چرا داشتن چند بکاپ مهم است؟

شاید تا کنون این اصطلاح را شنیده باشید: “بهتر است که ایمن باشیم تا متاسف.” این یک قاعده کلی و عمومی برای کارکردن است، و مطمئنا در مورد امنیت داده های شما نیز صادق است.

آیا فایل ها و دیتابیس هایی که وب سایت شما را تشکیل می دهند مهم و حساس هستند؟ پاسخ این سوال در نحوه پشتیبان گیری برای سایت شما تاثیر گذار است. در صورتی که بکاپ داشته باشید همیشه راهی برای بازگرداندن اطلاعات شما وجود دارد، به طوری که شما از خرابی بیش از حد رنج برده یا، بدتر از آن به صورت کلی اطلاعات پاک شده باشد، می توانید از بکاپ استفاده کنید و خسارت وارد شده را تا حدی جبران کنید.

در اینجا به برخی از نکات اصلی که باید در حفاظت از امنیت اطلاعات خود برای بازیابی اطلاعات آگاه باشید، اشاره می شود.

ایمنی، افزونگی(Redundancy) و پشتیبان گیری

کلمه “پشتیبان” یک واژه گسترده است که می تواند برای توصیف راه حل های مختلف استفاده می شود. اولین نوع پشتیبان که به طور کلی به ذهن می آید، یک نسخه پشتیبان کامل است. این بکاپ، یک کپی از تمام دیتابیس ها، ایمیل ها، فایل ها و پوشه های انتخاب شده ایجاد می کند، تا در صورتی که نیاز به بازیابی بکاپ(ریستور بکاپ) شد، دسترسی آسان باشد و به راحتی بازیابی شود. اما با این وجود شما همچنان در معرض خطر قرار دارید.

نوع دیگری از بکاپ وجود دارد که تنها از قسمت خاصی که مشخص می کنید، بکاپ می گیرد. مثلا زمانی که شما تنها از فایل ها و فولدر های خود بکاپ می گیرید،  قسمت های دیگر مانند دیتابیس ها و ایمیل ها در بکاپ نیستند. این بکاپ به اندازه بکاپ کامل، کلی و کامل نیست اما سبک تر است و به عنوان یک جایگزین امن نیز عمل می کند.

نوع دیگر بکاپ گیری، پشتیبان افزایشی است که از تمام تغییراتی که از آخرین نسخه پشتیبان کامل ایجاد شده، ذخیره شده است. زمان تهیه این بکاپ و بازیابی آن کمتر است اما کامل نیست و به عنوان یک بکاپ اصلی کارایی ندارد. می توانید به عنوان بکاپ ثانویه در نظر بگیرید و یا به عنوان یک جایگزین برای انجام یک پشتیبان کامل هر روز (یا حتی هر هفته) و نسخه پشتیبان افزایشی، شکاف ها را پر می کند تا اطمینان حاصل شود که اطلاعات ذخیره شده شما به روز می شود.

در حالی که انواع مختلفی از پشتیبان گیری وجود دارد، محل ذخیره پشتیبان شما به همان اندازه مهم است. برای ایمنی سازمان شما مهم است که مطمئن شوید همه نسخه پشتیبان شما محلی نیستند و در مکان های مختلف نگهداری می شوند.

پشتیبان گیری خارج از سایت

به طور خاص، پشتیبان گیری خارج از سایت ضروری است، زیرا در صورت تهدید فیزیکی مانند خرابی سخت افزاری، حادثه یا فاجعه طبیعی باید اطلاعات خود را بازیابی کنید. اگر تمام نسخه های پشتیبان شما محلی هستند، چه در دستگاهی مشابه با پایگاه داده شما و چه فقط در همان امکانات، شما خود را در معرض خرابی داده ها قرار دارید که ممکن است از بازیابی غیرممکن باشد.

پشتیبان گیری خارج از سایت می تواند به صورت چندین شکل ظاهر شود. یکی کاملا به معنای واقعی کلمه یک پشتیبان محلی بر روی یک دیسک است و سپس آن را به مکان جغرافیایی دیگر منتقل می کند. در این صورت نیاز است اطمینان حاصل کنید عمل انتقال به جایی که منتقل می شود به درستی انجام شود و مانعی برای انجام این کار وجود نداشته باشد. از جمله موانعی که برای انجام این کار وجود دارد مشکلات شبکه است که باعث می شود انتقال به درستی انجام نشود. بهتر است محل پشتیبان گیری محل سریع قابل استفاده باشد.

تداوم کسب و کار و بهبود فاجعه

تداوم کسب و کار در مواجهه با یک رویداد مخرب بزرگ می تواند تفاوت بین یک کسب و کار در حال رشد و کسب و کاری که قادر به ادامه نیست، باشد. در واقع ترکیبی از، از دست دادن داده ها و هزینه های انجام شده است. بر اساس یک مطالعه انجام شده توسط EMC Corporation و ونسون بورن، این ترکیب هزینه های کسب و کار در سراسر جهان حدود 1.7 تریلیون دلار در سال است. تداوم کسب و کار بر ساختار سازمان شما به طور کلی تاثیر می گذارد، اما برای کاهش آسیب، باید پشتیبان هایی خارج از سرور در چند مکان مختلف در نظر گرفته شده باشد.

گرفتن چند پشتیبان یک جزء جدایی ناپذیر از برنامه های گسترده تر برای برنامه ریزی فاجعه است. بازیابی فاجعه بسته به نوع خاصی از شرکت شما متفاوت است، اما اساسا شما باید راه هایی برای کنار آمدن با از دست دادن یکی از اجزای اصلی IT خود داشته باشید. صرف نظر از علت واقعی وقوع فاجعه بار، یک استراتیژی وسیع باید در نظر گرفته شود تا کسب و کار شما بتواند عملکرد را با حداقل زمان خرابکاری را از سر بگیرد.

داشتن چندین پشتیبان و استفاده از پشتیبان گیر،انتقال به مکان دیگر، یک سرمایه گذاری است که هر کسب و کار باید انجام دهد.
لازم است که انواع مختلف پشتیبان گیری، ساخته شده و ذخیره شده در مکان های مختلف را برای موفقیت مداوم کسب و کار شما استفاده نمایید.

اداره اطلاعات حساس مسئولیت بزرگی است و شما باید راه حل های مناسب برای محافظت از آن را داشته باشید. بنابر این محافظت و بکاپ گیری از سایت بسیار ضروری است. پویاسازان نسخه های پشتیبان متعددی بصورت اتوماتیک تهیه می کند. در دنیای امروز حفظ اطلاعات برابر با حفظ کسب و کارها است ، ما در پویاسازان حفظ اطلاعات مشتریان را برابر با حفظ اطلاعات خود میدانیم. به همین منظور به صورت روزانه و منظم از اطلاعات مشتریان میزبانی وب هاست اشتراکی خود نسخه پشتیبان تهیه میکنیم و آنها را در مکانی امن نگهداری میکنیم تا در زمان از دست رفتن اطلاعات به هر دلیلی ، بتوان اطلاعات کاربر را بازگردانی نمود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *