نگاهی کوتاه به برخی از کنترل پنل های میزبانی وب

نگاهی کوتاه به هر یک از کنترل پانل:

کنترل پنل میزبانی وب یکی از مهم ترین بخش هایی است که در میزبانی وب به آن توجه می شود و تصمیم گیری برای انتخاب کنترل پنل جهت کنترل هاست حائز اهمیت است.

با توجه  به اهمیت کنترل پنل نگاهی سریع به مشخصات مهم 6 کنترل پنل می اندازیم و توضیح مختصری ارائه می کنیم.

کنترل پنلرایگان؟سیستم عاملنمای ظاهربخش مدیریت
cPanelخیرLinuxPerlPerl
PleskخیرLinux, WindowsPHPPHP/MySQL
DirectAdminخیرBSD, LinuxC++C++, Scripts, PHP
H-SphereخیرBSD, Linux, WindowsJavaJava
WebminبلهBSD, linuxPerlPerl
ISPmanagerخیرLinuxC++C++, Scripts, PHP, Java

 

Cpanel

Cpanel محبوبترین کنترل پنل است, افراد زیادی تصور می کنند بهترین کنترل پنل در صنعت cpanel است.

این کنترل پنل با رابط کاربری ساده و آسان با گزینه های پیشرفته ای که دارد باعث شده است افراد مبتدی و افراد حرفه ای باتجربه جذب آن شوند.اگرشما به دنبال سروری بزرگ با کنترل پنلی که تقریبا هر وب مستری با آن آشنا باشد هستید یک سرور اختصاصی مجهز به cpanel بهترین گزینه برای شماست.

Plesk

پلسک می تواند جایگزین خوبی برای cpanel باشد .زیرا بر روی هر دو سرور ویندوزی و لینوکسی قابل نصب است.کنترل پنل پلسک بسیار کاربر پسند است و تیم فنی پاراللز هم پشتیبانی این کنترل پن را برعهده دارد.پلسک به اندازه ی cpanelمحبوبیت ندارد اما محبوبیت آن با وجود  استفاده ی رو به رشد وب مسترها در حال افزایش است.

 

DirectAdmin

دایرکت ادمین استفاده از کنترل پنل را بسیار آسان کرده است و محبوبیت آن به دلیل سرعت و ثبات و قیمت آن است.اما cpanel به دلیل طراحی بهتر و تنظیمات بیشتر توسط وب مسترهای بیشتر از دایرکت ادمین مورد انتخاب قرار می گیرد.

H-sphere

h-sphere  این قابلیت را دارد که بر روی همه ی سیستم عامل های  linux,BSD,Windows نصب شود .این کنترل پنل ویژگی های پیشرفته ی زیادی دارد که البته دسترسی پیچیده به قابلیت ها و ابزارهای مدیریت سایت را نیز در پی دارد.

 

Webmin

بزرگترین مزایای کنترل پنل webmin اینست که کاملا رایگان است و قابلیت پیکربندی با استفاده از ماژول ها را دارد.تنها موردی که باعث شده است کمتر دیده شود طراحی آن است که در مقایسه با cpanel کمی ضعیف تر است.در صورتی که شما به دنبال یک سرور هستید و همچنین نمیخواهید ماهیانه هزینه ای را بابت کنترل پنل پرداخت نمایید, سرور اختصاصی با کنترل پنل webmin برای شما مناسب است.

 

ISPmanager

ISPmanager یک راه حل تجاری به همراه تعدادی ویژگی خاص در کنترل پنل است.مهم تری ویژگی که باعث جذابیت این کنترل پنل شده است قیمت پایین آن است.پیرامون حفظ قیمت پایین این کنترل پنل هزینه یپشتیبانی آن در هزیه ی کنترل پنل گنجانده نشده است و این مورد ممکن است برای برخی افراد به عنوان فریب آنها محسوب شود.

مورد دیگر اینست که در حالی که ISPmanager در کشورهای اروپایی بسیار محبوب است اما محبوبیت زیادی در میان کنترل پنل ها در US ندارد که البته انتظار می رود با گذشت زمان ISPmanager یکی از محبوب ترین کنترل پنل های میزبانی شود.

 

 

 

 

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *