چند خطای رایج در طراحی سایت

جستجو

یکی از مهمترین اشکالات طراحی سایت اشکال در جستجو است.اگر مبنای جستجو را بر اساس اصطلاحات عامیانه قرار داده باشید افراد خاصی می توانند به نتیجه مورد نظر برسند و دیگر افراد از جستجو خسته خواهند شد. همچنین مشخص نبودن جستجو، به معنای این که کاربران نیاز  داشته باشند به چند قسمت مختلف رفته تا جستجو را مشاهده کنند و یا رنگ کادر مربوط به جستجو مشخص نباشد، باعث خسته شدن کاربران خواهد شد.

یکی از مواردی که از طریق جستجو باعث جلب توجه کاربران میشود، عبارات پیشنهادی برای جستجو است که در زمان وارد کردن عبارت مورد نظر چند عبارت مشابه جستجو شود و به این صورت در جستجو به کاربر کمک کرده باشد.

با وجودی که جستجوی پیشرفته گاهی اوقات می تواند کمک کند، جستجوی ساده معمولا بهترین کار است و جستجو باید به عنوان یک جعبه ساده ارائه شود، زیرا این چیزی است که کاربران به دنبال آن هستند.

تغییر رنگ لینک های بازدید شده

لینک های گذشته به شما کمک می کند موقعیت فعلی و مطالب فعلی مورد نظر خود را بهتر درک کنید. دانستن اطلاعات بیشتر در تصمیم گیری کاربران را آسان تر می کند. لینک ها یک عامل کلیدی در این فرایند هستند. کاربران می توانند لینک هایی را که در بازدید های قبلی آنها بی ثبات بوده اند، حذف کنند. برعکس، آنها ممکن است از لینک هایی که در گذشته برایشان مفید بوده اند، دوباره بازدید کنند.

مهمتر از دانستن مطالب قبلی، دانستن این که صفحاتی که قبلا بازدید کرده اند می باشد و باعث می شود کاربران یک صفحه را به اشتباه چند بار بازدید نکنند و مطالب مورد نظر را مطالعه کنند.

در صورتی که کاربران شما بتوانند تفاوت بین لینک های بازدید شده و بازدید نشده را تشخیص دهند،چند بار یک لینک را مشاهده نمی کنند.برای تشخیص این مورد بهتر است رنگ لینک های بازدید شده و بازدید نشده متفاوت باشد تا تمرکز کاربران بیشتر شوند.

متن غیر قابل اسکن

متن های بسیار طولانی و پشت سرهم بدون وارد کردن فاصله بین خطوط، تجربه بدی برای یک سایت است. خواندن چنین متنونی برای کاربران سخت و خارج از حوصله کاربران است.

برای کاربران خواندن متن هایی که در تصویر هست سخت است. همچنین برای زیبا تر شدن نوشته ها نیاز است نوشته ها را به صورت زیر شاخه دار،کلمات کلیدی برجسته، فهرست وار و سبک نوشتاری منتخب خود وارد کنید.

اندازه قلم ثابت

اگر تمام فونت های شما یکسان و با یک اندازه باشند کاربران از مطالعه خسته می شوند و مانند برخورد با یک دیوار از متن عمل می کنند به صورتی که بدون توجه به متن،از متن رد شده و مطالعه نمی کنند.برای جلوگیری از این مورد نیاز است اندازه قلم و یا فونت های خود را بسته به شرایط متنی خود در برخی از قسمت ها تغییر دهید. به عنوان مثال قسمت هایی که نیاز دارند بیشتر مورد توجه قرار بگیرند را با یک سایز بزرگتر وارد کنید و بقیه متن با یک سایز دیگر باشد.

هر چیزی که به نظر می آید یک آگهی است

جلب توجه انتخابی، در میزان جذب کاربران بسیار مهم است. اگر با بازشدن سایت مدام تبلیغات دریافت کنند مخصوصا زمانی که تبلیغات به صورت پاپ آپ باز شود، باعث از دست رفتن کاربران زیادی می شود.در صورتی که نیاز به تبلیغات دارید نحوه تبلیغات در جذب کاربران بسیار مهم است. تبلیغات نباید به صورتی باشد که کاربر همه سایت شما را نادیده بگیرد و تنها به تبلیغات شما جذب شود. تبلیغات باید در پنل مخصوص تبلیغ قرار داده شوند و به صورت مفید باشند.

بنابراین، بهتر است از طرح هایی که بیشتر به نظر می آیند، اجتناب شود. پیامدهای دقیق این دستورالعمل با فرم های جدید درج تبلیغات متفاوت است؛ در حال حاضر این قوانین را برای قرار دادن تبلیغات در سایت خود دنبال کنید:

  1. قرار دادن تبلیغ در جای مخصوص تبلیغ و استفاده از بنر های تبلیغاتی مناسب
  2. عدم استفاده از انیمیشن به عنوان تبلیغ سایت دیگر در سایت شما
  3. عدم استفاده از تبلیغات پاپ آپ

استفاده از طراحی های پیچیده

تجربه نشان داده است که “کاربران بیشتر وقت خود را در سایر وب سایت ها صرف می کنند.”

این به این معنی است که انتظارات کاربران از سایت شما، معمولا بر اساس آنچه که در اکثر سایت های دیگر انجام شده است، به وجود می آید. اگر آنها شما و سایت شما را دوست داشته باشند اما استفاده از سایت سخت و پیچیده باشد به مرور زمان کاربران خود را از دست خواهید داد.

سوالات بدون پاسخ کاربران

کاربران در وب به شدت هدف قرار دارند. آنها سایت ها را می بینند، زیرا چیزی است که آنها می خواهند انجام دهند – شاید حتی محصول شما را بخرند. شکست نهایی یک وب سایت این است که نتواند اطلاعاتی را که کاربران به دنبال آن هستند ارائه دهند.

گاهی اوقات پاسخ به سوالات ساده و مقدماتی مربوط به سایت و یا محصول شما وجود ندارد و شما مشتری را از دست می دهید زیرا کاربران باید بدانند که محصول یا خدمات شما نیازمندی های آنها را برآورده می کند یا خیر؟در صورتی که پاسخی برای این سوال نداشته باشند آنها تصور میکنند نیازمندیشان را برآورده نمیکند.

همچنین کاربران انتظار دارند اگر به صورت دقیق مشخص نیست به آنها اعلام شود تا خود کاربران تصمیم نهایی برای خرید را بگیرند. برای این مورد بهتر است قسمتی در سایت قرار دهید تا کاربران بتوانند از طریق آن با شما در تماس باشند. یکی از راه های مفید برای انجام این کار،قرار دادن ایمیل تحت نام سایت شما در قسمت تماس با ما است تا کاربران از این طریق مطمئن شوند با شما در تماس هستند.

اگر شما نیاز به ایمیل تحت نام سایت خود دارید، در هاست های پویاسازان میتوانید ایمیل تحت نام سایت خود تعریف نمایید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *