آنچه که در مورد بلاک شدن ip نیاز است بدانید.

آیا تا به حال با این مورد مواجه شده اید که بدون دلیل خاصی امکان ورود به کنترل پنل هاست یا webmail را نداشته باشید در حالی که هاست و دامین شما اکتیو می باشد؟

یا تا به حال با این مورد مواجه شده اید که تا ساعاتی پیش در حال کار کردن با هاست بوده اید و ناگهان نه سایت برای شما باز می شود و نه قسمت های مختلف هاست مانند کنترل پنل هاست یا اف تی پی؟

در برخی مواقع ممکن است IP سیستم شما توسط فایروال سرور مسدود شده باشد و امکان مشاهده ی سایت و ورود به قسمت های مختلف هاست مانند کنترل پنل و Ftp وجود ندارد.

در این مقاله قصد دارم برخی از دلایلی که باعث بلاک شدن IP می شود را توضیح دهم. هم چنین در هر بخش توصیه های لازم برای جلوگیری از بلاک شدن IP ارائه می شود.

تلاش های ناموفق برای ورود

وارد کردن یوزر و پسورد اشتباه در بخش های مختلف هاست مانند کنترل پنل ، Ftp ، وب میل و ….

که  در این صورت اگر بیش از 3 بار در بازه زمانی  300Sبا اطلاعات اشتباه اقدام به لاگین کنید IP شما بلاک می شود . سرور این تلاش ها را به عنوان یک حمله در نظر می گیرد . حال ممکن است برای شما سوال باشد چرا سرور این تلاش های ناموفق را به عنوان یک حمله در نظر می گیرد؟

در بعضی مواقع هکر ها با روش Brute-Force قصد ورود به سرور یا کنترل پنل هاست شما را دارند . که یکی از روش هایی که می توان مانع رسیدن هکر به هدفش شد محدود کردن تعداد لاگین های ناموفق می باشد ، بنابر این سرور IP را بلاک می کند و دسترسی از طریق آن IP مسدود می شود .

این مورد یکی از رایج ترین دلائل بلاک شدن IP می باشد.

برای جلوگیری از این مورد از وارد کردن نام کاربری و یا رمز عبور اشتباه به صورت مکرر خودداری کنید. و در صورتی که با یوزر و پسوردی که در اختیار دارید قادر به ورود به کنترل پنل هاست یا اف تی پی نبودید ابتدا از شرکت هاستینگ خود بخواهید یوزر و پسورد جدید برای شما ارسال کنند و سپس برای لاگین مجدد اقدام کنید.

دانلود یا آپلود و ایجاد کانکشن های بیش از حد مجاز

این مورد در مواقعی ممکن است رخ بدهد که تعداد فایل های زیاد به صورت متوالی توسط شما آپلود یا دانلود شود.

بهتر است کانکشن هایی بالاتر از حد مجاز ایجاد نکنید و در چند مرحله آپلود یا دانلود خود را انجام دهید.

وجود ویروس در کامپیوتر شما

زمانی که سیستم شما ویروسی باشد این ویروس به میزبانی وب شما نیز نفوذ می کند و ممکن است باعث بروز مشکلاتی من جمله حمله به سرور شود و یا قصد ورود به کنترل پنل هاست شما را داشته باشد و و در این صورت ای پی شما بلاک میشود.

از عدم وجود ویروس در کامپیوتر خود اطمینان حاصل کنید،  و یک internet security بر روی کامپیوتر خود نصب کنید.

ارسال اسپم

در ارسال اسپم ، حجم زیادی ایمیل در مدت زمان کوتاه ارسال می شود و باعث بلاک شدن IP شما می شود . از ارسال اسپم خودداری کنید.

کش و کوکی ها

زمانی که شما در قسمتی از سایت خود یوزر و پسورد اشتباه وارد می کنید این قسمت در کش و کوکی های مرورگر باقی می ماند ، و هر بار که صفحه ی مورد نظر از کش خوانده می شود باعث لاگین به صورت مکرر با یوزر و پسورد اشتباه می شود و در نتیجه IP بلاک می شود .

در بعضی مواقع کوکی ها در مرورگر به درستی کار نمی کنند، بنابر این تمامی کش ها و کوکی ها را حذف کنید.یا از کارکرد صحیح کوکی ها اطمینان حاصل کنید.

صحیح نبودن فرمت ایمیل ها

زمانی که فرمت ارسال و دریافت در ایمیل ها صحیح نباشد باعث بلاک شدن IP میشود . با توجه به اینکه تنظیمات و فرمت ها در وب میل به درستی انجام شده است این مورد معمولا برای کسانی که از وب میل سرور استفاده می کنند اتفاق نمی افتد .

نقش outlook در بلاک شدن IP

ممکن است شما برای ارسال و دریافت ایمیل های خود از outlook استفاده می کنید.

حال ممکن است شخصی یا همکار شما پسورد آدرس ایمیل را تغییر دهد و همچنان در outlook همان پسورد قبلی باشد . بنابر این outlook سعی در لاگین دارد و موفق به ورود نمی شود و همان حالت اول (تلاش های ناموفق برای ورود ) اتفاق می افتد .

دقت داشته باشید در صورتی که با outlook کار می کنید در صورت تغییر پسورد آدرس ایمیل این مورد را در outlook نیز لحاظ کنید.

Mod security

Mod_security  یک فایروال تحت وب برای وب سرور اپاچی است و مانند سپری در برابر برنامه های تحت وب که قصد حمله به سرور را دارند عمل میکند و انها را خنثی می سازد.

ممکن است برنامه یا یکی از پلاگین های مورد استفاده در برنامه ی خود در حال انجام کاری است که مخالف قوانین mod security می باشد در این حالت باعث می شود IP شما بلاک شود . اصولا مواردی جزء mod security می شود که فایروال سرور احساس کند از طریق کدهای شما ( کد غیر استاندارد) قصد حمله به سرور و یا هک کردن سایت وجود دارد.

SSH

برخی از صاحبان وب سایت قصد لاگین به سرور از طریق SSH را دارند در حالی که این دسترسی به آنها داده نشده است . زمانی که چنین اقدامی می خواهند انجام دهند سرور هدف آنها را به عنوان یک حمله در نظر می گیرد و IP بلاک می شود.

در صورتی که این دسترسی به شما داده نشده است از انجام این کار خودداری نمایید.

 

“دقت داشته باشید موارد ذکر شده بخشی از دلایلی است که باعث بلاک شدن IP می شود و ما رایج ترین دلائل را برای شما توضیح دادیم .”

 

حال ممکن است به هر دلیلی IP شما بلاک شود . در این صورت باید یکی از اقدامات زیر را انجام دهید:

  • مودم خود را یک بار خاموش و پس از 30 ثانیه روشن کنید.
  • IP خود را به دست اورید و برای شرکت هاستینگ خود ارسال کنید تا IP شما را از فایروال سرور خارج کنند.

 

نحوه ی به دست آوردن IP اینترنت خود

یکی از راه هایی که می توانید IP خود را به دست آورید سایت myipaddress.com می باشد که این سایت را در مرورگر خود باز کنید ادرس IP شما به شما نمایش داده می شود.

 

 

مطالب مرتبط

2 دیدگاه‌

  1. مهران گفت:

    ممنون. خیلی عالی.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *