چگونه یک وب سایت عضویت با وردپرس ایجاد کنیم؟

چگونه یک وب سایت عضویت با وردپرس ایجاد کنیم؟

اگر شما درسایت خود از وردپرس استفاده می کنید می توانید برای عضویت کاربران یک باکس هم تعریف نمایید.اگرچه  با استفاده از این  پلتفرم امکان مدیریت سطح دسترسی و محدودیت در محتوا وجود ندارد.به همین جهت شما نیاز به پلاگینی دارید که به شما کمک کند یک  سایت  وردپرس جهت عضویت ایجاد نمایید.

در این مقاله ما انچه که برای طراحی سایت با فرم عضویت است را شرح خواهیم داد  و 5 پلاگین عمومی مرتبط را معرفی خواهیم کرد.

  • Membership & Content Restriction
  • Wp-Members
  • Ultimate Member
  • Simple Membership
  • Members

سایت وردپرسی با امکان عضویت چیست؟

اگر ثبت نام کاربر در سایت شما فعال است, در واقع شما به لحاظ تکنیکی یک سایت وردپرسی با امکان عضویت  را ایجاد کرده اید. مانند هر سایتی که مردم آن را مشاهده میکنند, لاگین می کنید و عضو می شوید.

در اغلب موارد, وب سایت های دای فرم عضویت معیعار های زیر را شامل می شوند.

  1. محتوای سایت تنها قابل دسترسی برای کسانی است که عضو سایت هستند.
  2. شما باید عضو شوید و یا حتی هزینه ای پرداخت کنید تا بتوانید به محتوای خاص سایت دسترسی داشته باشید.
  3. اعضای سایت دارای پروفایل شخصی هستند که امکان سفارشی کردن آن هم وجود دارد.
  4. سایت های دارای فرم عضویت جامعه ای را در خود جا می دهند.

هنگامی که مردم در رابطه با سایت های عضویت وردپرس صحبت می کنند, به طور کلی به سایت هایی اشاره دارند که کاربران برای مشاهده ی محتوا نیاز به پرداخت هزینه دارند. برای مثال سایت هایی که کلاس های آنلاین برگزار می کنند و دانش آموزان باید برای مشاهده ی محتوا,هزینه دوره و کلاس خود را پرداخت کنند.

حالت دیگر این است که شما قصد ایجاد انجمن یا انجمن های آنلاین دارید و نمی خواهید هر کسی به آن دسترسی داشته باشد, دراین موارد,هزینه ی یک اشتراک و یا یکبار شارژ می تواند روش خوبی برای عضویت افرادی باشد که تایید شده هستند و دسترسی برای مشاهده و ارسال محتوا دارند.

اگر شما می خواهید هر شخصی که سایت را مشاهده میکند امکان دسترسی و مشاهده ی همه ی محتوای سایت را داشته باشد نیازی به استفاده از سایت عضویت وردپرس ندارید.با این حال اگر فکر می کنید سایت با امکان عضویت معمولی مناسب با اهداف شماست می توانید در رابطه با پلاگین های مربوطه بیشتر مطالعه نمایید.

5 پلاگین عضویت اعضای وردپرس که جهت محدودیت در محتوا می توان استفاده کرد.

همه ی پلاگین هایی که در زیر از آن صحبت شده یک مورد مشترک دارند و آن هم این می باشد که شما را قادر می سازد تا مناطق خاص روی سایت خود و یا کل سایت را حذف نمایید.

Membership & Content Restriction

عضویت و محدودیت محتوا یک راه حل همه جانبه است که شما را قادر به محدود کردن محتوا و ایجاد طرح های اشتراکی منحصر به فرد می کند.با استفاده از این افزونه می توانید چند روش عضویت را تعریف نمایید که هر کدام دسترسی به بخش های خاصی از سایت را دارد.

این پلاگین حتی با Woocomerce هم هماهنگ است که محصولات به افراد غیر عضو نشان داده نشود.از همه مهمتر این است که این افزونه به شما این امکان را می دهد که با اضافه کردن ویجت جدید به ویرایشگروردپرس,مشخص کنید دقیقا کدام قسمت از وب سایت محدود شود.

ویژگی های کلیدی

  1. محدود کردن هر بخشی از وب سایت
  2. تنظیم یک یا چند طرح اشتراک که هر یک حق مالکیت خود را دارند.
  3. فرآیند پرداخت عضویت و امکان آزمایش رایگان
  4. ادغام با Woocomerce جهت محدود کردن مشاهده ی محصولات برای اعضای سایت

Wp-Members

این پلاگین شما را قادر می سازد.

بخش هایی از سایت خود را تنها برای دسترسی اعضای سایت پنهان نمایید, همچنین شما با استفاده از ابزارهای مربوطه می توانید فرم های اختصاصی ثبت نام را در هرکجای سایت بکار ببرید.

با توجه به نوع محتوایی که می توانید محدود کنید  Wp-Members  از پست ها, صفحات و انواع پست های سفارشی پشتیبانی می کند,ویژگی مورد علاقه ی دیگر آن  این است که نمایشگری برای محتوای محدود نشان می دهد که بازدیدکنندگان را به ثبت نام در سایت هدایت می کند.

ویژگی های کلیدی

پنهان کردن پست ها, صفحات یا انواع پست های سفارشی از افراد غیر عضو

طراحی و اضافه کردن فرم ثبت نام اعضا به هر بخش از وب سایت

تایید ثبت نام جدید قبل از رسمی شدن آن

نمایش تیزرهای محتوای پنهان برای ایجاد انگیزه ی عضویت در بازدیدکنندگان

قیمت: نسخه ی رایگان این پلاگین شامل همه ی موارد گفته شده ی بالا است اما افزونه هایی هم وجود دارد که می توانید در فروشگاه توسعه دهنده خریداری کنند.

Ultimate Member

پلاگین هایی که تا کنون بررسی شد به ثبت نام و اشتراک کاربران تمرکز داشت. با این حال, یکی دیگر از جنبه های مهم برای سایت عضویت, قابلیت پروفایل کاربر است.

ارائه ی گزینه هایی به کاربران, برای سفارشی کردن پروفایل خود, یک روش سریع و موثر برای افزایش تعامل است و آنها را مشغول می کند تا وقت بیشتری را در سایت شما بگذرانند و از آن دور نشوند.

ویژگی های کلیدی

•    محدود کردن محتوا تنها برای اعضا

•    اضافه کردن فرم ثبت نام کاربر در هرجای سایت

•    اختصاص نقش های کاربر خاص به اعضای جدید سایت

قیمت: این پلاگین رایگان است, اما امکانات بیشتر آن نیاز به پرداخت هزینه دارد.

Simple Membership

این پلاگین مانند  Membership & Content Restriction عمل می کند. با استفاده از این افزونه می توانید چندین مرحله ی عضویت ایجاد نمایید و پرداخت را از طریق paypal انجام دهید.

یک ویژگی خیلی خوبی که این پلاگین دارد این می باشد که از پرداخت یکبار هم پشتیبانی می کند و اگر تمایل بهاستفاده از اشتراک ندارید, مفید است.همچنین برای هر پرداختی که انجام می شود در لاگ ها نگهداری خواهد شد.

ویژگی های کلیدی

•    ایجاد سطح عضویت برای وب سایت

•    کاربران می توانند به صورت رایگان عضو شوند و یا اشتراک دائم و یا حتی پرداخت یکبار داشته باشید.

•    محتوای وب سایت خود را به سطوح عضویت خاص محدود کنید

•    پنهان کردن گالری عکس ها و صفحات پیوست به طوری که تنها اعضای سایت مشاهده کنند.

قیمت: این پلاگین رایگان است اگر چه افزودنی ها حق بیمه ی خود را دارند.

Members

این پلاگین عضویت در سایت وردپرسی, در رابطه با مدیریت کاربران است.البته Membersشامل محدودیت محتوای خاص است اما موضوع اصلی آن ایجاد نقش های کاربران جدید وسفارشی کردن مجوز آنها است.

معمولا، وردپرس، شما راقادر می سازد تا یک نقش را برای هر کاربر اختصاص دهید. به عنوان مثال، نقش خود شما می تواند مدیر باشد، یعنی شما می توانید هر اقدامی که می خواهید انجام دهید. از سوی دیگر، کاربران معمولی عموما مشترک هستند، و به آنها دسترسی بسیار کمی داده می شود.

با این پلاگین شما به سیستم مدیریت کاربران  و قوانین ,دسترسی دارید.

ویژگی های کلیدی

•    ایجاد قوانین کاربر جدید برای سایت عضویت در وردپرس

•    اختصاص نقش های متفاوت به هر کاربر

•    محدود کردن محتوا به نقش کاربرهای خاص

•    خصوصی کردن کل وب سایت

قیمت:این افزونه 100 در100 رایگان است.

پویاسازان فناوری اطلاعات

با توجه به اینکه یکی از محبوبترین و پرکاربرد ترین سیستم های مدیریت محتوا دنیا وردپرس است. سرویس میزبانی وب پویاسازان به ویژه� هاست لینوکس آلمان پویاسازان از وردپرس به صورت کامل پشتیبانی میکند

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *