اهمیت Mobile website

ایجاد و مدیریت وب سایت، بخش اصلی کمپین بازاریابی آنلاین یک تجارت است. برای یک وب سایت حرفه ای و موثر،حساب های رسانه های اجتماعی،انجمن های عمومی همچنین کمک های وبلاگ، همه جمع می شوند تا حضور آنلاین یک شرکت را تشکیل دهند. اخیرا، استفاده از mobile website ها هم به این لیست اضافه شده است که تبدیل به یک ضرورت برای استراتژی کسب و کار آنلاین در نظر گرفته شده است. mobile website ها باید تطابق گسترده ای با فن آوری گوشی های هوشمند و تبلت ها داشته باشند.
اگر با ما موافق نیستید به آمار زیر توجه کنید:
در پاییز 2012، گوگل مطالعه ای را منتشر کره است که 72% مصرف کنندگان فکر می کنند که داشتن mobile friendly website ها برای تجارت بسیار مهم است. در واقع 61% آنها ادعا کرده اند که بازدید سایتی را که با این تکنولوژی بهینه سازی نشده باشد به راحتی ترک می کنند که 96% از این مصرف کنندگان از سایت های بهینه سازی نشده، بیرون آمده اند.
زمان گشت و گذار در وب،جستجوگران پنج برابر بیشتر احتمال دارد سایتی را که بلافاصله روی موبایلشان باز نشود رها کنند در مقایسه با زمانی که آنها بر روی کامپیوتر جستجو می کنند.
این آمار کمک می کند به درک تاثیر روشنی که سایتهای بهینه سازی شده mobile می تواند برای یک کسب و کار داشته باشد.
mobile website ها می تواند به تجارت شما کمک کند:
– برای مصرف کنندگان اطلاعات مهمی که نیاز دارند را سریع تر و آسان تر فراهم می کند.
– به تصمیم گیری برای خرید مصرف کننده و پروسه ی خرید آنلاین، کمک می کند.
– بر کسب و کار به طور کلی موثر است به شکل گرفتن سفارش و فروش.
– تعاملات رسانه های اجتماعی در دسترس تر از آنجایی که بیشتر کاربران گوشی های هوشمند، وسایلشان را برای اتصال به حساب های رسانه های اجتماعی خود استفاده می کنند.
پشتیبانی mobile website برای تجارت شما، تضمین این است که بازدیدکندگان وب سایت شما هر کاری می خواهند بتوانند بر روی سایت شما انجام دهند، چه زمانی که از کامپیوتر استفاده می کنند و چه زمانی که از موبایل استفاده می کنند. تنها تفاوت آن دو در سایز صفحه نمایش آنها می باشد. بازدیدکنندگان موبایل در رابطه با دیدن اطلاعات صفحه نمایش، فضای کمتری دارند. بنابراین نیاز است اطلاعات به صورتی ساده تر قابل خواندن باشند. یک تفاوت عمده بین این دو دسته از کاربران وب این است که بازدید کنندگان موبایل صبر کمتری در مقایسه با کاربران معمولی کامپیوتر دارند. کاربران موبایل مایلند که دسترسی مستقیم به اطلاعات را سریع و آسان داشته باشند.آنها کمتر دوست دارند سایتها را مرور کنند به همان اندازه که سایتها را پشت کامپیوتر می نشینند و مرور می کنند.
10 نکته برای mobile friendly website شما:
1- وب سایتتان را برای مرور در موبایل بهینه سازی کنید. سازماندهی منوی اصلی تان را در اطراف بزرگتر کنید، آیکونهای ساده، تضمین می کند که وب سایتتان در یک نگاه می تواند قابل درک تر باشد. اجتناب کنید از اجبار کاربران برای زوم در داخل و خارج، از جمله روی پلت فرم گوشی تلفن همراه.
2- سعی کنید اطلاعات دنبال هم و تا حد امکان در دسترس باشد.
3- اندازه ی صفحاتتان بیش از اندازه نباشد. اندازه ی مرجع برای صفحه ی گوشی هوشمند،iPhone 4 یا 5 می باشد.مطمئن شوید که از ازدحام بیش از حد در صفحه نمایش، اجتناب کرده باشید.
4- اگر مصرف کنندگان و کاربران به سایتتان از طریق موبایل دسترسی دارند،مطمئن شوید که آنها به سایت اصلی موبایل شما هدایت می شوند. یک لینک واضح از وب سایت اصلی خود به سایتهای همراه و بالعکس ارائه دهید.
5- مطالب خود را حتی الامکان،کوتاه نگه دارید.کاربران موبایل نمی خواهند با پاراگراف های طولانی یا تکه های متن بزرگ روبرو شوند. مطالب را به حداقل میزان متنی که شما نیاز دارید تا کاربران را با تجارت خود مرتبط کنید،تغییر دهید در عین حال از عناوین کوتاه و جاذب برای جذب منافع بیشتر استفاده کنید.
6- نیاز به اسکرول کردن را محدود کنید: مطمئن شوید که بیشتر اطلاعات مهم بالای صفحه است.
7- مرور ساده: در حالت ایده آل،روی وب سایتتان تنها یک منوی navigation داشته باشید. اگر منوهای بیشتری نیاز داشتید از پنل Navigation شبیه فیسبوک استفاده نمایید که در آن پنل های مختلف، به راست یا چپ باز می شوند.
8- فکر کنید راجع به آنچه می خواهید بازدید کنندگان وب سایت بتوانند انجام دهند و آن را به mobile website خود اضافه کنید.
9- نماد حساب رسانه های اجتماعی خود را برجسته نمایید. مطمئن شوید که لینکی برای پروفایل های رسانه های اجتماعی خود قرار داده اید برای کمک به افزایش دنبال کننده های خود و تعامل با مصرف کنندگان.
10- هرگز SEO خود را فراموش نکنید. URL و tagging عناصر بزرگ SEO هستند که کمک می کنند به ترکیب سایت شما با استراتژی بازاریابی جستجوی آنلاین.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *