نصب و کانفیگ وردپرس بر روی IIS

 

وردپرس می تواند با استفاده از Microsoft Web Platform Installer(WEB PI) نصب و کانفیگ شود.

Web PI یک سیستم مدیریت بسته ی نرم افزاری رایگان، برای نصب ابزارهای وب پلتفرم مانند.net framework , php   SilverLight برای ویژآل استودیو و … است

آخرین نسخه Web PI, امکان نصب نرم افزاربخش سوم در Web appgallery شامل joomla , worpress را می دهد. بعد از کامل شدن نصب, شما می توانید کانفیگ وردپرس را آغاز کنید.

نصب Web Platform Installer

قبل از شروع, برای جستجوی آخرین نسخه Web PI به این لینک مراجعه کنید و روی “Install this extention” کلیک نمایید.نسخه ی فعلی Microsoft Web Platform Installer 5.1 است.

 

پس از بارگیری Web PI بر روی دکمه ی Run کلیک نمایید تا قدم اول برداشته شود, وقتی کادر بعدی ظاهر شد, دوباره روی دکمه ی Run کلیک نمایید.پس از اتمام نصب, Web PI را باز کرده و شروع به نصب WordPress نمایید.

دانلود و کانفیگ وردپرس با استفاده از Web PI

از آنجاییکه همه چیز در این بخش مهیا است, Web PI به طور خودکار مراحل را پیش می برد.از اینجا گزینه ی “Application”را کلیک و وردپرس را از میان برنامه ها جستجو کنید. سپس بر روی دکمه ی Addدر کنار صفحه کلیک کنید.

پیکربندی تنظیمات وردپرس یکی پس از دیگری انجام دهید. در بخش “PREREQUISITES” نوع دیتابیس را my sql انتخاب نمایید و یک پسورد امن و طولانی برای آن انتخاب کنید. فراموش نکنید که Save my pass تیک زده شود.

سپس دکمه ی continue را کلیک نمایید. همه ی فایل هایی که قصد دانلود آن را دارید بررسی و اگر به موردی از آن نیاز ندارید با کلیک بر روی دکمه ی “×”  آن را حذف نمایید سپس بر روی گزینه ی “Privacy Statement” کلیک کنید تا امکان بررسی کلی وجود داشته باشد. در آخر اگر همه ی چیز مناسب است روی گزینه ی I Accept کلیک کنید.

در این مرحله نصب ممکن است کمی زمان بر باشد.

سپس پنجره ای ظاهر می شود و اطلاعات مربوط به سایت و مسیر فیزیکی و آی پی و در آخر host name را باید وارد نمایید.

در قسمت “ Configure” باید 3 کلید امنیتی, یعنی auth_key و secure_auth_key و logged_in_key را وارد نمایید.که با کمک Online Key Generator می توانید کلیدهای امنیتی را تنظیم و پارمترهای مورد نیاز را وارد کنید.به همین صورت ادامه دهید تا همه ی موارد کامل شود.

بعد از نصب موفق وردپرس شما می توانید اطلاعات دیتابیس را در بخش پایانی مشاهده کنید.حتما پسورد دیتابیس را در مکانی ذخیره کنید و سپس دکمه ی “Finish” کلیک کنید.

اگر به هر علتی قصد تغییر اطلاعات را داشتید از مسیر زیر اقدام نمایید.

WP-admin > Settings > General

در این مرحله می توانید با وارد کردن ادرس دامنه در نوار آدرس مرورگر(اگر دی ان اس ها و یا آی پی بر روی دامنه از قبل تنظیم شده)و یا وارد کردن localhost قبل از نام دامنه در نوار ادرس تصویر زیر را مشاهده و ادامه دهید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *