چند ایده برای ایجاد لینک

سایت شما یک ابزار بازاریابی برای برند تجاری شما و یا سایت شخصی شما است.یکی از راه های اصلی برای جستجوی محتوا، جستجو در گوگل یا دیگر موتورهای جستجوگر است.

ساختن لینک یکی از مهمترین و سخت ترین بخش های جستجوگرها است. گوگل لینک هایی از سایت شما را که مردم دوست دارند، در جستجوهای خود نشان می دهد. اکثر سایت ها، برای نمایش در نتایج جستجو نیاز به ایجاد لینک دارند.

گرفتن یک لینک خارجی از یک سایت باکیفیت، نشانه کیفیت سایت شما به موتورهای جستجوگر است. به همین دلیل ساختن لینک برای سایت بسیار مهم و سخت است. ایجاد لینک های با کیفیت بالا باعث رقابت سایت شما می شود.

در اینجا چند راهکار جهت ایجاد لینک های قدرتمند، برای بهبود بخشیدن رتبه سایت شما در موتورهای جستجو بیان شده است.

  • ایجاد پست های نقل قول

این نوع پست ها پست هایی هستند که نقل قول هایی از متخصصین مختلف در یک موضوع عمومی را شامل می شوند. و عموما پست های محبوب سال گذشته را شامل می شوند. حتی ممکن است در این پست ها نظرات مختلف را بگذارند.

تاثیر گذاران در صنعت اغلب مایل به ایجاد چنین پست هایی هستند چون فرصتی برای نشان دادن تخصص خود در مورد موضوع مورد نظر پیدا می کنند و این به نفع آنها است زیرا احتمال دارد افرادی پست های آنها را در شبکه های خود به اشتراک بگذارند و یا در پست های آینده در وب سایت هایشان به آن لینک دهند.

پست های نقل قول لینک های جدید را تضمین نمی کند، اما استفاده از آنها یک راه خوب برای به دست آوردن تبلیغات دیگران و در نتیجه، آوردن مخاطبین جدید به سایت شما می باشد. بازدید بیشتر از سایت شما ممکن است به دنبال کنندگان بیشتر و روابط جدید تبدیل شود، که هر دو دسته گروه هایی هستند که تمایل دارند با لینک های بیشتری ارتباط برقرار کنند.

  • پست مهمان

یک پست مهمان، پست سایت شما برای سایت شخص دیگری است که برای مخاطبان خود ارزشمند است. تا زمانی که سایت دیگر موضوعاتی را که مربوط به سایت شما هستند و مخاطبان مورد نظر را پوشش می دهد، این فرصت خوبی برای رسیدن به افراد جدید است و شامل یک لینک یا دو مطلب در سایت شما می شود.

ایجاد پست مهمان نیاز به بررسی زیادی دارد زیرا شما باید سایت های مناسب با زمینه مورد نظر را شناسایی کنید. همچنین نیاز است از سایتی که پست قرار می دهید اجازه انتشار مطلب را بگیرید. اگر پست خوبی به عنوان پست مهمان ایجاد کنید به صورت رایگان بازدیدکنندگان جدیدی جذب می کنید.

یکی از چیزهایی که واقعا مهم است به یاد داشته باشید در اینجا این است که مراقب باشید که چقدر شما از این طریق تبلیغ سایت مورد نظر را می کنید. بسیاری از سایت ها، تبلیغاتی هستند و ممکن است مرتبط با موضوع پست شده شما نباشد.

همچنین پذیرفتن پست مهمان روش خوبی برای دریافت لینک از سایت هایی که می خواهند سایت شما را به عنوان پست مهمان خود معرفی کنند، می باشد. در این صورت احتمالا بازدیدکنندگان شما نیز افزایش می یابند. ممکن است بلافاصله پس از قرار داده شدن به عنوان پست مهمان بازدیدکننده جذب نکنید اما به شما کمک می کند تا افرادی در طول زمان با استفاده از آن پست به سایت شما راه یابند.

  • جستجو در سایت های منبع

بسیاری از سایت ها و کسب و کارها صفحات یا پست هایی را جمع آوری می کنند که منابع مفید را در اختیار خوانندگان خود قرار می دهند.

برای شناسایی صفحاتی مانند این، از کلمات کلیدی اصلی که وب سایت شما را جستجو می کنند کمک بگیرید. اگر سایت شما لینک شکسته ای ندارد میتوانید با وب مستر سایت های منبع در تماس باشید و لینک مورد نظر را همراه با توضیحات خود ارسال کنید،در صورتی که تشخیص دهند سایت شما سزاوار اضافه شدن است،سایت شما معرفی خواهد شد.

برای این مورد شما باید تعداد زیادی ایمیل ارسال کنید، چون شما با افراد غریبه ای روبه رو هستید و از آنها می خواهید که به نفع شما کار کنند. ممکن است از این تعداد، فقط تعداد محدودی به ایمیل های شما پاسخ دهند با این وجود اضافه شدن 2 لینک نیز برای وب سایت شما مفید است.

  • لینک های شکسته

لینک های شکسته برای بازدیدکنندگان وب سایت و صاحبان سایت ها آزار دهنده هستند. هر زمان که کسی روی یک لینک شکسته در یک وب سایت کلیک کند، تجربه ای بد برای بازدید خواهد داشت.

داشتن لینک شکسته به صاحبان سایت هشدار می دهد که یک لینک خراب دارند،و بهتر است در این صفحه با پشنهادات مناسبی بازدیدکنندگان سایت خود را به صفحات دیگری هدایت کند.(این صفحه باید با استفاده از تعریف خطا در سایت،قبلا تعریف شده باشد)

با این کار بازدیدکنندگانی که به خاطر لینک های شکسته از دست میروند، کمتر خواهند شد.

  • قرار دادن مسابقه و هدیه

یکی از راه های ایجاد لینک ها جدید، قرار دادن مسابقه است که در این صورت افراد شرکت کننده بیشتر  جستجو میکنند و برای شما تبلیغ بیشتری میکنند. یکی از راه هایی که امروزه استفاده میشود مسابقه در شبکه های اجتماعی است که مسابقه ها عموما بر اساس تعداد تگ شده ها و یا پست های دیده شده انجام میشود که در هر 2 صورت باعث افزایش بازدید از سایت شما خواهد شد.

یکی از راه های دیگر این است که به مشتریان برتر خود هدیه دهید، دریافت هدیه به صورت قافل گیرانه باعث تبلیغ و ارتباط بیشتر آنها خواهد شد.

به طور خلاصه قرار دادن مسابقه و جوایز، تعداد زیادی لینک و تبلیغ را به سمت سایت شما هدایت خواهد کرد.

  • نوشتن نظرات یا مقایسه محصولات.

احتمالا برخی از مطالبی که در وب سایت خود قرار می دهید مربوط به محصولاتی هستند که خوانندگان شما در مورد آنها نظر دارند. بررسی و مقایسه محصولات برای خوانندگان بسیار مفید است زیرا در این صورت اطمینان حاصل میکنند که تصمیم درستی برای محصولی که میخواهند خریداری کنند گرفته اند. برای آنها نظرات بی طرف ارزشمند است.

برای مثال اگر شما سایت عکاسی دارد، معمولا خوانندگان علاقه مندند درمورد دوربین های عکاسی  جهت خرید دوربین از شما راهنمایی بگیرند،  نظرات افرادی که دوربین داشتند برای آنها ارزشمند است. ممکن است شما در مورد دوریین، به یک دوربین خاصی که استفاده کرده اید و می دانید فوق العاده است،اشاره کرده باشید. همه چیز را درباره آن توضیح می دهید که به خوبی کار می کند و در مورد آنها، این دقیقا همان چیزی که دوست دارند قبل از خرید کردن بشنوید. حتی بهتر است، اگر شما سه دوربین مشابه را امتحان کرده اید مقایسه خود را قرار دهید و توضیح دهید که چه تفاوت هایی باهم دارند، نقاط قوت و ضعف آنها، اطلاعاتی برای کمک به تصمیم گیری در اختیار خوانندگان شما قرار می دهد و به احتمال زیاد برای جذب لینک نیز کمک خواهند کرد.

یکی از راه های دیگر استفاده از پسوندهای جدید ثبت دامین برای سایت شما است. پسوندهای مرتبط افراد بیشتری که به حرفه شما نیاز دارند را به سایت شما جذب میکند.

نتیجه

هیچ یک از استراتژی های اعلام شده آسان نیستند. همه آنها به زمان و برخی از آنها نیاز به فعالیت و تحقیق بیشتری دارند. اگر می خواهید خوانندگان بالقوه خود را به پست های عالی سایت خود بیفزایید، انجام این استراتژی ها به شما توصیه می شود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *