نحوه بررسی ترافیک وب سایت برای هر سایت (7 روش رایج)

آیا می خواهید ترافیک وب سایت را برای هر سایتی ، از جمله سایت خود بررسی کنید؟ بررسی ترافیک وب سایت به شما این امکان را می دهد  که ببینید عملکرد سایت شما چقدر خوب بوده و چگونه با رقبا مقایسه می شود.

 

چرا باید ترافیک وب سایت خود را بررسی کنید؟

با بررسی آمار وب سایت خود ، به راحتی می توانید عملکرد وب سایت را مشاهده کنید. داده های ترافیک وب سایت شما به شما نشان می دهد که ترافیک شما از کجا می آید ، چگونه بازدیدکنندگان با سایت شما ارتباط برقرار می کنند و چه استراتژی های بازاریابی دیجیتال کار می کنند. اگر می خواهید مشترکان ایمیل بیشتری داشته باشید ، فروش بیشتری برای فروشگاه آنلاین خود داشته باشید یا در کل ترافیک بیشتری داشته باشید ، باید مرتباً تجزیه و تحلیل وب سایت خود را بررسی کنید. با ردیابی ترافیک سایت خود ، می دانید که سایت شما در حال حاضر در چه سطحی قرار دارد و چه کارهایی می توانید برای بهبود آن انجام دهید.

 

چرا باید ترافیک وب سایت رقیب خود را بررسی کنید؟

تجزیه و تحلیل آمار ترافیک وب سایت رقیب شما می تواند بسیاری از اطلاعات مفید مانند:

  1. صفحات و پست هایی که بیشترین بازدیدکننده را برای رقبای شما به ارمغان می آورند
  2. رقیبان شما برای کدام کلمات کلیدی رتبه بندی می کنند
  3. کانال هایی که بیشترین ترافیک را در آنها ایجاد می کنند

از همه این اطلاعات می توان برای بهبود استراتژی بازاریابی محتوا ، ایجاد لینک ، فرایند تحقیق کلمات کلیدی و موارد دیگر استفاده کرد. با درک اینکه چه چیزی رقابت شما را بیشتر می کند ، می توانید همان کلمات کلیدی و موضوعات را هدف قرار دهید تا ترافیک بیشتری برای وب سایت شما ایجاد شود.

 

بهترین ابزارها برای بررسی ترافیک وب سایت

 

ابزارهای رایگان و پولی برای بررسی ترافیک وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید. هر کدام ویژگی های منحصر به فردی دارند که آنها را متمایز می کند. اکثر کارشناسان از ابزارهای متعددی برای بررسی برآورد ترافیک وب سایت برای رقبای خود استفاده می کنند. ما همیشه به خوانندگان توصیه می کنیم حداقل دو ابزار مختلف را برای تجزیه و تحلیل آمار ترافیک وب امتحان کنند. با استفاده از ابزارهای مختلف ، می توانید شکاف ها را پر کرده و آمار ترافیک دقیق تری را برای هر وب سایت دریافت کنید

با افزایش سایت و بودجه وردپرس ، می توانید بر روی ابزارهای متعددی سرمایه گذاری کنید تا بینش بیشتری کسب کرده و بر بازار خود تسلط پیدا کنید.

  • SEMRush

SEMRush  یک ابزار تجزیه و تحلیل ترافیک همه کاره است. این بهترین ابزار برای تجزیه و تحلیل و نظارت بر ترافیک برای هر وب سایت است. ما از این ابزار در WPBeginner برای تحقیقات کلمات کلیدی ، ردیابی رتبه بندی کلمات کلیدی و موارد دیگر استفاده می کنیم

. هنگامی که یک آدرس اینترنتی رقیب را وارد می کنید ، تجزیه و تحلیل دقیق کل ترافیک رقبای خود را دریافت خواهید کرد. شما قادر خواهید بود معیارهای مهم وب سایت مانند حجم ترافیک ماهانه در طول زمان ، توزیع ترافیک بر اساس کشور ، کلمات کلیدی که بیشترین بازدید را برای آنها ایجاد می کند و موارد دیگر را مشاهده کنید.

برگه Traffic Analytics تعداد بازدیدکنندگان منحصر به فرد ، کل بازدیدها ، مدت زمان متوسط بازدید ، تعداد نمایش صفحات و نرخ بازگشتی که سایت دریافت می کند را در اختیار شما قرار می دهد. این ویژگی مانند جستجوی حساب Google Analytics رقیب شما است.

یکی دیگر از ویژگیهای فوق العاده به نام تجزیه و تحلیل ترافیک انبوه به شما امکان می دهد سطح ترافیک را برای چندین رقبا همزمان تجزیه و تحلیل کنید. بسته به برنامه قیمت گذاری خود ، می توانید حداکثر 200 وب سایت را مقایسه کنید. همچنین می توانید گزارشات دقیق تجزیه و تحلیل ترافیک را بیابید که به شما اطلاعاتی می دهد مانند سایت هایی که بیشترین ترافیک ارجاع را ارسال می کنند ، کدام صفحات در سایت آنها با ارزش ترین هستند و کدام مکانها بیشترین ترافیک را برای آنها به ارمغان می آورند.

  • SimilarWeb

SimilarWeb  یک بررسی کننده ترافیک وب سایت آنلاین است که به شما یک مرور کلی از ترافیک رقبای خود می دهد و این که کدام کانال ها با ارزش ترین هستند. به جای ارائه ترافیک از جستجو ، گزارشات مفصلی از کل استراتژی ترافیک وب سایت دریافت خواهید کرد. هنگامی که یک وب سایت را از طریق ابزار اجرا می کنید ، تجزیه ای از کل ترافیک ، از جمله گزارش کشور به کشور ، دریافت خواهید کرد.

معیارهای مشارکت مانند نرخ پرش ، تعداد صفحات مشاهده شده در هر بازدید ، متوسط مدت بازدید و برترین منابع ترافیک آن وب سایت را دریافت خواهید کرد. فراتر از ترافیک جستجوی اصلی ، خواهید دید که چه کلمات کلیدی پولی ترافیک وب سایت را به همراه دارد ، کدام کانال های اجتماعی ارزشمندتر هستند و شبکه های نمایشی که سایت برای کسب درآمد از آنها استفاده می کند.

در نهایت ، شما می توانید تفصیلی از مخاطبان سایت ، نوع دیگر سایت هایی که به آنها علاقه مند هستند ، سایتهای ارجاع برتر و لیستی از سایت های رقیب را برای بررسی بیشتر دریافت کنید.

  • Google Search Console

Google Search Console  یک ابزار رایگان از Google است که به شما امکان می دهد ترافیک موتورهای جستجو خود را تجزیه و تحلیل کنید. این ابزار تصویری کامل از نحوه مشاهده سایت شما توسط موتورهای جستجو به شما ارائه می دهد.

این تعداد نمایش ، کلیک ، نرخ کلیک (CTR) و موقعیت متوسط ​​کلمات کلیدی شما در موتورهای جستجو را نشان می دهد. این به شما کمک می کند بفهمید که برای چه کلمات کلیدی رتبه بندی کرده اید و چه میزان حجم جستجویی را وارد می کنند. این اطلاعات می تواند به شما در بهبود ترافیک کمک کند

. به عنوان مثال ، اگر متوجه شدید که در رتبه 11 قرار دارید ، می توانید پست وبلاگ را بهینه کرده و سعی کنید آن را به صفحه اول نتایج جستجو منتقل کنید.

همچنین می توانید ببینید کدام صفحات فهرست بندی شده اند ، در صورت وجود خطا و موارد دیگر. هنگامی که سایت خود را به کنسول جستجوی Google اضافه کردید ، می توانید مشاهده داده های وب سایت خود را شروع کنید.

ساده ترین راه این است که حساب کنسول جستجوی Google خود را با SEO در All in One متصل کنید.

  • Ubersuggest

Ubersuggest یک ابزار رایگان و ممتاز است که حجم زیادی از اطلاعات مفید ترافیک وب سایت را ارائه می دهد. استفاده از آن ساده است و رابط کاربری برای مبتدیان ساخته شده است. اگر قبلاً هیچگاه درباره کلمات کلیدی یا تجزیه و تحلیل ترافیک استفاده نکرده اید ، این ابزار فوق العاده ساده است

. ویژگی تجزیه و تحلیل ترافیک به شما یک تجزیه و تحلیل دقیق از ترافیک رقبای خود در طول زمان ، کلمات کلیدی که بیشترین ترافیک را برای آنها ایجاد می کند و محبوب ترین صفحات در سایت را می دهد. تنها کاری که باید انجام دهید این است که آدرس وب سایتی را که می خواهید تجزیه و تحلیل کنید وارد کرده و روی «جستجو» کلیک کنید.

 

  • Serpstat

Serpstat  طیف گسترده ای از ابزارهای مختلف SEO را ارائه می دهد. آنچه که به عنوان یک ابزار تحقیق ساده کلمات کلیدی شروع شد ، به یک ابزار تجزیه و تحلیل وب سایت همه کاره تبدیل شده است. با وجود ویژگی های ممتاز ، استفاده از آن بسیار آسان است. فقط URL را وارد کنید تا این ابزار, گزارش ترافیک ایجاد کند

در این گزارش ویژگی های بررسی ترافیک به همراه تجزیه و تحلیل بک لینک ، حسابرسی سایت و ابزارهای ردیابی رتبه وجود دارد. ویژگی های تجزیه و تحلیل ترافیک, انواع داده های مفید وب سایت را در اختیار شما قرار می دهد ، از جمله کلمات کلیدی اصلی و پولی که باعث ایجاد ترافیک می شوند ، میانگین تعداد بازدیدکنندگان سایت در ماه و صفحاتی که بیشترین بازدید را دارند.

همچنین اطلاعات روند را پیدا خواهید کرد ، بنابراین می توانید نحوه عملکرد رتبه بندی سایت ، ترافیک و کلمات کلیدی سایت را در طول زمان مشاهده کنید.

  • Ahrefs

Ahrefs یکی از محبوب ترین ابزارهای سئو در بازار است که مورد اعتماد مارک هایی مانند Netflix ، Uber و Facebook است.

این به شما کمک می کند تا ببینید میزان رقابت شما چقدر است و چرا آنها اینقدر رتبه بندی می شوند. Ahrefs روزانه بیش از 6 میلیارد صفحه وب را خزیده و بیش از 200 میلیون وب سایت در فهرست آنها قرار دارد. این داده های زیادی است ، اما این به شما بینش های کاربردی می دهد تا به شما کمک کند از رقبای خود پیشی بگیرید و ترافیک بیشتری کسب کنید.

رابط کاربری بسیار ساده و کاربر پسند است.

به سادگی آدرس وب سایت را در قسمت جستجو وارد کنید تا ابزار تمام اطلاعات وب سایت موجود را بکشد. گزارش نمای کلی جستجو به شما یک مرور کلی از ترافیک جستجوی اصلی یک سایت ، قدرت دامنه ، بزرگترین رقبا و موارد دیگر می دهد.

برای مشاهده آمار ترافیک سال ، 30 روز گذشته یا تمام زمان می توانید گزارش را فیلتر کنید. با وجود اینکه تعداد زیادی داده وجود دارد ، فیلتر کردن و یافتن معیارهای وب سایت مورد نظر آسان است. به خاطر داشته باشید که داده های ترافیک فقط داده های جستجوی اصلی را نشان می دهد و منابع دیگری مانند رسانه های اجتماعی را نشان نمی دهد.

7 – MonsterInsights  

اگر می خواهید ترافیک خود را تجزیه و تحلیل کنید ، تنها ابزار مورد استفاده شما Google Analytics است. با این حال ، راه اندازی Google Analytics به تنهایی و تجزیه و تحلیل داده های شخصی شما می تواند مشکل باشد. توصیه می کنیم از MonsterInsights استفاده کنید ، این بهترین افزونه Google Analytics برای وردپرس است و بیش از 3 میلیون سایت از جمله Microsoft ، Yelp ، PlayStation و موارد دیگر از آن استفاده می کنند. این به شما این امکان را می دهد به راحتی Google Analytics را در وردپرس تنظیم کرده و داده های ترافیک خود را مستقیماً در داشبورد وردپرس مشاهده کنید.

شما قادر خواهید بود پست ها ، صفحات ، ترافیک صفحه اصلی و موارد دیگر را مشاهده کنید. این به شما در درک رفتار کاربر کمک می کند و رشد وبلاگ وردپرس خود را بسیار آسان می کند.

نکات نهایی در مورد چگونگی بررسی ترافیک وب سایت خود

انواع ابزارهایی وجود دارد که می توانید از آنها برای بررسی ترافیک وب سایت خود و ترافیک وب سایت رقیب استفاده کنید. بررسی ترافیک رقبا به شما اطلاعاتی در مورد بازار شما و آنچه می توانید برای به دست آوردن ترافیک بیشتر انجام دهید ، می دهد. در حالی که نظارت بر ترافیک وب سایت شما به شما نشان می دهد که آیا SEO ، رسانه های اجتماعی و سایر استراتژی های ایجاد ترافیک شما کار می کند یا خیر.

بهترین راه برای بررسی ترافیک وب سایت خود ، استفاده از MonsterInsights است. با چند کلیک می توانید داده های ترافیک وب سایت خود را مستقیماً در داشبورد وردپرس مشاهده کنید. اگر هدف شما انجام تحقیقات عمیق رقبا است و می خواهید ترافیک هر وب سایتی را بررسی کنید ، SEMRush بهترین انتخاب ما است. نه تنها داده های دقیق ترافیک را در اختیار شما قرار می دهد ، بلکه یکی از بهترین ابزارهای SEO در بازار است.

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *