الگوریتم Freshness گوگل

الگوریتم Freshness گوگل

این الگوریتم یک الگوریتم تغییر دهنده ی رنکینگ گوگل است. این الگوریتم در سال 2010 راه اندازی و طراحی شده است.

درباره ی این الگوریتم

پس از طراحی این الگوریتم، 6 الی 10 درصد از جست و جو گرها را تحت تاثیر خود قرار داد که این مقدار، میزان قابل توجهی است. تغییرات الگوریتم گوگل نتایج جدیدی برای کاربران  در برداشت. این تغییر الگوریتم، بازاریابی محتوا را بسیار داغ کرده است.

ریشه های این الگوریتم چیست؟

freshness  یا  fresher results مستقیما از نام رسمی وبلاگ جست و جوهای داخلی گوگل گرفته شده است.

بروزرسانی گوگل

میزان داده های تولید شده در سال ۲۰۱۷ بیش از داده هایی است که در ۵۰۰۰ سال گذشته توسط بشریت تولید شده است. روندی که در چند سال اخیر بوجود آمده است، گوگل را مجبور کرده تا به تقاضاهای کاربران به داده های تازه و به روز پاسخ دهد.

هنگامی که این اطلاعات و رشد تولید محتوا را با میزان جستجوهای تازه و منحصر به فردی که توسط گوگل مدیریت می شود را کنار هم می گذاریم، به هدف گوگل از شناسایی، مدیریت، اولویت بندی و رتبه بندی محتواهای جدید در فهرست جستجوها پی می بریم.

هدف اصلی از این به روز رسانی تاکید بر اهمیت تازگی محتوا، به خصوص محتواهایی که به مسائلی مانند آخرین اخبار، رخداد ها، افراد مشهور و … مرتبط می شوند، می باشد. زیرا کاربران اغلب علاقه دارند که آخرین اطلاعات را در مورد عبارت جستجو شده دریافت کنند.

برای مثال هنگامی که شخصی رتبه ی ایران در رنکینگ فیفا را جستجو می کند، علاقه دارد که آخرین رتبه بندی ها به او ارائه شوند. از این رو محتواهایی که اخیرا اطلاعات بر روی آنها قرار داده شده و تعداد زیادی اشتراک گذاری داشته اند  و همچنین بسیار مورد توجه قرار گرفته اند، اولویت بیشتری برای رتبه بندی  در مقایسه با داده ای است که هیچ گونه فعالیتی بر روی آن انجام نگرفته است .

چه کسی تحت تاثیر الگوریتم Freshness قرار می گیرد؟

می توان گفت که بین ۶ تا ۱۰ درصد از جستجوها تحت تاثیر مستقیم الگوریتم Freshness قرار خواهند گرفت اما در عین حال برخی تغییرات این الگوریتم بر حدود یک سوم تمامی جستجو ها اثر خواهد داشت.

یکی از جالب ترین جنبه های به روز رسانی Freshness این است که سایت های بیشتری از این به روز رسانی سود می برند با وجود این الگوریتم سایت ها ممکن است سریعتر رنکینگ خود را از دست بدهند و این فرصت برای دیگر سایت ها مهیاست که بتوانند با محتواهای تازه در رتبه بندی ها حضور داشته باشند.

با نگاهی ساده می توان با توجه به معیار های جستجو تعیین نمود که چه کسانی بیشتر از این به روزرسانی ها سود می برند.

گوگل سایت هایی مانند سایت های اخبار، سایت های پخش زنده، پورتال های ویدئویی و از این دست سایت ها را برای ارائه به کاربران ترجیح می دهد. این نوع سایت ها اغلب محتواهای تازه و به روز را به مخاطب ارائه می کنند.

عکس العمل ها نسبت به به روز رسانی Freshness

با توجه به ماهیت این به روز رسانی که در آن به تولید کننده های محتوا و همچنین فراهم کننده های اخبار تازه و مرتبط، پاداش داده می شد، اولین عکس العمل صاحبان سایت  به طور طبیعی تجزیه و تحلیل تغییرات این الگوریتم در جستجوها و ماهیت حقیقی این به روز رسانی در گوگل بود.

واکنش صنعت به، به روز رسانی تازه

با توجه به ماهیت به روز رسانی که یک تغییر کلی عمیق است؛ یکی از محققان مطرح کننده ی محتوا، ارائه دهندگان اخبار تازه، مرتبط ، آخرین خبرها و بسیاری از برندهای بزرگتر که سرمایه گذاری در محتوا را انجام می دهند، واکنش اولیه به تجزیه و تحلیل آنها، بستگی به تغییر و ماهیت منطقی به روز رسانی داشت.

راه حل، فرایند بازیابی

به روز رسانی، یکی از الگوریتم های مورد علاقه ی عمومی در گوگل است، زیرا به آن کاملا معنی می دهد و برای درک بهتر و منطقی تر  تغییر SERPs کمک می کند.

اگر شما یک موضوعی را پوشش می دهید و اطلاعاتی که شما از آن استفاده کرده اید، حساس به زمان، که در برخی از زمان ها تجدید یا به روزرسانی نشده است یا به راحتی از محتوای جذاب تر، تازه تر و رقابتی بیشتر عبور می کند، احتمالا شما باید به این موضوع توجه بیشتری داشته باشید.

مطالب مرتبط

۱ دیدگاه

  1. خرید بک لینک گفت:

    سلام و درود بر شما

    محتوای خیلی خوب و جالبی در وب سایت تان دارید.

    امیدوارم همیشه پیروز ، موفق و سربلند باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *