چگونگی انتخاب گواهینامه ی SSL مناسب

دانستن اینکه چگونه یک گواهینامه SSL مناسب برای وب سایتتان انتخاب کنید، اگر شما هرگز گواهینامه ای خرید نکرده باشید، می تواند کمی دلهره آور باشد. شما باید به جستجوی چه ویژگی هایی باشید؟ بهترین ارائه دهنده ی گواهینامه کیست؟ وچرا اینقدر اختلاف در قیمت گذاری ها وجود دارد؟ ما در اینجا راهنمایی مختصری در مورد نحوه ی انتخاب آگاهانه گواهینامه های SSL قرار داده ایم که بتوانید بهترین انتخاب را برای وب سایت خود داشته باشید.

Domain validation (DV)
DV یک اعتبار سنجی اولیه از بین گواهینامه هاست. ایده آل برای کسب و کارهایی است که نیاز به تامین امنیت برای قسمتهای خاصی از سایت دارند، مانند فروشگاه های تجارت الکترونیک، که می خواهند مشتریانشان قادر به پرداخت امن باشند. این گواهینامه یک شیوه ی رمزگزاری عمومی و پایه را ارائه می دهد و می تواند با هزینه ی بسیار پایین خریداری شود. از این نوع گواهینامه، Rapid SSL یک گزینه ی ارزان برای یک گواهینامه ی SSL است.

Organization validation (OV)
اعتبار سنجی سازمان یک گام اساسی از اعتبار سنجی دامنه است. برای این نوع گواهینامه، نیاز به اسناد و مدارک اضافی ای دارید تا مالکیت دامنه و هویت کسب و کار خود را قبل از اینکه گواهینامه صادر شود، تایید نمایید. بر اساس این طرح، معاملات و تراکنش ها هم رمزگزاری می شود، به عبارت ساده تر، مشتریان امن تر خواهند بود. دو نمونه گواهینامه هایی که اعتبار سنجی سازمانی را ساپورت می کنند Izenpe , OpenTrust می باشد.

Extended Validation (EV)
گواهینامه های EV از مجموعه ای از چکها و امکان سنجی ها به منظور بررسی هویت کسب و کار و جلوگیری از تقلب با ایجاد ارتباط امن استفاده می کنند.
شما می دانید با یان نوع گواهینامه، زمانی که شما به یک وب سایت https می روید یک نوار سبزرنگ در نوار Navigation می بینید؟
این یک ویژگی منحصر به فرد برای گواهینامه های EV است که اعتماد کاربران را بیشتر می کند.

Wildcard
نوعی از گواهینامه های SSL است که یک ویژگی به کاربران می دهد که نه تنها دامنه ی اصلی بلکه زیردامنه های تحت آن را هم محفاظت کنند. شما با استفاده از آن می توانید تعداد نامحدود ساب دامنه را رمزگزاری کنید. RapidSSL نوع Wildcard هم ارائه می دهد.

نتیجه گیری:
با استفاده از این اطلاعات شما می توانید نوع حفاظتی که برای وب سایت شما بهتر کار می کند، تعیین کنید.
پویاسازان انواع گواهینامه های SSL که می توانید از بین آنها انتخاب کنید را ارائه می دهد و دانستن ویژگی ها و مزایای هر کدام می تواند در انتخاب صحیح به شما کمک کند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *