چگونه می توانید از دریافت ایمیل های اسپم جلوگیری نمایید؟

چگونه می توانید از دریافت ایمیل های اسپم جلوگیری نمایید؟

زیاد شدن ایمیل های اسپم به مشکل بزرگی در دنیای اینترنت تبدیل شده است.هر کاربری که آدرس ایمیل خود را در وبسایت و یا گروه ای خبری وارد کند ایمیل های اسپم را دریافت خواهد کرد.

برای کاهش دریافت این ایمیل ها موارد زیر را بررسی نمایید:

  1. ایمیل خود را فیلتر نمایید
  2. به ایمیل های اسپم پاسخ ندهید
  3. مراقب انتشار آدرس ایمیل خود باشید و بدانید چه استفاده ای از آن می کنید
  4. از آدرس ایمیل ثانویه استفاده نمایید
  5. فعال باشید

 

 

فیلتر کردن آدرس ایمیل

 

دانشگاه ایندیا(IU) استفاده از سرویس های فیلترینگ ایمیل را افزایش داده است.این سرویس ها همه ی ایمیل های تحویل داده شده به IU را تجزیه و تحلیل خواهد کرد و هر ایمیل اسپمی که دریافت می کند برای 5 روز در پوشه ی junk قرنطینه خواهد شد.پس از 5 روز سرویس اسپم این پیام ها را حذف خواهد کرد.

نرم افزار ایمیل یا ارائه کننده ی ایمیل مبتنی بر وب ,ممکن است روش های دیگری برای تنظیمات فیلترینگ داشته باشند.بسیاری از آنها blacklist  را پیشنهاد می کنند که دریافت  ایمیل از آدرس ایمیل های موجود در این لیست را ممنوع خواهد کرد.برخلاف آن whitelist است که ایمیل دریافتی همه ی اکانت ها را به جز ایمیل های موجود در وایت لیست ممنوع خواهد کرد.

 

به ایمیل های اسپم پاسخ ندهید

 

اگر شما پاسخ ایمیل اسپم را بدهید , اسپم کندگان و یا برنامه های اتوماتیک ارسال کننده ی اسپم مطمئن خواهند شد که در سمت دیگر ایمیل ها شخص حقیقی وجود دارد و سپس شروع به ارسال ایمیل بیشتری خواهند کرد و یا ایمیل شما را برای اسپم کنندگان دیگر نیز ارسال خواهند کرد.این خیلی مهم است که قبل از پاسخ به ایمیل اسپم کمی فکر کنید.

 

  • راه اندازی ایمیل اکانت با ایجاد پاسخ های خودکار, متاسفانه عوارض جانبی دارد زیرا که آدرس ایمیل شما برای اسپم کنندگان تایید می شود.

 

  • اگر به نظر می رسد ایمیل ها از شرکت قانونی دریافت می شود, ممکن است آن شرکت ها آدرس ایمیل شما را از طریق معاملات بین شما و کمپانی ها بدست آورده باشند.در واقع ممکن است شما سهوا آدرس ایمیل خود را وارد کرده باشید (برای مثال در باکسی با عنوان محصول جدید برای من ارسال نشود).در این موارد اطمینان حاصل نمایید که دراین پرسش و پاسخ ها ایمیل شما از لیست حذف شود.

 

 

  • اگر نام کمپانی را نمی شناسید برای اطمینان به جای کلیک بر روی متن پیام , لینک مربوط به کمپانی را در نوار آدرس مرورگر خود وارد نمایید و آنرا بررسی کنید.

 

  • در صورتی که شما حریم خصوصی مناسبی را نمی بینید, توصیه می شود نه پاسخ آنها را بدهید نه کسب و کاری را با آنها شروع کنید.
  • اگر اسپم به وضوح از یک منبع بی اعتبار دریافت شده است هرگز پاسخ آنرا ندهید و پیگیر منبع آن نشوید(احتمالا ساختگی است)

 

مراقب باشید که آدرس ایمیل خود را کجا وارد می کنید و بدانید که چگونه از آن استفاده می شود

 

هر دفعه که شما به اینترنت متصل می شوید و یا آدرس سایتی را سرچ می کنید یک فرصت برای اسپم کنندگان است که آدرس ایمیل و اطلاعات شخصی شما را بدست آورند.

در غیر اینصورت نیز ممکن است شرکت های معتبر آدرس ایمیل ها را بفروشند و یا با شرکت های دیگر مبادله کنند  که نتیجه ی آن اینست که در نهایت ایمیل ها بدست اسپم کنندگان می رسد.

در بدترین حالت هم اسپم کنندگان از برنامه های خودکار برای بمباران این لیست استفاده می کنند.

 

  • آنها را تنها در مباحث ضروری به اشتراک بگذارید

 

  • با فرض اینکه قصد قرار دادن آدرس ایمیل بر روی وب سایت را دارید, شما بایستی ابتدا اطمینان حاصل نمایید که آن سایت از تکولوژی امن حریم خصوصی اسفاده می کند و آدرس ایمیل را با دیگران به اشتراک نخواد گذاشت.

 

  • در صورتی که نیاز دارید در سایت خود از لیست ایمیل استفاده نمایید به گونه ای از آنها نگهداری نمایید که آسیب کمتری توسط اسپم کندگان به آنها برسد.

 

 

  • هر دفعه که آدرس ایمیل شما به صورت کتبی و یا شفاهی از شما سوال می شود ,به این فکر کنید که آیا تمایل دارید از آن شرکت یا سازمان اطلاعاتی دریافت کنید؟ در غیر اینصورت تا جایی که ممکن است از ارائه ی آدرس ایمیل جلوگیری نمایید.

 

از آدرس ایمیل ثانویه استفاده نمایید

 

اگر شما آدرس ایمیل خود را در صفحه ی وبسایتی وارد کرده اید یک اکانت رایگان نیز داشته باشید.اگر قرار باشد که وب سایت لیست اطلاعات تماس شما را برای IU ارسال کند, شما می توانید یک اکانت سوری ایجاد نمایید و آنرا جایگزین آدرس ایمیل شخصی خود نمایید.

به علاوه,بایستی یک اکانت رایگان برای انجام فعالیت های بالقوه  از جمله, ارسال برای گرو ه های خبری usenet و تابلوهای اعلانات یا لیست های ایمیل آنلاین , جهت چت روم و یا استفاده از سرویس های آنلاین که آدرس شما را نمایش می دهد, داشته باشید.

شما همچنین می توانید از سرویس  آدرس ایمیل یکبار مصرف مانند spamex یا mailshell استفاده نمایید و آنرا به جای آدرس ایمیل واقعی در موارد مورد نیاز ارائه کنید و هر زمان که ایمیل های اسپم دریافت کردید به راحتی آنرا حذف نمایید و مجددا ایمیل دیگری ایجاد نمایید.

 

فعال باشید

 

انجام تنظیمات امنیتی بر روی وبسایت ,عملی پیشگیرانه است . برای اینکه امنیت را به یک سطح بالاتر ارتقا دهید, موارد زیر را نپذیرید:

 

  1. پذیرفتن کوکی ها
  2. لیست کردن نام و اطلاعات شخصی در مشخصات مرورگر
  3. پرکردن فیلد های فرم ها توسط شما

 

نپذیرفتن این موارد به پراکنده نشدن اطلاعات شخصی کمک می کند با توجه به اینکه بسیاری از سایت های مشهور نیاز دارند که شما کوکی ها را بپذیرید و با انجام هر یک از این 3 مورد به عبارتی به ایجاد اسپم کمک خواهید کرد.

 

 

 

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *