اطلاعاتی در رابطه با پسوند های جدید

معرفی پسوند دامنه های سطح بالا جدید (top-level Domains) بسیار متغیر است. در آینده نزدیک ما هر ماه در مورد آخرین اخبار و ویژگیهایی که تازه به بازار آمده است در رابطه با .gtld به شما اطلاع رسانی خواهیم کرد.

پس از آنکه از شرایط دقیق پسوندهای انتخاب شده مطلع شدیم و آنها برای ثبت در دسترس قرار گرفتند، ما سریعا به شما اطلاع خواهیم داد.

 

.tour, .tours or .vacations – who’s first?

در طی پروسه ی معرفی دامنه های سطح بالای جدید در ICANN ,حداقل 1900 .GTLD جدید ارایه شد. این شامل تعداد زیادی دامین با تغییرات کوچکی در انتهای دامین یا در .GTLD دامینها بود یا پسوندهای در حوزه کسب و کار با زبانهای مختلف دنیا.

تعداد زیادی از کاربران، هنگام رزرو دامین مورد نظر خود، یک یا دو .GTLD مرتبط با صنعت یا موضوع خاص خود انتخاب می کردند.

در pouyasazan ، بیش از 100 پسوند GTLD های مختلف برای شما موجود هست که بتوانید از بین آنها دامین با پسوند مورد نظر خود را رزرو نمایید.

در حال حاضر ما از اصطلاح پیش ثبت نام استفاده میکنیم چون دقیقا از زمان انتشار این پسوندها به بازار اطلاعی نداریم. دلایل متعددی برای این کار وجود دارد:

بعد از اینکه یک پسوند تمام تستها را در ICANN طی کرد،یک ثبت کننده انتخاب میشود برای ثبت این پسوند و با امضای قرارداد ثبت این پسوند جدید، آن را برای ثبت عموم در دسترس قرار میدهد. اما در ابتدای سال 2013 میلادی ثبت کننده های زیادی برای ثبت پسوندهای مختلف همزمان تایید شدند.

اگر یک ثبت کننده نتواند دلایل خود را جهت دریافت اجازه ثبت یک پسوند به اثبات برساند آن پسوند توسط ICANN به حراج گذاشته میشود و آن را به برنده این مناقصه اهدا می کند. فقط زمانی که یک شرکت یا سازمان این قرار داد را امضا کند مراحل فنی می تواند اجرا شود و پسوند برای ثبت قرار داده می شود.

به طور مثال در سپتامبر گوگل یک درخواست جهت امضاd قرارداد یک پسوند به نام everyone که معنی آن به معنای “هرکس” هست، داشت. بنابراین هنوز تصمیمی برای باقیمانده ی دامین های سطح بالا گرفته نشده است، حتی برای یک موتور جستجو گر مهم مانند گوگل.

در حال حاضر حدود 40 قراردارد بین ICANN و ثبت کننده ها امضا شده است که هنوز در حال پیشرفت است.

در مرحله ی اولیه فرآیند معرفی، به منظور به حداکثر رساندن شانس خود از موفقیت در سفارش نام دامنه ی مورد نظرتان،شما باید ابتدا پیش ثبت نام نمایید برای بسیاری از نام های دامنه های مختلف با GTLD های مختلفی که می توانید.

شما می توانید بعدا تصمیم گیری کنید که کدامیک از نام دامنه های مورد نظرتان را دوست دارید که واقعا سفارش دهید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *