نصب MySQL در ویندوز

در صورتی که شما از یک سرورمجازی و یا سرور اختصاصی با سیستم عامل ویندوز استفاده می کنید و بر روی سرور شما کنترل پنل نصب نیست و نیاز به دیتابیس mysql  دارید،خواندن این مقاله به شما توصیه می شود.

با توجه به محدودیت های لایسنس MSSQL ،استفاده از MSSQL  به ویژه برای کسب و کارهای کوچک دشوار است.  مایکروسافت یک نسخه رایگان از MSSQL به نام MSSQL Express ارائه می دهد که برای بسیاری از کاربران مناسب خواهد بود، اما این نسخه دارای محدودیت هایی در اندازه پایگاه داده و استفاده از حافظه است. اگر شما نیاز به یک راه حل قوی تر پایگاه داده دارید، اما می خواهید چیزی را با هزینه پایین ترامتحان کنید (مثلا رایگان و open source باشد)، می توانید پایگاه داده MySQL را امتحان کنید.

MySQL بخش استانداردی از سرور لینوکس معمولی (یا LAMP stack) است، اما برای استفاده در سیستم عامل های ویندوز نیز موجود است. بسته به نیازهای خود، شما می توانید پایگاه داده خود را در MySQL به طور کامل توسعه دهید. بسیاری از سیستم های مدیریت محتوا (CMS) نیز به طور پیش فرض از MySQL استفاده می کنند، بنابراین استفاده از MySQL برای مدیریت این برنامه ها ممکن است سودمند باشد. MySQL و MSSQL را می توان همزمان در یک سرور اجرا کرد،بنابراین شما می توانید هر دو را تست کنید.

نصب MySQL در سرور ویندوز شما به همان اندازه ساده است که یک بسته Installer MSI را دانلود کرده و از میان چند گزینه کلیک می کنید.

MySQL Installer را از سایت dev.mysql.com دانلود کنید. دو گزینه دانلود عبارتند از یک نسخه وب سایت و یک نسخه کامل. نسخه وب سایت فقط سرور را به طور پیش فرض دانلود می کند، اما شما می توانید سایر برنامه ها (مانند Workbench) را به صورت دلخواه انتخاب کنید. نصب نسخه کامل شامل سرور و تمامی برنامه های توصیه شده است(برای این مورد، نیاز است یک حساب کاربری ایجاد کنید اگر تنها می خواهید دانلودکنید بر روی No thanks, just start my download. کلیک کنید. )

پس از دانلود برای اجرا، روی برنامه دوبار کلیک کنید تا باز شود.

در این مرحله نیاز به انتخاب نوع راه اندازی دارید:

Developer Default: نصب کامل MySQL Server و دیگر ابزارهای مورد نیاز برای توسعه است. اگر می خواهید پایگاهداده خود را بسازید یا داده ها را مستقیما در پایگاه داده مدیریت کنید، می توانید از این نوع تنظیم استفاده کنید.

Server Only: اگر فقط سرور MySQL را برای استفاده از CMS یا برنامه دیگری نصب کرده اید و مستقیما در پایگاه داده مدیریت نخواهید کرد، می توانید این نوع را بر روی سرور نصب کنید (بعدا می توانید ابزار اضافی مورد نظر را نصب کنید).

Custom: این نوع راه اندازی به شما امکان می دهد هرابزار و بخشی که نیاز دارید را به صورت سفارشی نصب کنید.

اکثرکاربران از نسخه پیش فرض، مستقل استفاده می کنند. هر نسخه ای مد نظر شما است را انتخاب کنید و مراحل نصب را شروع کنید. مراحل را ادامه دهید تا نصب تکمیل شود. پس از نصب، نیاز است ویندوز ری استارت شود. پس از آن می توانید اقدام به کانفیگ mysql نمایید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *