چرا Breadcrumbs یا مسیر راهنمای وردپرس برای سئو مهم است؟

Breadcrumbs

با استفاده از Breadcrumbs در وردپرس می توانید مسیر پیمایش یک پست وبلاگ یا صفحات وب سایت خود را نمایش دهید. این به کاربران شما درک واضحی از محل قرارگیری صفحه وب شما می دهد. همچنین به درک ساختار محتوا کمک می کند. از سوی دیگر، ساختار مناسبی را نیز برای درک محتوای شما در اختیار موتور جستجو قرار می دهد.

بنابراین بسیار مهم است که Breadcrumbs را در وب سایت خود داشته باشید تا عملکرد سئوی خود را افزایش دهید.

مسیر راهنما یا Breadcrumb چیست؟

Breadcrumb اساساً راهی برای ارائه ساختار محتوا است. با استفاده از پیمایش Breadcrumb می توانید به دسته اصلی محتوا یا صفحه اصلی برگردید. تمام مراحل برای رسیدن به محتوای خاص در ناوبری Breadcrumb قابل کلیک خواهد بود.

به عنوان مثال، اگر به هر صفحه محصول وب سایت تجارت الکترونیک محبوب خود بروید، با استفاده از ناوبری Breadcrumb به راحتی طبقه بندی آن محصول را مشاهده خواهید کرد.

برای موتورهای جستجو، Breadcrumb نیز برای افزایش دیده شدن شما مهم است. موتورهای جستجو به راحتی ساختار محتوای شما را درک می کنند که به وب سایت وردپرس شما کمک می کند تا به راحتی در موتورهای جستجو ظاهر شود.

انواع Breadcrumbs یا مسیر راهنماها:

  • Dynamic Breadcrumbs :

Breadcrumbs پویا به کاربران کمک می کند تا روی چندین ویژگی کلیک کنند تا به یک صفحه خاص برسند.همچنین در وب سایت های تجارت الکترونیک استفاده می شود.

  • Hierarchical Breadcrumbs :

Breadcrumbs سلسله مراتبی رایج ترین Breadcrumbs است که در اکثر وب سایت ها استفاده می شود. اکثر وب‌سایت‌های وبلاگ از Breadcrumbs سلسله مراتبی استفاده می‌کنند. ساختار مناسب و مسیر ناوبری قابل کلیک را برای محتوا فراهم می کند.

  • History-based Breadcrumb :

Breadcrumbs مبتنی بر تاریخچه از تاریخچه کاربر به‌عنوان مسیر پیمایش در Breadcrumb استفاده می‌کنند. تاریخچه کاربر در این نوع Breadcrumbs منعکس می شود.

بنابراین کاربر یک نمای کلی از تعداد صفحاتی که قبل از رسیدن به هر صفحه خاص باز می کند، دریافت می کند.

چرا Breadcrumbs یا مسیر راهنمای وردپرس برای سئو مهم است؟

  • قابلیت مشاهده در موتورهای جستجو

Breadcrumbs می تواند دیده شدن شما را در موتور جستجو افزایش دهد زیرا می تواند ساختار محتوای شما را به طور موثر درک کند.

علاوه بر این به ربات موتور جستجو کمک می کند تا اطلاعات بیشتری در مورد وب سایت شما جمع آوری کند. هر چه موتور جستجو اطلاعات بیشتری را جمع‌آوری کند، شانس بیشتری برای مشاهده وب سایت شما در موتورهای جستجو دارد.

  • نرخ پرش را کاهش دهید

نرخ پرش نیز برای بهینه سازی موتورهای جستجو بسیار مهم است. نرخ پرش مدت زمانی است که کاربر در وب سایت شما صرف می کند. هرچه کاربران بیشتر در وب سایت شما زمان بیشتری بمانند، نرخ پرش کمتر خواهد بود. Breadcrumbs برای کاربران شما علاقه ایجاد می کند که بیشتر در مورد وب سایت شما مطالعه کنند.نرخ پرش رابطه ی مستقیم با سرعت سایت دارد بنابراین هاست مناسب برای سایت خود انتخاب کنید.

وب سایت با نرخ پرش کمتر امکانات بیشتری را از موتور جستجو دریافت می کند. بنابراین مهم است که نرخ پرش وب سایت خود را کاهش دهید.

  • بهبود تجربه کاربری

Breadcrumbs به عنوان ابزار ناوبری به کاربران کمک می کند تا ساختار وب سایت را درک کنند. کاربران به راحتی می توانند با استفاده از ناوبری Breadcrumb از یک مکان به مکان دیگر بروند. این به آنها تجربه کاربری بهتری می دهد و هرگز در وب سایت شما گم نمی شوند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *