مقایسه هاست اشتراکی و سرور مجازی، کدام برای من مناسب است!

گزینه های زیادی برای میزبانی وب برای شما وجود دارد. در صورتی که تعداد زیادی وب سایت دارید، شما می توانید تمام سایت های خود را در یک میزبانی وب مشترک استفاده کنید. در صورتی که از نمایندگی میزبانی وب استفاده میکنید به شما امکان میزبانی چند هاست را به صورت همزمان می دهد در غیر این صورت شما می توانید میزبانی وب خود را در سرور مجازی یا اختصاصی انجام دهید.

پنج تفاوت اصلی میزبانی وب و سرور مجازی

حجم ترافیک

سطح مدیریتی وکنترل

در دسترس بودن منابع

مقیاس پذیری

قیمت

حجم ترافیک

پلتفرم های میزبانی اشتراکی معمولا برای ترافیک های بالا مناسب نیستند، زیرا قدرت سرور باید بین ده ها یا گاهی صدها یا هزاران کاربر و وب سایت توزیع شود. اما برای سایت های متوسط​​، مانند سایت های سرگرمی و یا تنها دامنه های اطلاعاتی، و یا حتی وبلاگ های کوچک، میزبانی وب اشتراکی به طور کامل پاسخگو می باشند. سایت هایی که نیازمند ترافیک بیشتری از طرف سرور هستند مانند فروشگاه های آنلاین .سایتهایی که دارای پهنای باند بالاتر هستند، مانند کسانی که فایل های صوتی و یا اسناد را به کاربران ارائه می دهند، به پهنای باند اضافی (و فضای دیسک) بیشتری نیاز دارند که هاست اشتراکی مجوز استفاده را بیش از حد مجاز نمی دهد ، سرور مجازی در این موارد بهتر خواهد بود.

کنترل

این گزینه یک تفاوت عمده بین سرور مجازی و هاست اشتراکی است. اگر شما نیاز به نصب نرم افزار خاص دارید یا نیاز به تنظیمات خاصی در سرور خود دارید، می توانید یک سرور میزبانی اشتراکی را که شامل دقیقا همان ویژگی های باشد را پیدا کنید. بعید است که میزبان شما یک بسته ویژه را برای شما در یک سرور اشتراکی نصب کند که خطر امنیتی برای کاربران دیگر داشته باشد. بنابراین، پکیج ها روی هاست اشتراکی با کنترل محدود نصب می شود.

از سوی دیگر یک سرور مجازی ، به شما دسترسی کامل به سیستم را می دهد، به طوری که شما می توانید هر برنامه ای را که میخواهید فعال، غیرفعال، نصب و یا حذف کنید و تنظیمات دقیق را به دلخواه خود تغییر دهید. بنابراین، شما محدودیتی جهت این مورد روی سرور مجازی نخواهید داشت.

در دسترس بودن منابع

منابع میزبانی وب هاست اشتراکی، در میان چندین کاربر دیگر به اشتراک گذاشته شده است. اگر شما بر روی سروری باشید که یک سایت دیگری بیش از اندازه CPU یا حافظه را استفاده می کند، عملکرد سایت شما را با تداخل روبرو خواهد کرد.

میزبان های هاست اشتراکی با اعلام محدودیت های منابع به کاربران، مانند حداکثر استفاده از حافظه، حداکثر تعداد پردازش ها و حداکثر درصد استفاده از CPU، آنها را مطلع خواهند کرد. این کار برای مبارزه با مشکل همسایه پر سر و صدا است، اما میزبان هاست اشتراکی می توانند به طور موقت استفاده بیشتر از منابع را برای شما باز کند (در صورتی که برای کاربران دیگر بر روی سرور مشکلی ایجاد نشود.)

مقیاس پذیری

هاست های اشتراکی به طور کلی انعطاف پذیر نیستند. گزینه هایی مانند تغییر منابع در هاست اشتراکی به طور کلی شامل افزایش دیسک و در برخی موارد حذف محدودیت های دسترسی CPU شما می باشد. برای دسترسی به منابع بیشتر شما نیاز دارید به یک سرور قدرتمند منتقل شوید. انتقال سرور مجازی سرور اختصاصی و یا هاست اشتراکی کار آسانی نیست و به زمان نیاز دارد.

سرور مجازی ها قابلیت های بیشتری برای افزودن یا حذف منابع، از جمله هسته های CPU، حافظه سیستم، و دیسک های اضافی یا فضای دیسک را از طریق ارائه دهنده میزبانی شما در اختیار شما قرار می دهند. برای مثال، اگر مثلا شما یک تبلیغی را در نظر بگیرید که انتظار می رود ترافیک قابل توجهی را دریافت کنید، یک سرور مجازی به شما امکان افزایش منابع سرور شما را می دهد.

قیمت

یکی از تفاوت های عمده بین سرورهای مجازی و هاست اشتراکی قیمت آنها است. میزبانی وب اشتراکی هزینه ی خیلی پایین تری نسبت به سرور مجازی دارد. دقت داشته باشید در سرور مجازی کلیه ی پشتیبانی ها و موارد مربوطه به عهده ی شما می باشد.

کدام یک برای شما مناسب است؟

مزایای زیادی برای میزبانی هاست اشتراکی و سرور مجازی وجود دارد؛ میزبانی هاست شما باید بتواند به نیازهای فعلی و آینده وب سایت شما پاسخگو باشد. اما، منابع و هزینه ها همیشه در اولویت هستند.

اگر شما چندین هاست اشتراکی دارید، می توانید آنها را به یک سرور مجازی انتقال دهید و در هزینه های خود صرفه جویی کنید. و یا اگر احساس می کنید هاست استراکی شما عملکرد سایت شما را محدود می کند، با ارتقا به یک سرور مجازی می توانید به تنظیمات خاص خود دسترسی داشته باشید. در صورتی که شما یک یا دو هاست دارید پیشنهاد ما به شما هاست اشتراکی می باشد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *