چگونه با چند دامنه کسب و کارتان را سودمند سازید؟

چگونه با چند دامنه کسب و کارتان را سودمند سازید؟

شما دامنه ی .com را ثبت کردید, مرحله ی بعدی چیست؟ آیا این همه ی کار بود؟البته که نه…

اگر شما قصد ثبت چندین دامنه را داشته باشید , حق کاملا با شماست. برای جذب مشتریان بیشتر و بهبود تعاملات , فعالیت آنلاین قوی شما ضروری است. نام دامین خاصی که به محصولات و سرویس های شما نزدیک باشد تاثیر زیادی روی کاربران دارد,  از اینرو احتمال موفقیت در کسب و کار بالا می رود. به این دلیل و دلایل دیگر , بیشتر کسب و کارها امروزه چند دامنه دارند.

با وجود تعداد انگشت شماری از پسوند دامنه ها از جمله .net , .biz , .org , .info که امروزه وجود دارند , اینکه تعداد کمی از انها را داشته باشید مهم است  .در اینباره دلایلی وجود دارد از قبیل :

 

1-کاهش رقابت

در اغلب موارد  مردم نام برند شما بخاطر می آورنداما الزاما نام سایت شما را نه. بنابراین زمانی که مشتریان شما سایت کسب و کار شما را بازدید می کنند ممکن است پسوند دامنه ی شما را فراموش کنند  که آیا .com  بود و یا .in و یا  .biz ویا .net

بنابراین ثبت چند پسوند برای دامین اصلی شما ضروری است.این به مشتری اطمینان خواهد داد که هویت آنلاین شما امن است.

در نتیجه شما رقبای خود را از خرید پسوند های دیگر این دامنه دور نگه خواهید داشت.

 

2-هدف قرار دادن مخاطبان مختلف

زمانی که شما دامنه های خاص کشوری مانند .co , .ukو . ca و یا .in  را ثبت می کنید شما می توانید وب سایت خود را با هدف کاربرانی که در آن موقعیت هستند طراحی کنید که این مورد بویژه کمک می کند به عملکرد کسب و کار شما در کشورهای خاص.

این توسعه ی کشوری باعث می شود بازدیدکنندگان شما را به عنوان حاضر در آن موقعیت بشناسند.مشاهده شده است که مصرف کنندگان تعامل بیشتری دارند با شرکت هایی که در همان منطقه حضور دارند.

داشتن بیش از یک پسوند برای وب سایت شما یک مزیت است و این تلاش زیادی نمی خواهد . در عوض ایجاد سایت های جداگانه برای هر پسوند شما نیاز دارید که اینکار را انجام دهید و بازدیدکنندگان را با هریک از پسوند ها به سایت اصلی خود هدایت کنید.

 

3-از نام تجاریتان با حضور آنلاین حفاظت کنید

هیچ کسب و کاری تمایل ندارد که رقبای آن روی زحماتش سرمایه گذاری کنند.این احتمال وجود دارد که شرکت های دیگر ترافیک را از روی وب سایت شما رد کنند زیرا آنها نام دامنه هایی که نزدیک به نام تجاری شماست را ثبت می کنند.چنین دامنه هایی را بشناسید و ثبت کنید  قبل از اینکه شخص دیگری اینکار را انجام دهد.

این یک روش ارزان است برای اینکه اطمینان حاصل کنید که هدف مشتریان شما تنها صفحه ی تجاری شماست  و در نهایت بهبود بخشیده می شود به ترافیک سایت شما.

 

4-شناسایی غلط املایی های رایج

غلط های املایی های رایج را که به احتمال زیاد شباهت زیادی به نام تجاری شما دارند را شناسایی نمایید.

غلط املایی را به عنوان دامین ثبت نمایید.این دامنه های اضافی به شما کمک می کنند بازدیدکنندگانی که به دنبال وب سایت اصلی شما هستند را انتقال دهید و این برای مشتریان اطمینانی است که تا پایان کار با شما هستند.بعضی از زمان ها به استراتژی ثبت دامنه فکر کنید که یک راه مقرون به صرفه برای حفاظت از حضور انلاین شماست.با استفاده از دامین های بیشتر شما به کاربر راه های بیشتری نشان می دهید که شما را پیدا کنند و نام تجاری شما پویاتر و قابل رویت تر می شود.علاوه بر این,  باعث می شود که شما لینک های بیشتری در موتورهای جستجو داشته باشید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *