هشدار “Deceptive Site Ahead”

مطمئنا زمانی که در سایت خود هشدار Deceptive Site Ahead را مشاهده کنید شوکه میشوید و تلاش میکنید سایت خود را بازیابی کنید. در این مقاله سعی شده است به بیشتر سوالات شما پیرامون این مورد پاسخ داده شود.

همه چیز تا شب گذشته خوب بوده است و به صورت ناگهانی امروز گوگل سایت را با این هشدار نشان میدهد؟ شما اولین کسی نیستید  که با این موضوع مواجه شده اید، گوگل به صورت معمول 3 الی 4 هفته سایت شما را برای هک بررسی میکند و سپس این پیام را نشان میدهد.در مقاله های آتی مواردی که نیاز است به طور مداوم بررسی شود اعلام خواهد شد.

منظور از هشدار Deceptive Site Ahead چیست؟

این هشدار به بازدیدکنندگان سایت شما اعلام میکند سایت شما یک سایت فریبنده است(به طور معمول در صفحه قرمز رنگ و با هشدار Deceptive Site Ahead”” است) این هشدار توسط گوگل به کاربران سایت را به عنوان سایت نا امن اعلام میکند.

پیام های هشداری که گوگل اعلام میکند:

Your website is hosting phishing pages

The website has malware/virus infection

There is code within your website linking to questionable websites according to Google

Personal information of visitors is transmitted to un-secure servers/links through your website

There is a credit card stealing malware in your website’s code

دلایل هشدار Deceptive Site Ahead

همانطور که قبلاً مطرح کردیم ، فیشینگ و بدافزار چند دلیل هستند که گوگل وب سایت را جعلی شناسایی کند. اما ، همیشه بدافزارها باعث این مشکل نمیشوند و دلایل دیگری نیز وجود دارد، در این بخش در مورد دلایل احتمالی این هشدار صحبت میکنیم:

فیشینگ

وب سایت فیشینگ ،یک وب سایت است که خود را به عنوان منبع قانونی اعلام می کند و از طریق صفحه یا صفحات فیشینگ اطلاعات شخصی و حساس کاربران مانند اطلاعات کارت اعتباری، رمز ورود و غیره را دریافت میکند و از این طریق از جزیئات وارد شده سوء استفاده میکنند.به طور معمول فیشیگ با این تکنیک ها و اهداف انجام میشود:

طراحی مانند صفحات درست و صحییح مثل صفحات بانک ها و دریافت اطلاعات شخصی مانند اطلاعات کارت های اعتباری، شماره تماس و تلفن.در گذشته این کار برای صفحات pay pal انجام شده است.

ورود به سیستم و آلوده کردن سیستم شما، یکی دیگر از اهداف افرادی است که فیشینگ انجام میدهند وشما رمز عبور و نام کاربری خود را وارد میکنید و به صورت نا آگاهانه این اطلاعات را به هکر میدهید.

یکی از روش هایی که هکر ها برای فیشینگ استفاده میکنند ایجاد حس فوریت و پایان زمان باقی مانده برای انجام کاری می باشد، در این صورت شما نیاز دارید به سرعت تصمیم بگیرید و احتمالا بدون چک کردن اینکه این صفحه جعلی است یا خیر،اطلاعات را وارد میکنید و یا مبلغی را واریز میکنید.

مالور

بدافزار، نرم افزارهای مخرب نیز یکی از دلایلی است که گوگل یک وب سایت را به عنوان سایت جعلی تشخیص میدهد. بدافزار یکی از مهمترین دلایل این هشدار است. بدافزار اغلب با این حملات سایبری مکرر در وب سایت وارد می شود:

حمله xss ، SQL injectionو مالورهایی که مانند تبلیغات هستند وبه سایت شما اضافه میشوند، در این صورت کاربر روی تبلیغ کلیک کرده واز این طریق با مشکل مواجه میشود.

نداشتن گواهینامه امنیت ssl : یکی از مواردی که گوگل تاکید دارد حتما استفاده کنید،استفاده از گواهینامه امنیت ssl مناسب است.حتی برای این مورد در رتبه سایت شما امتیاز در نظر گرفته شده است،به پیشنهاد گوگل باید گواهینامه امنیت ssl   معتبر استفاده شود.

در نظر داشته باشید تنها استفاده از گواهینامه امنیت ssl  برای سایت شما کافی نیست و باید تمامی لینک های سایت شما به https  تبدیل شوند و در واقع لینک http نداشته باشید.

در مقاله های آتی به نحوه ارسال درخواست برای حذف از لیست سیاه گوگل پرداخته میشود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *