چگونگی ایجاد یک پرش در فروش بین المللی آنلاین:

بازار بین المللی یک فرصت بزرگ برای شما جهت گسترش کسب و کار فراهم می کند. با فروش بین المللی، شما قادر خواهید بود با مشتریانی در ارتباط باشید که هرگز فکر نمی کردید ارتباط با آنها امکان پذیر باشد. خط اولیه فروش خود را می سازید و آن را به چیزی فراتر از تصور خود گسترش می دهید. چگونه؟ نمای مجازی شما در حال حاضر دارای هر چیزی هست که شما برای فروش خارج از کشور نیاز دارید: ارز بازرگانی، روش های آسان پرداخت یکپارچه و گزینه های تحویل بین المللی وغیره.
این پرش بسیار وسوسه انگیز است. اما قبل از شروع شما چند چیز را باید به یاد داشته باشید موفقیت کاملا وابسته هست به شرایط کشوری که شما در آن فروش خواهید داشت. بیایید شروع کنیم!
مرحله اول:انتخاب یک کشور به عنوان هدف:
انتخاب یک کشور از بین صدها کشور به نظر می رسد کار دشواری باشد. بیایید با تجزیه وتحلیل اولیه شروع کنیم: آیا سایت شما ترافیک بین المللی دریافت می کند؟ آنالیز گوگل بهترین پاسخ برای این سوال است.
اگر پاسخ شما مثبت هست، شما در مسیر صحیح قرار دارید. آیا می دانید این بازدیدکنندگان اهل کدام کشور هستند؟ آلمان؟ فرانسه؟اسپانیا؟روی یکی از آنها که ترافیک بیشتری را در بر گرفته تمرکز کنید.
اگر که شرکت شما هنوز بازدیدکنندگان بین المللی خود را دریافت نکرده است، زمان آن فرا رسیده که اهداف جدیدی برای کسب و کار خود تعیین نمایید و به سمت جلو پیش بروید. اما به کجا؟ در مورد کسب و کار، محصول و منابع خود فکر کنید. شاید شما بخواهید در کانادا فروش داشته باشید چون خیلی به معیارهای شما نزدیک است یا شاید بخواهید در فرانسه کسب و کاری داشته باشید چون آشنایی خوبی به زبان فرانسه دارید یا شاید تصمیم شما آلمان باشد چون کشور پر رونقی در زمینه تجارت الکترونیک میباشد. تجزیه و تحلیل کردن کسب و کار به شما کمک بسیاری میکند در انتخاب یک کشور مناسب.
مرحله دوم: تجزیه و تحلیل کسب و کار:
هنگامی که به فروش بین المللی رو می آورید، شناخت بازاری که می خواهید در آن فعالیت نمایید و هم چنین مطابق کردن فعالیت خود با نیاز مشتریان بین المللی ضروری است.
برای این کار، شما باید قطعا یک بررسی دقیق تری در زمینه رقابتی داشته باشید و بدانید چه کسانی مشتریان اصلی شما در کشورهای دیگر هستند. شما باید نحوه بازاریابی، سهم شما در بازار و موقعیت خود را بدانید. به عبارتی باید بدانید که چه چیزی برای سبقت گرفتن از رقبا در این زمینه نیاز دارید؟
بازاریابی جهانی، به طور مثال، ابزاری هست که به شما چندین مسیر را نشان می دهد. این ابزار برای شما این آگاهی را می دهد که آیا یک بازار در حال رشد هست، اشباع شده، کاهش پیدا کرده و یا هنوز چیزی در آن مشخص نیست. همچنین به شما در برآورد هزینه در کمپین جهانی AdWord کمک می کند.
مرحله سوم: بازسازی، ترجمه و بومی سازی سایت:
چند بار شما به خاطر ترجمه تحت الفظی نادرست و یا عجیب و غریب در سایتتون به رتبه پایین انداخته شده اید؟ آیا چنین اشتباه مشابهی داشته اید؟ اگر شما فروشگاه خود را با درک بازدیدکننده های بین المللی خود تطبیق نداده باشید، به احتمال زیاد شما آنها را از دست خواهید داد، چون آنها حتی ممکن هست قادر به درک سایت شما هم نباشند. بنابراین، ترجمه دقیق محتوای سایت شما به زبان مردم کشوری که در آن فروش خواهید داشت بسیار ضروری است.
تطبیق متن سایت شما با زبان دیگر باید بسیار دقیق انجام گیرد: سعی کنید از ترجمه تحت الفظی یا استفاده از ابزار ترجمه آنلاین که خطر ارایه جملات بی معنا را دارد بپرهیزید. مشتریان شما با این کار در حرفه ای بودن شما تردید می کنند.
دقت داشته باشید که بومی سازی تنها به ترجمه یک کلمه گفته نمی شود. این مورد شامل همه چیز می شود تا شما مطمئن شوید که محتوای شما با یک فرهنگ مطابقت داشته باشد مانند نام وب سایت و کلمات کلیدی که مشتریان شما را تحت تأثیر قرار می دهد. کلید واژه گوگل یک ابزاری هست که به شما کمک می کند تا کلمات خاص را برای کشورهای مختلف به دست آورید و اینکه آیا این کلمات در مثبت کردن موقعیت فروشگاه شما تاثیر دارند یا خیر؟
بعلاوه، شما نیاز دارید قیمت محصول خود را با ارز رایج و بازار فروش آن کشور منطبق نمایید و در آن ارسال محصول و روش پرداخت را هم در نظر بگیرید. این مهم است که شما سایت و تجارت خود را تا جایی که امکانش هست برای سهولت کار برای مشتریان جدید، بومی سازی کنید.
مرحله چهارم: بررسی مجدد سایت بین المللی جدید خود
آیا شما کلیه ی مراحل را انجام داده اید؟مطمئن شوید که هیچ کدام از مراحل را فراموش نکرده اید، با دقت بررسی کنید و سایت خود را تست نمایید. سعی کنید به عنوان یک مشتری بین المللی از سایت خرید نمایید. آیا همه چیز درست کار کرد؟ به خوبی انجام شد!
یک مسئله ی دیگر، فراموش نکنید هر کشور قانون و مقررات مربوط به خود را دارد. مانند قوانین بازگشت، الزامات مالیاتی و محدودیت های تبلیغاتی. مطمین شوید که شما کاملا تفاوت بین کشورها را درک کرده اید و کلیه آنها را در قسمت قوانین و مقررات گنجانده اید.
وقتی که شما کلیه مراحل کلیدی را طی کرده باشید، برای فروش خارج از کشور آماده شده اید. نگران نباشید اگر در حال حاضر فروش بالایی را مشاهده نمی کنید. فروش در خارج از کشور نیز نیاز به زمان دارد و باید به آرامی انجام شود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *