بازگردانی ایمیل ها از طریق outlook به سرور ایمیل

ممکن است در هنگام انتقال هاست خود به سروری دیگر امکان انتقال ایمیل های قبلی خود را نداشته باشید حال  این سوال پیش می آید چگونه می توانیم ایمیل های خود را ازطریق  outlook به سرورایمیل  منتقل کنیم؟

علاوه براین 2 مورد معمولا باعث حذف ایمیل ها از داخل وب میل می شود.

  1. Pop3اکانت شما به گونه ای طراحی شده است که پیام ها را از میل سرور حذف می کند
  2. Exchange اکانت شما  برروی، دریافت در یک فایل pst تنظیم شده است. که پس از دریافت به صورت pst ایمیل ها از داخل وب میل حذف میشود.

برخی موارد دیگر نیز وجود دارد که ممکن است باعث این اتفاق شود که بسیار نادر هستند برای مثال یک بروزرسانی  ناقص در outlook2016، باعث تغییر تنظیمات در pop3 شود تا ایمیلها از روی سرور حذف گردند.

خوشبختانه، تقریبا در همه موارد شما هنوز هم می توانیدایمیل های خود را دوباره به سرور ایمیل خود بازگردانید. و از طریق کامپیوتر ها ودستگاه های دیگر دوباره آنها را دنلود کنید یا حتی از وب میل خود برای چک کردن پیام های خود استفاده کنید.

مورد اول زمانی است که حساب pop3 پیام را از سرور ایمیل حذف می کند

به صورت پیش فرض pop3 به گونه ای پیگر بندی شده است که ایمیل ها را فقط تا 14 روز روی سرور  نگه می دارد. در outlook2007 وقبل از آن پیش فرض این بود که پس از دانلود، پیام ها از روی سرور حذف می شوند با این  حذف ، فضا  در صندوق پست آنلاین آزاد می شود زیرا  هدف pop3 فقط دانلود  است  ونرم افزارهای مانند outlookمعمولا جهت ذخیره سازی پیام ها ایجاد شده اند.

اگر این رفتار پیش فرض را دوست ندارید می توانید تنظیمات اکانت خود را تغییر دهید تا کپی پیام به مدت طولانی تری یا برای همیشه روی سرور وب شما وجود داشته باشد.

 ریستور با روش اول:

هنگامی که تغییر فوق را انجام داده اید و می خواهید پیام ها را به سرور بازگردانید باید از isp خود بپرسید که صندوق پستی شماهمچنان از imap پشتیبانی می کند یا خیر

از آنجا که imap یک پروتکل همگام سازی دوطرفه است با انتقال پیام به صندوق ورودی در حساب imap ، پیام دوباره به سرور ارسال می شوند.

اطمینان حاصل کنید که ایمیل ها در صندوق پستی imap دریافت میکنید. آنها را کپی نکنید زیرا ایمیل ها نیز دوباره از طریق pop3 دانلود می شوند و مجددا در سرور کپی خواهند شد و شما از یک ایمیل نسخه های بیشتری خواهید داشت.

 ریستور با روش دوم:

اگرisp شما imap را پشتیبانی نمی کند نگران نباشید  هنوز همه چیز از بین نرفته است. به طور کلی تعداد کمی از isp ها وجود دارند که همچنان از صندوق پستی مبنی بر وب خود برای جمع آوری پیام ها از طریق pop3 ها استفاده میکنند بنابراین اگر شما می توانید پیام های خود را به سرویس پست الکترونیک دیگری به عنوان مثال اتولوک یا جمیل متصل کنید پس می توانید حساب کاربری اینترنتی خود برای دانلود از این سرویس ایمیل از طریق دسترسی pop3 پیکربندی کنید.

این ممکن است یک راه طولانی باشد ولی موثر است.

ریستور روش سوم :

اگر هر دو روش عنوان شده در بالا برای شما کاربرد نداشت است پس ممکن است تنها راه بازگردانی ایمیل ها با استفاده از ریستور وب میل باشد.

حساب exchange شما برای ارائه یک فایل pst تنظیم شده است و پس از دریافت فایل pstایمیل ها از وب میل حذف خواهند شد.

در outlook2010 شما می توانید  تنظیمات Exchange خود را به گونه ای انجام دهید که تمام ایمیل های دریافتی پس از دانلود در فایلی با پسوند pst قرار گیرد. این تنظیمات زمانی امکان پذیر خواهد بود که اولا شما یک حساب pop3 ایجاد و همچنین یک exchangeاضافه کرده باشید.

برای بازگردان پیام های خود به سرور ، ابتدا باید حساب exchange خود را به عنوان محل تحویل پیام ها در outlook تنظیم کنید. بعد از این به سادگی می توانید پیام های خود را از exchange به اینباکس خود برگردانید و ازطریق اینباکس ایمیل ها در سرورآپلود خواهند شد.

در حال حاضر ممکن است پیام های pop3 شما بجای ذخیره در یک فایل pst در exchange قرار گیرند بسته به نسخه outlook ،شما می توانید این تنظیمات را تغییر دهید تا پیام های pop3 در فایل pst ذخیره شوند برای تایید یا تغییر محل تحویل پیش فرض پیام ها در exchange  بسته به نسخه outlook خود به مسیرهای زیر مراجعه کنید.

  • Outlook 2003 
    Tools-> Account Settings…-> button Next-> مکان پیش فرض خود را برای ذخیره پیام ها از لیست کشویی انتخاب کنید.
  • Outlook 2007 
    File-> Data File Management…-> select the Exchange mailbox-> روی دکمه  Set As Defaultکلیک کنید
  • Outlook 2010 
    File-> section Info-> button Accounts Settings-> Account Settings…-> tab Data Files-> select the Exchange mailbox-> روی دکمه  Set As Default کلیک کنید

علاوه بر این، در برگه ایمیل، حساب Exchange را انتخاب کنید و تأیید کنید که محل تحویل شما به صندوق پستی صحیح تنظیم شده است.

  • Outlook 2013 and Outlook 2016


در این نسخه های Outlook، دیگر نمی توان مکان تحویل یک حساب Exchange را به فایل pst تنظیم کرد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *