پروتکل های ایمیل

POP3 چیست؟

پروتکل استاندارد ایمیل پروتکل Post Office Protocol version 3)POP3) برای دریافت ایمیل از یک سرور  راه دور به یک سرویس گیرنده ایمیل محلی استفاده می شود. شما می توانید ایمیل های خود را بر روی کامپیوتر محلی خود دانلود کنید ومی توانید آنها را با استفاده از پروتکل POP3 بخوانید. POP3 ایمیل های شما را به صورت محلی ذخیره می کند و پس از دانلود، آنها از سرور حذف می شوند. با این حال،اگر علامت چک “Leave a copy onserver” را انتخاب کنید ، یک کپی از ایمیل بر روی سرور باقی می ماند و شما می توانید حساب کاربری pop  را در دستگاه دیگری نیز پیکربندی کنید.

در غیر این صورت، POP3 به طور پیش فرض ایمیل ها را از سرور حذف می کند و به کاهش فضای استفاده شده از حساب ایمیل شما در سرور وب کمک می کند. پروتکل POP3 فرض می کند که ایمیل شما فقط از یک برنامه قابل دسترسی است و اگر می خواهید ایمیل های خود را از مکان های مختلف از طریق یک برنامه ایمیل خاص چک کنید برای شما این مورد ایده آل است.

پورت پیش فرض POP3

پروتکل POP3 در دو پورت عمل می کند:

پورت 110، پورت پیش فرض POP3 غیر رمزگذاری شده است.

پورت 995، مورد استفاده برای اتصال به POP3 به صورت امن است.

IMAP چیست؟

پروتکل جایگزین، InternetMessage Access Protocol )IMAP)  است که برای دسترسی به ایمیل در وب سرور سرویس دهنده محلی استفاده می شود. IMAP را می توان به عنوان یک سرور فایل از راه دور در نظر گرفت. IMAP امکان دسترسی همزمان توسط چندین مشتری را فراهم می کند. بنابراین، اگر شما قصد دسترسی به ایمیل خود را از دستگاه های مختلف و مکان را دارید، برای شما مناسب است.

در IMAP هنگامی که روی ایمیلی کلیک می کنید فقط پیام دریافت میشود و پیوست ها به صورت خودکار دانلود نمیشود. به همین دلیل برای چک کردن ایمیل IMAP ازPOP3 بسیار سریع تر عمل می کند.

پیش فرض پورت های IMAP

پروتکل IMAP در دو پورت کار می کند:

پورت 143 – پورت پیش فرض IMAP غیر رمزگذاری شده

پورت 993 – برای اتصال IMAP به طور ایمن استفاده می شود.

IMAP و POP3 رایج ترین پروتکل های ایمیل اینترنتی هستند که برای بازیابی ایمیل ها مورد استفاده قرار میگیرند و تقریبا توسط تمام مشتریان ایمیل و سرورهای وب پشتیبانی می شوند.

SMTP چیست؟

Simple Mail Transfer Protocol)SMTP) پروتکل استاندارد برای انتقال ایمیل در سراسر اینترنت با استفاده از فرآیند  Store& Forward به معنی ذخیره و ارسال است.

پورت های پیش فرض SMTP

پروتکل SMTP در سه پورت کار می کند:

پورت 25 – پورت پیش فرض SMTP غیر رمزگذاری شده

پورت 587 – برخی از میل سرور ها مانند جیمیل، یاهو و… ازاین پورت برای smtp  استفاده می کنند.

پورت 465 – برای ارسال پیام به طور ایمن استفاده می شود.

برای داشتن ایمیل تحت نام سایت شما نیاز به خرید هاست ودامنه دارید، اگر هنوز در جستجوی نام دامنه خود هستید، می توانید با تیم پشتیبانی شگفت انگیز خود که همیشه در حالت آماده باش است تا با شما صحبت کند تماس بگیرید و به ثبت نام دامنه خود سرعت بخشید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *