندارم. با این حال ، این کد کوتاه نتیجه مهارت، استعداد و سخت کوشی کسی است. توسعه دهندگان نه تنها وقت خود را صرف نوشتن کد می کنند ، بلکه باید پشتیبانی کنند ، اسنادی ایجاد کنند ، وب سایتی بسازند ، کارمندان پشتیبانی استخدام کنند و هزینه های زیادی را برای تجارت خود خرج کنند. استفاده از نرم افزارهای نال شده به تجارت آنها لطمه می زند و در نهایت ضرر می کنند.

  1. فراوانی گزینه های رایگان

دلیلی ندارد که کسی از تم ها و افزونه های نال شده ی وردپرس استفاده کند. مهم نیست کدام قالب و پلاگین وردپرس را انتخاب می کنید ، همیشه بیش از یک گزینه رایگان مناسب برای شما وجود دارد.

در واقع ، بسیاری از افزونه های خوب وردپرس٬ دارای نسخه رایگان و محدود برای کمک به شما در شروع کار هستند.به عنوان مثال افزونه های خوبی برای ایجاد فرم تماس وجود دارند که رایگان هستند ولی پس از استفاده امکانات بیشتری به شما پیشنهاد داده میشود که برای استفاده از آنها لازم است نسخه پریمیوم را تهیه کنید.

برای تم های وردپرس، نگاهی به انتخاب متخصصان از بهترین تم های رایگان وردپرس بیندازید.

در سایت وردپرس هزاران افزونه و تم رایگان دارد. برخی از آنها حتی از بسیاری از محصولات برتر نیز بهتر هستند. مهمتر از همه، شما می توانید از آنها به صورت قانونی و بدون تأثیر منفی در جامعه وردپرس استفاده کنید.

انتخاب هاست مناسب برای سایت وردپرس، بسیار مهم است. پویاسازان با اختصاص منابع بیشتر و بهینه سازی برای وردپرس، خرید هاست وردپرس را به شما پیشنهاد میدهد

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *