از بین رفتن اطلاعات -5 اشتباه رایج و چگونگی جلوگیری از آنها

با ذخیره ی اطلاعات در موقعیت های مختلف (سرور های میزبانی و دستگاه های مختلف) از بین رفتن اطلاعات می تواند مضر باشد که در چنین وضعیتی مدیر  it درگیر است.ارائه ی راه حل برای مساله ی بازیابی داده ها و به حداقل رساندن خرابی ها , آسان نیست و همه ی داده ها قابل بازیابی نیستند.

اشتباه می تواند از سمت مدیر it باشد و منجر به از بین رفتن اطلاعات شود.حتی حرفه ای ترین مدیران it هم با این مسائل روبرو می شوند.

بسیاری از ما به صورت اورژانسی نیاز به تصمیم گیری سریع برای پاسخ دهی داریم.با اجرای پروسه هایی بر روی سرور های وب و یا دیگر مکان ها به منظور کاهش احتمال از بین رفتن اطلاعات از خطاهای رایج جلوگیری می شود.

 

خرابی سرورهای وب و دیگر سخت افزار ها –در خرابی سخت افزار و سیستم , رایج ترین دلیل از بین رفتن اطلاعات ,  قطعی برق,خرابی در سیستم میزبانی یا عدم کنترل است.برای کاهش دادن ریسک خرابی سخت افزار, مهم است که شما از منبع تغذیه ی بی وقفه استفاده کنید و سخت افزارتان را در محیط امن نگهداری کنید.

 

بدون پشتیبانی-خرابی در اسناد و بک آپ موجب از بین رفتن اطلاعات می شود.

این اتفاق زمانی می افتد که مدیر it از میزان اطلاعات دریافتی مطمئن نباشد  بویژه زمانی که سرور جدید است و سروری که هنوز در حال استفاده است commission می شود.اگر شما برنامه ای برای پشتیبان گیری نداشته باشید,اطلاعات را از دست خواهید داد.

 

آنتی ویروس-ویروس های کامپیوتری باعث کاهش سرعت در کامپیوتر شما و یا حذف اطلاعات حیاتی  چون اطلاعات کارت اعتباری شما را می شوند.

کوتاهی در آپدیت سیستم با اخرین آنتی ویروس ها یا کوتاهی در آپدیت نرم افزار یا سیستم عامل موجب از بین رفتن اطلاعات می شود.ناکارآمدی در رفع اشکال وصله های امنیتی می تواند وضعیت تهدید آمیزی برای اطلاعات باشد.

 

حذف اطلاعات-این مورد  بسیار مهم است که داده هایی که شما حذف می کنید در حال استفاده نباشند.

به منظور حذف , بررسی اینکه داده ای در حال استفاده است  یا خیر , یک امر واجب است.بدون استراتژی مناسب پشتیبان گیری, بازیابی اطلاعات می تواند منوط به نصب دوباره ی برنامه ها و بازسازی اطلاعات شود.سهل انگاری در این کار موجب از دست رفتن اطلاعات می شود.

 

سیاست های امنیتی-اشتباهات بسیار رایجی وجود دارد-حتی کوچکترین سهل انگاری می تواند نتایج ویرانگری در امنیت داشته باشد از جمله از دست دادن اطلاعات-برای جلوگیری از چنین مساله ای , مطمئن شوید که تنها مدیران سیستم به پسوردها دسترسی دارند و زمانی که آنها شرکت را ترک کنند باید فورا پسوردها تغییر داده شود.

حوادث طبیعی –حوادث طبیعی غیر قابل کنترل هستند و دخالت انسان تاثیری در این موضوعات ندارد.بنابراین بسیار مهم است که شما برای به حداقل رساندن خطر از بین رفتن اطلاعات , اطلاعات را بروی سرور ذخیره کنیدو به طور مکرر از اطلاعات مهم بک آپ تهیه نمایید و انها را بر روی فضای مناسبی قرار دهید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *