آنچه شما نیاز دارید در رابطه با الگوریتم های جدید گوگل بدانید

در حدود چند سال پیش، نسبتا تعداد کمی از کاربران برای جستجو در اینترنت از دستگاه های تلفن همراه استفاده می کردند. ولی امروزه 55% افراد به این درک رسیده اند که تجارت پشت سر زمان است اگر آنها وب سایت همراه نداشته باشند. بنابراین جستجوهای همراه محلی(که 85.9 بیلیون در سال 2013 بوده است) پیش بینی می شود به بیش از جستجوهای دسکتاپ (84 بیلیون) برای اوایل سال 2015 برسد و انتظار می رود چند سال آینده این ارقام بالاتر نیز برود.
با این وجود، کلمه ی وب همراه، هنوز هم به همه ی اپراتورهای وب سایت و تجار آنلاین اطلاق می شود با وجود اینکه بسیاری از آنها یک سایت همراه بهینه سازی شده برای صفخه نمایش لمسی کوچک ندارند. در بدترین حالت، آنها حتی بر فناوری هایی مانند Flash که در هر حال با بسیاری از مرورگرهای موبایل ساپورت نمی شود تکیه دارند و این به این معناست که حتی این سایت ها نمی توانند به درستی مشاهده شوند.

گوگل در حال پیشرفت در وب تلفن همراه:
گوگل در حال بهبود بخشیدن تجربه ی کار وب تلفن همراه می باشد. غول جستجو چند ماه قبل یک گام کلیدی در مسیرش برداشته است. نمایش نتایج جستجو بر روی دستگاه های تلفن همراه با یک یادداشت مناسب در هنگام جستجوی گوگل بهینه سازی شده است .بنابر این شما بلافاصله در نتایج جستجو می بینید کدام صفحات برای جستجوی تلفن همراه بهینه سازی شده اند و از کدامیک باید به دلیل عدم بهینه سازی صرف نظر کنید.
برخی معیارهای گوگل برای این تقسیم بندی شامل این است که آیا سایت ازنرم افزاری استفاده می کند که توسط موبایل ساپورت نمی شود مثل Flash یا متن صفحه بدون زوم کردن قبل خواندن هست یا نه.
گوگل آپدیتی در سراسر جهان در 21 آوریل به ارمغان می آورد که به طور معنی داری تغییرات بزرگی به بار می آورد.
یک توضیح کوتاه: دنباله ای که نتایج جستجوی گوگل در آن نمایش داده شده است بر اساس یک الگوریتم پیچیده است که شامل 200 معیار است. مثال برای این معیار این است که چگونه اغلب واژه جستجو در یک صفحه ظاهر می شود یا اینکه چگونه بسیاری وب سایتهای دیگر به این سایت لینک می شوند. در این رابطه گوگل سعی بر این دارد که تضمین کند کاربران همیشه بهترین نتایج جستجو را از واژه ی مورد جستجوی خود به دست آورند. الگوریتم دقیق top secret است که به طور مداوم به روز می شود.
برای آپدیت 21 آوریل، هسته کار متمرکز بر وب همراه است. برای درخواست های جستجویی که از دستگاه تلفن همراه (به استثنای تبلت ها) شروع می شود معیار رتبه بندی بخصوص بسیار مهم است اینکه آیا وب سایتی برای دستگاه تلفن همراه بهینه سازی شده باشد یا خیر.
به عبارت ساده، وب سایت های بهینه سازی شده برای دستگاه های تلفن همراه، رتبه بندی بالاتری در نتایج جستجو خواهند داشت.
به روزرسانی می تواند پیامدهای عمده ای برای اپراتورهای وب سایت و تجار آنلاین داشته باشد. آخرین رکورد برای بازدیدکنندگان،جای ترس دارد اگر وب سایت شما برای دستگاه های تلفن همراه بهینه نشده باشد.

چگونگی چک کردن اینکه آیا یک سایت برای دستگاه های تلفن همراه بهینه سازی شده است یا خیر؟
گوگل ابزاری فراهم کرده است برای چک کردن اینکه آیا یک زیر صفحه ی خاص از فروشگاه های شما برای موبایل بهینه سازی شده است یا خیر؟
از آنجاییکه بهینه سازی تلفن همراه برای هر زیر صفحه سایت تست شده است، فقط زیر صفحه ها می توانند با این ابزار تست شوند.
بنابراین زمانی که شما آدرس وب سایتتان را وارد می کنید،نتیجه فقط شما را ارجاع می دهد به صفحه ی اصلی و نه زیر صفحات بیشتر.
در پی آن شما می توانید به راحتی یک گوشی هوشمند انتخاب نمایید ویک جستجوی گوگل برای وب سایتتان انجام دهید. سپس خواهید دید زیرصفحات وب سایتتان را که گوگل شاخص کرده است. صفحاتی که بهینه هستند با عنوان mobile-friendly در متن نمایش داده می شوند.

چگونه من می توانم ورژن همراه فروشگاهم را ببینم؟
وقتی شما می خواهید ببینید فروشگاه اینترنتی شما روی موبایل چطور به نظر می رسد بهترین راه این است که یک گوشی هوشمند انتخاب کرده و فروشگاهتان را در مرورگر آن باز کنید. فایده این کار این است که شما تجربه ی کاربرتان را می فهمید به خصوص از طریق صفحه نمایش لمسی.
همچنین پیش نمایشی آماده است در ناحیه مدیریتی فروشگاه آنلاینتان که به شما اجازه می دهد تا چک کنید که چگونه فروشگاهتان را بر روی گوشی های هوشمند برجسته کنید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *