مزایای فضای ذخیره سازی ابری

مزایای فضای ذخیره سازی ابری

مزایای فضای ذخیره سازی ابری

وقتی از فضای ذخیره سازی ابری برای پشتیبان گیری استفاده می کنید، اقدامات بیشتری را برای محافظت از داده های ارزشمند خود انجام می دهید، اطمینان حاصل می کنید که می توانید آن ها را در مواقع اضطراری بازیابی کنید، و با گسترش کسب و کار خود، انعطاف پذیرتر شوید.

این امتیازات فقط سطح این موضوع را نشان می دهند که چرا استفاده از فضای ذخیره سازی ابری برای پشتیبان گیری می تواند ایده خوبی باشد.

در این مقاله نگاهی خواهیم داشت به تمام مزایای استفاده از فضای ذخیره سازی ابری برای پشتیبان گیری.

1-از داده های ارزشمند خود محافظت کنید

اگر در مورد پشتیبان گیری از داده های خود مطالعه می کنید، به احتمال زیاد آن را بسیار مهم می دانید.

یکی از بزرگترین مزایای ذخیره سازی ابری برای پشتیبان گیری این است که از داده های ارزشمند شما محافظت می کند.

با ذخیره داده‌ها و برنامه‌های مهم خود در خارج از سایت، مطمئن می‌شوید که از اختلالات و قطعی آب و هوای محلی محافظت می‌شوند.

هنگامی که از فضای ذخیره سازی ابری برای پشتیبان گیری استفاده می کنید، نه تنها از داده ها در برابر اختلالات مربوط به آب و هوا محافظت می کنید، بلکه به محافظت از داده های خود در برابر حملات سایبری نیز کمک می کنید. ارائه دهندگان ذخیره سازی ابری شخص ثالث دقیقاً به همین دلیل از رمزگذاری سنگین روی سرورهای خود استفاده می کنند.

علاوه بر این، اعتماد کردن پشتیبان‌های خود به یک ارائه‌دهنده ذخیره‌سازی ابری شخص ثالث به این معنی است که آنها تمام الزامات انطباق مقررات مرتبط با وب‌سایت و داده‌های شما را انجام خواهند داد.

هنگامی که داده های خود را در یک سرور محلی ذخیره می کنید، در برابر قطعی های ناشی از آب و هوا و حملات سایبری بسیار آسیب پذیرتر است .

با پشتیبان‌گیری از فضای ذخیره‌سازی ابری، می‌توانید از داده‌های خود در برابر حملات آب‌وهوایی و سایبری محافظت کنید و الزامات انطباق با مقررات را برای ارائه‌دهنده خدمات خود تخلیه کنید.

2-بازیابی مطمئن داده ها در زمان های خاص

نکته اصلی پشتیبان گیری از اطلاعات شما این است که در صورت بروز فاجعه قادر به بازیابی آن ها خواهید بود.

اگر از فضای ذخیره‌سازی ابری برای پشتیبان‌گیری خود استفاده می‌کنید، باید بتوانید داده‌های خود را در صورت بروز فاجعه بازیابی کنید، زیرا در سروری ذخیره شده‌اند که احتمالاً خارج از منطقه آسیب‌دیده از فاجعه است.

با یک سرور محلی، بسته به وضعیت سرور خود، ممکن است اصلا نتوانید اطلاعات خود را بازیابی کنید.

فضای ذخیره‌سازی ابری شما را قادر می‌سازد که بدون توجه به آنچه در اطراف شما به صورت محلی می‌گذرد، داده‌های خود را در هر زمان و از هر مکان با خیال راحت بازیابی کنید.

3-بازیابی سریع داده ها

یکی دیگر از ویژگی های فوق العاده در مورد ذخیره سازی ابری برای پشتیبان گیری این است که اگر اتفاقی برای وب سایت شما بیفتد، می توانید اطلاعات خود را سریع بازیابی کنید.

از آنجایی که داده های شما توسط سرورهای ابری پشتیبان گیری می شوند، می توان آنها را به سرعت بازیابی کرد و به شما امکان می دهد به سرعت به فایل ها یا سیستم های مورد نظر خود دسترسی پیدا کنید.

این بدان معناست که حتی اگر اتفاقی برای سایت شما بیفتد و از کار بیفتد، می‌توانید با اطمینان از اینکه داده‌هایتان در جایی امن ذخیره می‌شوند که بتوانید سریع و آسان آن‌ها را بازیابی کنید، خطر خرابی را به حداقل برسانید.

4-مقیاس پذیری

استفاده از فضای ذخیره‌سازی ابری برای پشتیبان‌گیری، انتخاب خوبی برای هر کسی است که می‌خواهد با گزینه‌های ذخیره‌سازی خود انعطاف بیشتری داشته باشد.

برخلاف پشتیبان‌گیری‌های سنتی که در آن داده‌ها به صورت محلی روی یک دیسک سخت با ظرفیت محدود ذخیره می‌شوند، پشتیبان‌گیری مبتنی بر ابر را می‌توان به سرعت افزایش یا کاهش داد.

این به شما این امکان را می دهد که پول خود را در اولویت های دیگر کسب و کار قرار دهید و با رشد کسب و کار خود، فضای ذخیره سازی پشتیبان خود را ارتقا دهید.

5-آسان برای استفاده

یکی دیگر از مزایایی که در مورد ذخیره سازی ابری به عنوان یک گزینه پشتیبان قابل ذکر است، استفاده از آن آسان است.

تقریباً همه ارائه دهندگان فضای ذخیره‌سازی ابری گزینه‌ای برای پشتیبان‌گیری خودکار دارند، به این معنی که اساساً می‌توانید آن را تنظیم کرده و فراموش کنید.

تنها کاری که باید انجام دهید این است که انتخاب کنید از چه اطلاعاتی می خواهید نسخه پشتیبان تهیه کنید و چه زمانی آن را انجام دهید.

هنگامی که پشتیبان‌گیری خودکار را راه‌اندازی کردید، باید خیالتان راحت باشد که بدانید اطلاعات ارزشمند شما در مواقع اضطراری پشتیبان‌گیری می‌شوند.

همیشه ایده عاقلانه ای است که از اطلاعات خود نسخه پشتیبان تهیه کنید. حتی بهتر است از آن در جایی که می‌دانید امن است و به راحتی در دسترس است، نسخه پشتیبان تهیه کنید.

این همان چیزی است که فضای ذخیره سازی ابری را به یک انتخاب عالی برای پشتیبان گیری شما تبدیل می کند.

فضای ذخیره‌سازی ابری یک راه‌حل پشتیبان با استفاده آسان است که می‌تواند با رشد کسب‌وکار شما متناسب شود.

این به شما امکان می دهد از داده های خود محافظت کنید و تضمین می کند که می توانید هر زمان که به آن نیاز داشتید به سرعت آنها را از هر کجا که هستید بازیابی کنید.

اگر به دنبال فضای ذخیره سازی ابری و یک راه حل تجاری همه کاره هستید، Google Workspace را بررسی کنید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *