چرا شما باید به صورت منظم از سایت وردپرس خود بکاپ تهیه کنید؟

اطلاعات موجود در این پست با وجودی که بسیار با ارزش است، به سادگی قابل اجراست برای آنهایی که از میزبانی وب بهینه ی ما استفاده می کنند. پویاسازان همه ی جنبه های پشتیبان گیری و امنیت سایتها را مدیریت می کند. با این حال کلیه ی اطلاعات ارائه شده در این پست را مطالعه نموده و همان منطق را بر روی سایتهای خود اعم از وردپرس یا غیر وردپرس پیاده کنید.
وردپرس محبوب ترین سیستم مدیریت محتوای موجود می باشد البته دلیل خوبی هم برای آن هست و آن اینکه، برای استفاده ساده است و قدرت باورنکردنی ای از طریق عملکرد پلاگین ها ارائه می دهد.
اجازه دهید تنها یک جنبه از مدیریت سایت را در نظر بگیریم: انجام پشتیبان گیری منظم.
جالب است بدانید که شما تنها نیستید. بررسی های اخیر نشان می دهد که نزدیک به نیمی از کاربران وردپرس پشتیبان گیری منظم را انجام نمی دهند. بنابراین اگر شما هم جزو افرادی هستید که از سایت وردپرس خود بکاپ نمی گیرید ممکن است بخشی از اطلاعات کسب و کار خود یا کل آن را از دست بدهید، شاید این به شما حد و حدود اهمیت موضوع را متذکر شود. یک ضرب المثل قدیمی می گوید: بدبختی، شما را دوست دارد و اگر شما همچنان به سهل انگاری در رابطه با پشتیبان گیری سایت خود، ادامه دهید امکان دارد این بدبختی شما را رها نکند، دلیلش هم این است که در این حالت، اتفاق بدی می تواند بیفتد برای هر وب سایت از جمله وب سایتهای طراحی شده با وردپرس.
با توجه به گزارشات موجود از روند کسب و کارهای کوچک، پشتیبان گیری منظم از وب سایت وردپرس، ممکن است شما را از (یک یا بیشتر) از سه رخداد عادی محفوظ نگه دارد که بطور منظم صاحبان وب سایت را خشمگین می کند.

به روزرسانی های منظم: مانند هر قطعه ی به خوبی طراحی شده ی نرم افزار، وردپرس هم به طور منظم، به روز می شود. این بدان معناست که سایت وردپرس باید مرتبا آپدیت باشد.
ولی با هر آپدیت، ریسک یک احتمال که یکی از پلاگین هایی که شما استفاده می کنید با کد آپدیت، سینک یا هماهنگ نشود وجود دارد. و این نهایتا منجر به مشکلات بزرگی می شود از جمله شکست کامل وب سایت شما.
اگر این اتفاق بیفتد، این اساسا مشکل بزرگی نیست. شما پلاگین مشکل دار را شناسایی می کنید، جایگزین و یا به روز رسانی می کنید و سایت را با نسخه ی پشتیبانی که اخیرا تهیه کرده اید، بازگردانی می کنید.
از شما پرسیده می شود بکاپتان ماهیانه است؟ یا اصلا بکاپی دارید؟ و اینجاست که شما با یک مشکل بزرگ مواجه می شوید اگر بکاپی تهیه نکرده باشید.

حملات و هک: سایت شما مورد تهدیدات ثابت حملات سایبری است. در واقع، شرکت امنیت سایبری سیمانتک اخیرا گزارش داده که نزدیک به یک سوم از تمام حملات سایبری کسب و کارهای کوچک را مورد هدف قرار داده اند. راه های زیادی وجود دارد که شما می توانید به دفاع از سایت خود در برابر مجرمان اینترنتی بپردازید. اما افسوس، هیچ راهی وجود ندارد برای اطمینان دادن به شما که سایتتان کاملا ایمن است. بنابراین اگر بدترین اتفاق هم بیفتد و سایت شما هک شود داشتن یک نسخه پشتیبان که به تازگی تهیه شده به مراتب خرابی سایت و داون شدن سایت شما را به حداقل می رساند.

Oopsies: حذف فایل به صورت تصادفی در قاعده بزرگ معمولا اتفاق می افتد. در واقع تنها دو نوع افراد وجود دارند، آنهایی که تصادفا فایلهایی را حذف کرده اند و آنهایی که حذف خواهند کرد. در هر صورت اگر یک حذف تصادفی هنوز برای کسب و کار شما، اتفاق نیفتاده، این تنها تا این لحظه است. حال اگر اتفاق بیفتد، و شما بکاپی که به تازگی ایجاد شده باشد را داشته باشید هیچ مشکل خاصی نیست ولی اگر تهیه نکرده باشید شما تنها همدردی ما را خواهید داشت.

بنابراین شما چگونه باید بکاپ گیری منظم انجام دهید؟
برای بیشتر کسب و کارها، بکاپ های روزانه بهترین نوع بکاپ است، حتی برای کسب و کارهای فعال، ممکن است نیاز باشد چندین بار در طول روز بکاپ گیری انجام شود. اما قطعا هیچ کسب و کاری نباید بیش از یک هفته بدون بکاپ باشد.
بعد از همه ی این موارد، پشتیبان گیری بسیار ساده است و می توان تنظیم کرد که خودکار انجام شود. گزینه های بسیاری برای کاربران وردپرس وجود دارد اعم از پلاگین های رایگان تا خدمات این چنینی.
و گزینه های بکاپ مبتنی بر ابر، که می تواند از اطلاعات کسب و کار شما در مصیبتهایی مانند آتش سوزی و بلایای طبیعی، حفاظت کند.
فقط آن را انجام دهید.
برند نایک توصیه می کند که زمانی که می خواهید برای سایت وردپرستان، پشتیبان گیری انجام دهید، فقط آن را انجام دهید. روش پشتیبان گیری را انتخاب و فقط آن را انجام دهید، البته به صورت مکرر.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *