استراتژیست دیجیتال مارکتینگ

استراتژیست دیجیتال مارکتینگ

استراتژیست دیجیتال مارکتینگ

یک استراتژیست دیجیتال مارکتینگ یک ذهن خلاق است که در پشت تلاش های تبلیغات آنلاین یک شرکت قرار دارد. استراتژیست های دیجیتال مارکتینگ مسئول برنامه ریزی، هدایت و پشتیبانی از اجرای کمپین های مختلف بازاریابی دیجیتال هستند.

استراتژیست های دیجیتال مارکتینگ خلاق و باهوش فناوری می توانند روش های تبلیغاتی موجود مورد استفاده یک برند را بررسی کنند تا تعیین کنند کدامیک تأثیر مناسبی بر روی مخاطب خاص دارد.

این کارشناسان همچنین در تجزیه و تحلیل رقابت، جستجوی روندها در استراتژی‌های تبلیغاتی و تعیین دقیق انتظارات در حال تغییر در بین مشتریان موثر هستند.

استراتژیست های دیجیتال مارکتینگ به اطلاعاتی برای داده ها نیاز دارند تا بتوانند نتایج کمپین های خود و رقبا را تجزیه و تحلیل کنند تا استراتژی های بازاریابی را به جلو ببرند.

در حالی که استراتژیست ها اغلب به متخصصان بازاریابی دیجیتال و سازندگان محتوا در تولید کمپین کمک می کنند، آنها بیشتر درگیر برنامه ریزی هستند تا تولید.

مسئولیت های استراتژیست بازاریابی دیجیتال

نقش یک استراتژیست بازاریابی دیجیتال بسته به نیاز شرکت می تواند متفاوت باشد. برخی از کارفرمایان از استراتژیست های خود در درجه اول به عنوان مشاور استفاده می کنند و از آنها می خواهند که روندهای بازاریابی ورودی را تجزیه و تحلیل کنند و فرصت های کمپین بالقوه را پیشنهاد کنند.

متخصصان در تبلیغات دیجیتال، معمولاً طیف وسیعی از مسئولیت ها را در بر عهده دارند، از جمله:

  • تجزیه و تحلیل بازار:

جمع آوری اطلاعات در مورد مخاطب هدف، کمپین های بازاریابی رقیب و روندهای تبلیغاتی مرتبط با یک صنعت خاص.

  • حسابرسی و تجزیه و تحلیل:

استراتژیست ها باید کمپین های قبلی را ممیزی کنند و استراتژی های بازاریابی موجود را تجزیه و تحلیل کنند تا تعیین کنند کدامیک بهترین نتایج را به همراه دارند.

  • توسعه کمپین بازاریابی:

استراتژیست های دیجیتال باید فرصت هایی را برای استفاده از کانال های دیجیتال برای بهبود استراتژی بازاریابی کلی، با استفاده از راه هایی مانند ایمیل، ایجاد محتوا یا رسانه های اجتماعی شناسایی کنند.

  • بهینه سازی موتور جستجو:

یک استراتژیست بازاریابی آنلاین اغلب با سایر متخصصان تیم بازاریابی برای یافتن فرصت های بهینه سازی موتور جستجو (سئو) و توسعه کمپین های بازاریابی ورودی کار می کند.

  • مدیریت برند:

استراتژیست ها ممکن است با اجرای چارچوب های مختلف برای ایجاد ارزش ویژه و ارزش نام تجاری آنلاین درگیر باشند.

مهارت ها و آموزش استراتژیست بازاریابی دیجیتال

همانطور که روش های دیجیتالی مورد استفاده برندها برای ارتباط با مشتریان همچنان در حال تکامل هستند، مهارت های مورد نیاز یک استراتژیست دیجیتال نیز تغییر می کند.

حرفه ای هایی که امیدوارند شغل موفقی در بازاریابی دیجیتال داشته باشند، اغلب باید متعهد به آموزش و یادگیری مداوم باشند.

استراتژیست های دیجیتال باید در جنبه های مختلف بازاریابی دیجیتال، از SEO گرفته تا تبلیغات رسانه های اجتماعی، مهارت داشته باشند.

آنها باید بدانند که چگونه رقابت و مخاطبان هدف یک شرکت را تجزیه و تحلیل کنند، تا استراتژی های پیچیده ای برای ایجاد آگاهی از برند و جذب سرنخ ها ارائه دهند.

اکثر استخدام کنندگان به دنبال داوطلبانی هستند که حداقل مدرک لیسانس در ارتباطات یا بازاریابی داشته باشند. یک استراتژیست بازاریابی آنلاین باید دارای مهارتهای زیر باشد :

  1. تسلط و گواهینامه در Google Ads و Analytics
  2. آشنایی با نحوه استفاده از ابزارهای تحلیلی و بازاریابی رایج
  3. مهارت های برنامه ریزی، استراتژی و حل مسئله
  4. دانش اولیه سئو و ابزارهای موتور جستجو
  5. آشنایی با روابط عمومی، روزنامه نگاری و تکنیک های برندسازی
  6. بینش در مورد روش های بازاریابی رسانه های اجتماعی
  7. دانش اولیه بازاریابی ایمیلی و تکنیک های پرورش رهبر
  8. تعهد به به روز رسانی مداوم تحصیلات خود با اطلاعات جدید در مورد آخرین روندهای بازاریابی و استراتژی های دیجیتال نیز ضروری است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *