اندازه گیری ترافیک وردپرس سایت شما

برای هر صاحب سایت، دانستن اینکه سایتش چه تعداد بازدید کننده دارد خیلی باارزش است. دانستن اینکه کدام نوع صفحات، یا بخش های وب سایت تعداد بازدید کننده ی بیشتری را جذب می کند می تواند به شما کمک کند تا برای موفقیت های آتی وب سایتتان برنامه ریزی کنید.
سرویسهای زیادی برای ردیابی ترافیک وب سایت شما وجود دارد مثل Google Analytics. اینگونه سرویسها داده ها را برای شما به بخش های مهم مجزا تقسیم بندی می کنند.
ایجاد یک اکانت Google Analytics، کاملا رایگان است و نیاز به اضافه کردن کد به انتهای وب سایت شما دارد برای کمک به مسیر یابی که این کار به سادگی قابل انجام است. ساده ترین راه برای اضافه کردن این کد به وب سایتتان این است که آن را با فایل footer.php در قالب وب سایتتان ترکیب نمایید، که این به صورت خودکار بر روی هر صفحه ی سایت شما اعمال خواهد شد.
با اعمال این مورد، طراحی وب سایت هیچ تغییری نخواهد کرد فقط این ابزار، همه داده های ترافیک شما شامل بازدید کننده ها،بازدید صفحات،زمان حضور در صفحه و غیره را جمع آوری می کند.
به علاوه دانستن اینکه کدام صفحات به عنوان بدترین ها شناخته می شود، یک نقطه ی شروع است برای بهبود سایت، که در طول زمان می توانید آن را پیگیری نمایید.
نمونه ی دیگری از نحوه ی استفاده از اطلاعات ترافیک، مربوط به تنظیم زمان قراردهی مطالب بر روی سایت است. اگر شما مطلب جدیدی را روزانه روی سایتتان پست کنید به عنوان مثال یکی از کارهایی که می توانید انجام دهید این است که داده های ترافیکتان را آنالیز کنید تا مشخص شود چه زمانی از روز سایت شما با بیشترین تعداد بازدیدکننده مواجه بوده است، سپس با انتشار پست های جدید در آن زمان، مطالب شما توسط بیشترین تعداد مخاطب ممکن دیده خواهد شد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *