محتوای سئو چیست؟

محتوای سئو چیست؟

برای درک اینکه منظور بازاریابان از محتوای سئو چیست، خوب است که این عبارت را به اجزای سازنده آن تقسیم کنید.

سئو به بهینه سازی برای موتورهای جستجو یا فرآیند بهینه سازی یک وب سایت اشاره دارد تا افراد بتوانند به راحتی آن را از طریق موتورهای جستجو مانند گوگل پیدا کنند.

منظور ما از “محتوا” هر گونه اطلاعاتی است که در وب وجود دارد و می تواند در وب مصرف شود.

بنابراین، کنار هم قرار دادن این دو مفهوم: محتوای سئو هر محتوایی است که با هدف جذب ترافیک موتورهای جستجو ایجاد می شود.

ما قصد نداریم همه ی آنچه را که باید در مورد بهینه سازی محتوای خود برای موتورهای جستجو بدانید در اینجا به شما بگوییم. اما در اینجا یک تازه‌سازی فوق‌العاده در مورد کارهایی که برای سئو محتوای وب خود باید انجام دهید وجود دارد:

تحقیق کلمات کلیدی:

اگر می خواهید از طریق جستجو ترافیک ایجاد کنید، بهتر است قبل از شروع به نوشتن، تحقیق در مورد کلمات کلیدی انجام دهید. به این ترتیب، می‌توانید روی کلمات کلیدی تمرکز کنید که حجم مشخصی از جستجو برای آن‌ها از قبل وجود دارد به عبارت دیگر، در مورد موضوعاتی بنویسید (یا جایگاه‌های کلیدواژه‌ای را پیدا کنید!) که مردم در حال جستجوی اطلاعات در مورد آن‌ها هستند.

بهینه سازی کلمات کلیدی:

بدانید کجا و چگونه از کلمات کلیدی در محتوای خود برای حداکثر قابلیت جستجو استفاده کنید.

سازماندهی محتوای سئو :

محتوای سایت شما باید به روشی منطقی سازماندهی شود. این نه تنها برای سئو خوب است، بلکه به بازدیدکنندگان سایت شما کمک می کند تا محتوای مرتبط دیگر را به راحتی پیدا کنند. (هرچه بیشتر در سایت شما بمانند، بهتر است.)

ارتقای محتوای سئو :

با به اشتراک گذاشتن آن در شبکه های اجتماعی و ایجاد پیوندهایی به محتوای خود (چه در داخل و چه از سایت های خارجی) قابلیت مشاهده محتوای جدیدی را که ایجاد می کنید افزایش دهید.

مهم است که به خاطر داشته باشید که اگر ترافیک موتورهای جستجو تنها هدف شما باشد، نتایج شما احتمالا آسیب خواهند دید. برای اینکه هم موتورهای جستجو را راضی نگه دارید (که در طول زمان به شما رتبه های بالا را پاداش می دهند) و هم مشتریان بالقوه و بازدیدکنندگان بازگشتی، باید ارزشی بالاتر و فراتر از بهینه سازی موتور جستجو ارائه دهید. به عبارت دیگر، محتوای کم ارزش تولید نکنید که رتبه‌بندی می‌شود و کلیک می‌کند، اما هیچ ارزش اضافی برای کاربر موتور جستجو ایجاد نمی‌کند. سایت هایی که محتوای کم ارزش را تبلیغ می کنند در معرض خطر جریمه شدن توسط گوگل قرار دارند. آنها همچنین تمایل به نرخ پرش بالا و نرخ تبدیل پایین دارند.

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *