پلاگین Litespeed Cache

پلاگین Litespeed Cache در سایت های وردپرسی که بر روی وب سرور لایت اسپید دارند قابل استفاده هستند.که باعث افزایش سرعت سایت شما میشود.

این پلاگین با اکثر پلاگین های محبوب مانند WooCommerceو Yoast SEO سازگاری دارد. این افزونه به صورت رایگان ارئه شده است.

این پلاگین ویژگی های دیگری مانند بهینه سازی css ،js،html  وبهینه سازی پایگاه داده را دارد.

قبل و بعد از نصب این پلاگین سرعت سایت را محاسبه کنید.برای این کار سایت های زیادی وجود دارند به عنوان نمونه:

https://developers.google.com/speed/pagespeed/insights/

برای به دست آوردن میانگین سرعت، توصیه میشود حداقل 3 بار در زمان های مختلف سرعت سایت را تست کنید در هر بار تست ،سرعت موبایل و دسکتاپ را یادداشت کنید.و برای محاسبه میانگین سرعت ،سرعت موبایل و سرعت دسکتاپ به صورت جداگانه حساب شود.

پس از به دست آوردن میانگین سرعت ،اقدام به نصب افزونه کش لایت اسپید کنید.نصب این افزونه مانند افزونه های دیگر ساده است و از قسمت افزونه ها میتوانید اقدام به نصب افزونه نمایید.

سپس مجدد 3 بار در زمان های مختلف اقدام به محاسبه سرعت سایت خود نمایید و میانگین سرعت را به دست اورید.

متوجه خواهید شد سرعت سایت به صورت قابل توجهی افزایش داشته است.

در صورتی که سایت شما پس از نصب این پلاگین دچار مشکلات عملکردی مانند صفحه سفید شود،به نظر میرسد این پلاگین با پلاگین های دیگر شما سازگاری کامل ندارد.

اولین تنظیمی که پس از وجود مشکل توصیه میشود تغییر دهید:

HTML Minify = On

به حالت off است.این تنظیم اغلب باعث ایجاد مشکل میشود و با تغییر آن به حالت off  مشکل برطرف میشود.اگر این تنظیم باعث رفع مشکل نشد،توصیه میشود به صورت جداگانه تنظیمات را تغییر دهید و در صورت عدم برطرف شدن مشکل به حالت اولیه تغییر دهید.اگر با تمامی تغییرات مشکل برطرف نشد،تنظیمات را به حالت پیش فرض تغییر دهید. به صورت معمول با این کار مشکل برطرف میشود.

برای بهینه سازی تصاویر بهتر است از افزونه های جایگزین استفاده کنید و از این افزونه برای بهبود سرعت بارگزاری تصاویر استفاده نکنید.

امروزه سرعت استفاده از سایت های وردپرسی رو به افزایش است.هاست وردپرس پویاسازان برای وردپرس بهینه سازی شده است.استفاده از هاست وردپرس، برای سایت های وردپرسی توصیه میشود.

در نظر داشته باشید توضیحات ارائه شده بر اساس تجربیات است و دلیل بر تایید پلاگین نمیباشد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *