انتخاب پلن میزبانی وب

یکی از پرسش های متداول از بخش فروش این است که “چه پلنی برای سایت من مناسب است؟”اینکه سایت شما به تازگی راه اندازی شده یا از قبل طراحی شده است برای پاسخ به این سوال کمک کننده است.بخش فروش و پشتیبانی ما همواره در انتخاب پلن میزبانی مناسب به شما کمک خواهند کرد. برای این مورد میتوانید با بخش فروش در تماس باشید و یا ایمیل ارسال کنید.

تفاوت بین پلن های میزبانی وب در چیست؟

به صورت کلی هاست ها با سیستم عامل ویندوز و لینوکس ارائه میشوند،در صورتی که طراحی سایت شما با php باشد توصیه میشود هاست لینوکس تهیه کنید و در صورتی که طراحی سایت شما با زبان های برنامه نویسی .net و mvc و .net core انجام شده است نیاز به تهیه هاست ویندوزی دارید. پویاسازان هاست ویندوز و هاست لینوکس ارائه میدهد.
پس از انتخاب نوع میزبانی وب خود،نیاز است بدانید کدام پلن برای شما مناسب تر است،به طور کلی در پلن های میزبانی وب،منابعی که برای استفاده در اختیار دارید متفاوت است.به عنوان مثال شما در هاست اشتراکی محدودیت بیشتری در استفاده از منابع نسبت به سرور مجازی خواهید داشت،همچنین در سرور مجازی مناب محدودتری نسبت به سرور اختصاصی در اختیار خواهید داشت.

برخی از معیار های متداول که باعث تفاوت در پلن های میزبانی وب میشوند، عبارت اند از :

  • سرعت پردازنده
  • محدودیت استفاده از حافظه
  • فضا
  • محدودیت تعداد کاربر آنلاین
  • پهنای باند

مواردی که در بالا ذکر شده است عمده تفاوت هایی است که به صورت کلی در هر نوع از سرویس با نوع دیگر متفاوت است، اما به صورت جزئی در پلن های مربوط به به یک نوع سرویس مثلا  سرویس هاست ویندوز ایران تفاوت های دیگر میان پلن های تعریف شده  وجود دارد، مانند:

  • بکاپ گیری
  • گواهینامه SSL
  • تعداد addon domain
  • تعداد Park domain
  • تعداد دیتابیس ها که میتوانید ایجاد کنید

چگونه می توان تصمیم گرفت که چه پلنی برای میزبانی وب سایت شما کافی خواهد بود؟

در اینجا چند عامل وجود دارد که باید در نظر بگیرید:

وب سایت شما از نظر فضای مورد استفاده چقدر حجیم است. اگر قبلاً سایت داشته اید برای شما مشخص است که به چه میزان فضایی نیاز دارید،اما اگر از قبل سایت نداشته اید و حجم مورد نیاز خود را نمیدانید این موضوع اهمیت بسیار زیادی ندارد میتوانید با یک پلن کم شروع کنید و در نهایت در صورت نیاز به فضای بیشتر، هاست خود را ارتقا دهید.(قبل از تهیه هاست از شرکت هاستینگ خود سوال کنید ایا امکان ارتقا برای شما وجود دارد یا خیر)در هاست های اشتراکی پویاسازان شما امکان ارتقا حجم و ترافیک خود را دارید.

وب سایت شما چقدر فعالیت دارد. بازدید کنندگان وب سایت در هنگام بازدید از سایت شما چه مقدار از حافظه،CPU را استفاده میکنند.تعیین این مقدار کار ساده ای نیست، بنابراین، این کار به حدس زدن و تخمین کمی نیاز دارد و پس از آن ، نظارت بر استفاده از منابع ،انجام میشود. برای بررسی حافظه، دیسک I / O و CPU ، می توانید وارد حساب cPanel خود شوید و از قسمت سمت راست صفحه میزان استفاده فعلی خود را مشاهده کنیدنماد ” Resource Usage” را انتخاب کنید. سپس ” current usage” را انتخاب کنید و یک بازه زمانی حداقل یک هفته را انتخاب کنید – اگرچه زمان طولانی تر، بهتر می باشد، می توانید داده های بیشتری را مشاهده کنید. “استفاده از CPU” ، “I / O Usage” و “استفاده از حافظه فیزیکی” 3 نمودار اصلی است که می خواهید به آنها نگاه کنید. به سادگی مشاهده میکنید که خطوط سبز “متوسط” مصرف شما را نمایش داده و خطوط قرمز  مصرف بالای شما را نمایش میدهند . اگر اغلب در حال رد کردن حد متوسط هستید، نیازبه، ارتقاء منابع به منابع بالاتر را دارید از آنجا که شما همیشه نمی توانید از قبل ببینید که میزان استفاده شما از این 3 معیار چیست ، بهترین گزینه این است که برای شروع ، برآوردی را که شرح داده شده است ، تخمین بزنید و برنامه خود را مطابق نیاز تنظیم کنید. این کار به شما کمک می کند حداقل منابع مورد نیاز خود را پیدا کنید.

اگر تازه کار را شروع کرده اید و سایت شما با وردپرس است،حجم یک وب سایت متوسط ​​وردپرس به طور کلی در حد 500 مگابایت است، اما اگر تصاویر شما زیاد باشد و یا با کیفیت استاندارد انتخاب نشوند،این میزان میتواند افزایش داشته باشد. و یا اگر تصاویری نداشته باشید و از قالب های پیش فرض استفاده کنید میتوانید از حجم کمتر استفاده کنید.

سایت وردپرس ذاتا نسبت به سایر سیستم مدیریت محتوا ها نیاز به منابع بیشتری دارد. حال اگر بازدید سایت وردپرسی افزایش یابد منابع قابل توجهی از سرور را برای پردازش پروسه ها درگیر می کند که نیاز به بهینه سازی سایت پیدا خواهید کرد.

هاست وردپرس پویاسازان با اختصاص منابع بیشتر و بهینه سازی ویژه وردپرس بهترین انتخاب برای میزبانی از سایت های وردپرسی است.
همچنین شما بر روی هاست لینوکس و هاست حرفه ای قادر به نصب وردپرس خواهید بود.

هاست وردپرس بهینه شده برای وردپرس است.و منابع بیشتری نسبت به هاست های اشتراکی در اختیار کاربر قرار میدهد.

بر روی هاست لینوکس حرفه ای پویاسازان، تعداد کمتری سایت هاست میشوند،و منابع بالاتری نسبت به هاست وردپرس و هاست اشتراکی به کاربران ارائه میشود. بسته به تعداد کاربران آنلاین،میزان فعالیت سایت شما و منابع مورد نیاز میتوانید هاست مورد نظر خود را انتخاب کنید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *